kras op lcd scherm, what to do?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hokanu

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2005
Toen ik vanmiddag terugkwam van school zat er opeens een kras op mijn beeldschone 19" lcd monitor van Acer (http://kieskeurig.nl/product/D07FC06A1EF411F2C12571250045AC8B.htm). En natuurlijk weet geen van mijn familieleden hoe dit is gebeurd, maar dat terzake.
Nu heb ik even op ebay gekeken naar "lcd scratch removers" maar deze zijn bijna allemaal gericht op mobiele telefoons of mp3-spelers. Weet iemand (uit ervaring of op een andere manier) of deze ook zijn te gebruiken voor gewone LCD-monitoren? Ik zat te denken aan een product als die hier: http://cgi.ebay.nl/LCD-scratch-remo...9QQihZ016QQcategoryZ48680QQrdZ1QQcmdZViewItem

Bij voorbaat dank,
Tobias

Zulke polijstmiddelen zijn alleen voor plastic schermpjes van b.v. gsm's. Als je dit middel zou gebruiken op een lcd monitor weet je zeker dat je hem weg kunt gooien. Niet doen dus.

bedankt!

ik heb even een foto gemaakt van de kras (weet niet precies wat jullie daar aan hebben, maar oke):
DSCF6235.jpg

maar er moeten toch wel producten op de markt zijn om dit enigzins weg te werken?

Tobias

ik heb wat gegoogled voor je en daar stonden jist positiven reactie op polijstpasta
link
( maar het ging daar om een Fotocamera ).

dezelfde vraag is ook hier gesteld.

Link

Bij het fototoestel gaat het zo te zien om een plastic afdekplaatje (net zoals bij de meeste telefoons) waar dit product goed kan werken . Maar rechtstreeks op een lcd/tft is niet aan te bevelen. Je schuurt namelijk een laagje materiaal weg.

Dat is een moeilijk geval, ik lees verschillende mensen die met tnadpasta bezig zijn geweest, de één heeft de kras redelijk weg kunnen werken, de ander heeft nu een doffe vlek rondom de kras.
Als ik zou moeten gokken zou ik siliconen autowas proberen. Waarom? Omdat je dat niet hard hoeft te poetsen, het vult kleine krasjes (in autolak) en heeft de eigenschap de omgevingskleur aan te nemen.

Let wel, dit is puur een gok, ik geef geen garantie.

Zulke polijstmiddelen zijn alleen voor plastic schermpjes van b.v. gsm's. Als je dit middel zou gebruiken op een lcd monitor weet je zeker dat je hem weg kunt gooien. Niet doen dus.

Er zit toch ook een beschermlaag over een lcd sherm??? ander zou het bij die kras niet blijven denk ik, of zie ik dat verkeerd?

Op een tft scherm zit wel een laagje, maar dat is zeker geen (hard) plastic. Het is wat maestro12 zegt, je krijgt een doffe vlek van het polijsten/schuren. Je gaat je daar volgens mij meer aan irriteren dan aan de kras.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan