• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandskoppelingen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarodxxx

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Ik maak in een excel sheet nu gebruik van Vert.zoeken e.d. om individuele gegevens uit een ander excel bestand op te halen.

Er wordt dan een koppeling gelegd met het andere bestand.

Als je de locatie van de bestanden wijzigt is hij in de war. Aangezien ik veel met formulieren werk kan ik niet erg handig de koppeling aanpassen.

Hoe doen de echte 'programeurs' dat?

Groeten,

Jarod.

Mmmmmmmmmm, ben geen programmeur maar denk dat je als je alle bestanden tegelijk in dezelfde map verplaatst dat je dan in een "hulp"cel het padnaam in laat vullen en dan in je vert.zoeken functie gebruik je deze cel om je bestand te vinden.

Code:
=INFO("directory")&"naam van je bestand"&".xls"

Mmmmmmmmmm, ben geen programmeur maar denk dat je als je alle bestanden tegelijk in dezelfde map verplaatst dat je dan in een "hulp"cel het padnaam in laat vullen en dan in je vert.zoeken functie gebruik je deze cel om je bestand te vinden.

Code:
=INFO("directory")&"naam van je bestand"&".xls"

Kun je dit ook doen voor een andere directory. Met bijvoorbeeld een macro code

ik heb nogal eens gewerkt met de formule =hyperlink(A1&B1) waarin A1 het pad staat en in B1 de bestandsnaam. misschien kan een voorbeeldje iets meer duidelijkheid geven.

steven

Eindelijk een voorbeeldje

Sorry voor de late reactie! (drukjes)

Dit is zo'n voorbeeld waarbij hij een bestandskoppeling maakt.
Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN($C$6;'C:\Stamkaart\[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$A$1:$IV$65536;2;ONWAAR)=0;"";VERT.ZOEKEN($C$6;'C:\Stamkaart\[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$A$1:$IV$65536;2;ONWAAR))

C:\Stamkaart\ moet dan een variabele locatie worden.
In het register wordt al een locatie vastgelegd. Kan ik die gebruiken?

Zie voor voorbeeld rootfolder:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=299142

Ik zou misschien een excel cel met de locatie kunnen gebruiken en dan in bovenstaande formule daarnaar kunnen verwijzen?>
Dan kan ik wel tegelijkertijd met het voorbeeld (rootfolder) die locatie laten vastleggen in zowel het register als in die cel? Misschien?

Handig zou zijn als 't kan met het gegeven uit het register, zoals in het voorbeeld?
Iemand een idee hoe ik dat kan doen?

J

Laatst bewerkt:
Vervang
Code:
'C:\Stamkaart\[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$A$1:$IV$65536

door

Code:
INDIRECT("'"&A1&"[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$A$1:$IV$65536")
waarbij A1 de cel is waar je het volledige pad invult.

#ref

Jan,

Mooi!
Maar ik krijg #REF te zien

ik heb nu staan:

Code:
=IF(VLOOKUP($C$6;INDIRECT("'"&A3&"[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$1:$65536");2;FALSE)=0;"";VLOOKUP($C$6;INDIRECT("'"&A3&"[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$1:$65536");2;FALSE))

Niet schrikken andere exceltaal:-)

en in cel A1 staat: C:\Stamkaart\

Wat klopt hier niet?

J

#ref

Jan,

Mooi!
Maar ik krijg #REF te zien

Er stond:

Code:
=IF(VLOOKUP($C$6;'C:\Stamkaart\[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$1:$65536;2;FALSE)=0;"";VLOOKUP($C$6;'C:\Stamkaart\[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$1:$65536;2;FALSE))

Ik heb nu staan:

Code:
=IF(VLOOKUP($C$6;INDIRECT("'"&A3&"[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$1:$65536");2;FALSE)=0;"";VLOOKUP($C$6;INDIRECT("'"&A3&"[Vestigingenregister.xls]Vestigingenregister'!$1:$65536");2;FALSE))

Niet schrikken andere exceltaal:-)

en in cel A1 staat: C:\Stamkaart\

Wat klopt hier niet?

J

Had gekund, maar helaas:-)

Jan,

Dat was inderdaad een mogelijkheid geweest, maar nee sorry dat is niet het geval a1 = a3

Dus locatie A3 geeft: C:\Stamkaart\

Er moet wat anders wezen nog suggesties ideen?

Bedankt maar weer!

Jarod

De functie indirect werkt niet voor een bestandsnaam voor zover ik weet.

ik heb nogal eens gewerkt met de formule =hyperlink(A1&B1) waarin A1 het pad staat en in B1 de bestandsnaam. misschien kan een voorbeeldje iets meer duidelijkheid geven.

steven

ietsje daarna kreeg ik steun van wigi. het bestand heb ik nog niet gezien. soms is het voor jou duidelijk wat je wil, maar krijg je het niet verwoord zodat anderen kunnen helpen. je bent toch allang genoeg hier om het te weten.

steven

Idd lang genoeg;)

Hoi!

Ik ben al met een voorbeeldje bezig, 't is alleen wat lastig om te laten zien.
Als je de uitkomst niet hebt:D

Zal het zo spoedig mogelijk posten.

Bedankt,

JC

Eindelijk een Voorbeeld Bestandskoppeling

Zo 't duurde even,

Maar net even een voorbeeld 'gefreubeld'.

Cel C6 geef je de code uit kolom A van bestand Data
Cel C3 geeft resultaat.

1. Hoe kan ik nou zorgen dat A1 gebruikt wordt als bestandlokatie?
Of
2. Misschien is er wel een handigere manier? Ik zoek namenlijk naar een manier waarbij er meerdere keren op verschillende computers het bestand "Voorbeeld Bestandskoppelingen" wordt gebruikt, waarbij maar 1 computer tegelijk de gegevens 1102 + almelo kan gebruiken.

1 zou al helpen, wie wat weet over antwoord 2 zou helemaal top zijn!

J

Bijlagen

jarod,

uiteindelijk begrijp ik de vraag nog niet. misschien dat het voorbeeld met helpt, maar ik kan het bestand ook niet openen. ik werk nog met excel 2003.

steven

Even extra uitleg

Even geupdate, dat openen moet nu lukken!

Wat ik bedoel is dat ik de gegevens zet onder c:\Temp
Bij het openen van voorbeeldbestandkoppeling, worden in sheet 1 gegevens opgehaald als in de groene cel een getal uit data.xls wordt ingevuld.

Cel A1 moet de locatie gaan bevatten zodat ik cel A1 kan aanpassen als de locatie van de bestanden wijzigt.

Helpt dit?

Jarod

Bijlagen

Besten,

De functie INDIRECT werkt prima, maar wanneer je het gebruikt om te verwijzen naar een ander bestand krijg je de melding #REF of #VERW wanneer het bestand waarnaar verwezen wordt gesloten is. Zie de helpfile van Excel 2003:

Als verw_tekst naar een andere werkmap (een externe verwijzing) verwijst, moet deze werkmap open zijn. Als de bronwerkmap niet geopend is, geeft INDIRECT de foutwaarde #VERW! als resultaat.

Overigens verlegt excel koppelingen automatisch wanneer bron- en doelbestand tegelijkertijd geopend zijn en via Bestand > Opslaan als elders worden opgeslagen.
Hopelijk voegt dit iets toe aan deze thread.

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan