• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Antwoord in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

r2thed

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
hallo,

Ik zou graag het volgende willen weten, ik heb een formule, en in een cel staat de formule en het antwoord moet in de cel ernaast komen. Bijvoorbeeld:

A1: 200000*0,75%
A2: 1500

A1 moet ik handmatig invullen, dus wou ik graag als het mogelijk is dat in A2 dan automatisch 1500 kwam te staan, of het antwoord van elk willekeurig formule die ik in A1 zet.

Alvast bedankt!

Beste r2thed;)

Zet in cel A1 200000
Zet in cel A2 0,75%
Zer in cel A3 de volgende formule =A1*A2
Waarom in cel A2 de percentage, dan kan je altijd de percentage veranderen zonder de formule te moeten aanpassen. :thumb:

Groetjes Danny

Beste r2thed;)

Zet in cel A1 200000
Zet in cel A2 0,75%
Zer in cel A3 de volgende formule =A1*A2
Waarom in cel A2 de percentage, dan kan je altijd de percentage veranderen zonder de formule te moeten aanpassen. :thumb:

Groetjes Danny

Het probleem is dat ik honderden verschillende berekeningen heb, en die berekeningen moet ik dan ook kunnen zien, en wil dan alleen het antwoord in de cel daarachter;)

Dus zowel die 200000 als 0,75% zijn variabel.....

Beste r2thed ;)

Anders zet je in cel A1 200000 In cel B1 0,75% en in cel C1 de formule =A1*B1
In kolom B moet ge dan wel de percentage aanpassen alsook de waarden in kolom A
Ga op Cel C1 staan, als je dan met de muis linksonder op de cel beweegt gaat er een kruisje tevoorschijn komen, dit noemt men de vulgreep klik hierop en sleep dit naar onderen en ale formules zijn aangepast. :thumb:

Groetjes Danny :D

Beste r2thed ;)

Anders zet je in cel A1 200000 In cel B1 0,75% en in cel C1 de formule =A1*B1
In kolom B moet ge dan wel de percentage aanpassen alsook de waarden in kolom A
Ga op Cel C1 staan, als je dan met de muis linksonder op de cel beweegt gaat er een kruisje tevoorschijn komen, dit noemt men de vulgreep klik hierop en sleep dit naar onderen en ale formules zijn aangepast. :thumb:

Die vulgreep kende ik nog niet, wel handig:thumb: !

Alleen zou ik het nog fijn vinden als het kon om de berekening in één ce; te zetten en het antwoord in andere cel, hopelijk is dat mogelijk..:confused:

Beste r2thed ;)

Wil je 200000*0,75% zelf in de cel schrijven of wil je A1 en B1 tesamen in één formule zien.
Schrijf in een cel =A1&"*"&B1, dan krijg je 200000*0.0075.
Doe gewoon de percetageteken weg (%) en typ gewoon 0,75 dan krijg je 200000*0.75 :thumb:
Anders moet je ietjes duidelijker zijn wat je wil :)

Beste r2thed ;)

Wil je 200000*0,75% zelf in de cel schrijven of wil je A1 en B1 tesamen in één formule zien.
Schrijf in een cel =A1&"*"&B1, dan krijg je 200000*0.0075.
Doe gewoon de percetageteken weg (%) en typ gewoon 0,75 dan krijg je 200000*0.75 :thumb:
Anders moet je ietjes duidelijker zijn wat je wil :)

Het gaat hier om hypotheken en verzekeringen, daarbij wilik de provisie berekenen, in cel A1 zet ik dan het hypotheek bedrag (€200000). en de hoogte van de provisie( 0,75%) in de cel daarachter wil ik dan het provisiebedrag zien oftewel €1500,- en dit kan ik wel handmatig doen maar aangezien we honderden van dit soort berekeningen hebben leek mij het handig dit als een automatische toepassing oe te voegen!

Dus als iemand een idee heeft!

Trouwens ik heb een voorbeeld van mijn excel bestand in mijn andere topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=299540

Laatst bewerkt:
Hi

in A1 : 200000*0,75%

in B1 de volgende formule :

Code:
=((LINKS(A1;VIND.ALLES("*";A1;1)-1))*1)*RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("*";A1;1))

Joske

Hi

in A1 : 200000*0,75%

in B1 de volgende formule :

Code:
=((LINKS(A1;VIND.ALLES("*";A1;1)-1))*1)*RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("*";A1;1))

Joske

Ja geweldig! :thumb:

Kan ik er alleen ook nog iets van 'ALS' voorzetten want nu krijg ik overal waar ik niet in A1 iets heb ingevuld #WAARDE.... En dat moet eigenlijk niet!

U vraagt, wij draaien :

Code:
=ALS(A2="";"";((LINKS(A2;VIND.ALLES("*";A2;1)-1))*1)*RECHTS(A2;LENGTE(A2)-VIND.ALLES("*";A2;1)))

Joske

U vraagt, wij draaien :

Code:
=ALS(A2="";"";((LINKS(A2;VIND.ALLES("*";A2;1)-1))*1)*RECHTS(A2;LENGTE(A2)-VIND.ALLES("*";A2;1)))

Joske

Ik heb hem net ingevoerd, nu werkt hij perfect bij de; getal * percentage berekeningen, alleen heb ik er ook berekeningen tussenstaan die er als volgtuit zien:

getal * getal * percentage en hierbij geeft hij een #WAARDE! aan :confused:

Hoe kan dat?:o

En is het ook mogelijk om één formule te maken die ik in de hele rij kan zetten waarbij het niet uitmaakt of er een formule is waarbij er 1x het * teken staat of 3x het * teken staat?

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(ISFOUT(ALS(A1="";"";((LINKS(A1;VIND.ALLES("*";A1;1)-1))*1)*RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("*";A1;1))));LINKS(A4;VIND.ALLES("*";A4;1)-1)*DEEL(A4;VIND.ALLES("*";A4;1)+1;(VIND.ALLES("*";A4;VIND.ALLES("*";A4;1)+1)-VIND.ALLES("*";A4;1))-1)*RECHTS(A4;LENGTE(A4)-(VIND.ALLES("*";A4;VIND.ALLES("*";A4;1)+1)));ALS(A1="";"";((LINKS(A1;VIND.ALLES("*";A1;1)-1))*1)*RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("*";A1;1))))

Joske

Ik heb even een voorbeeld bestandje toegevoegd, om het duidelijker te maken.
De bedoeling is dus dat ik in kolom I een formule krijg die zowel de berekeningen uit H pakt met één * als die met twee keer de * in de cel heeft staan.

Is dit mogelijk?

Bedankt!:thumb:

Bijlagen

Code:
=ALS(ISFOUT(ALS(A1="";"";((LINKS(A1;VIND.ALLES("*";A1;1)-1))*1)*RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("*";A1;1))));LINKS(A4;VIND.ALLES("*";A4;1)-1)*DEEL(A4;VIND.ALLES("*";A4;1)+1;(VIND.ALLES("*";A4;VIND.ALLES("*";A4;1)+1)-VIND.ALLES("*";A4;1))-1)*RECHTS(A4;LENGTE(A4)-(VIND.ALLES("*";A4;VIND.ALLES("*";A4;1)+1)));ALS(A1="";"";((LINKS(A1;VIND.ALLES("*";A1;1)-1))*1)*RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("*";A1;1))))

Joske

Oke, je had hem al gepost voordat ik klaar was met mijn bericht:D

(Y) perfect ga het nu uitproberen!

Laatst bewerkt:
Hij werkt wel! Is dit niet met een kortere formule op te lossen:rolleyes:

Nu heb ik alleen het probleem dat wanneer ik de formule van rij I naar J knip, de kolommen 'O' 'P' en 'AB' VERW! aangeeft, deze gebruikt namelijk de gegevens uit kolom J, hoe kan ik dit oplossen>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan