Defrag O&O en Diskeeper doen niets onder Vista?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Tot mijn niet geringe verbazing doen beide progs helemaal niets onder Vista. Het eind resultaat is na de zogenaamde defragmentatie het zelfde als ervoor. Ik dacht eerst dat het aan mijn HD lag. Er zit nu een nieuwe in en hier hetzelfde probleem. Het zijn Sata schijven, waar niets aan mankeert. Beide progs beweren Vista Compatibel te zijn en gaan ook aan de slag met defragmenteren, maar doen dus in wezen niets en loopt de fragmentatie op tot erbarmelijk niveau. Zit Vista Defrag de boel in de weg. Heeft iemand ervaring met deze twee progs onder Vista?? Moet er iets aan instellingen worden veranderd??

Ik gebruik O&O Defrag v8.6 zonder problemen onder Vista 32-bit. Het hoort dus wel te werken en ik denk dan ook dat je het probleem elders moet zoeken.

Verwijder beide programma's es en installeer alleen O&O es opnieuw.

Ik gebruik O&O Defrag v8.6 zonder problemen onder Vista 32-bit. Het hoort dus wel te werken en ik denk dan ook dat je het probleem elders moet zoeken.

Verwijder beide programma's es en installeer alleen O&O es opnieuw.

Het lijkt bij mij ook te werken alleen als je analyze draait na een defrag krijg je dezelfde te hoge waarde als ervoor. Heb je dat weleens gecheckt?? Het vreemde is dat ik dacht dat het aan mijn HD lag. Heb een nieuwe gemonteerd en vervolgens Vista opnieuw erop zonder nog al te veel andere progs en helaas toch nog hetzelfde euvel. Nod 32 en Vista firewall aan.
Dit zonder Diskeeper!

Ik heb zojuist ff de Vista-laptop van mijn zusje gedefragmenteerd met v8.6 en na het defragmenteren heb ik nog es Analyse gedaan voor beide partitities die ik gedefragmenteerd heb, maar de waarde is dan weer gewoon 0%.

Dus hier blijft de waarde niet hetzelfde zoals bij jou.

Welke versie gebruik jij? Ook 8.6 of 10.0?

Ik heb zojuist ff de Vista-laptop van mijn zusje gedefragmenteerd met v8.6 en na het defragmenteren heb ik nog es Analyse gedaan voor beide partitities die ik gedefragmenteerd heb, maar de waarde is dan weer gewoon 0%.

Dus hier blijft de waarde niet hetzelfde zoals bij jou.

Welke versie gebruik jij? Ook 8.6 of 10.0?

O&O defrag 10 pro edition trial version. Ben deze aan het proberen op aanraden van Harry Snor en kom tot de ontdekking dat hij het bij mij niet doet, toen bleek ook dat diskeeper niet werkt. Alles is nieuw nu op mijn computer vanwege allerlei Vista sores maar deze twee progs doen het dus niet!! Heeft het met Sata te maken in combie met Vista?? Diskeeper vrs. 9 deed het gewoon perfect op windows met dezelfde sata schijf. Versie Pro Premier en O&O dus niet!!

Ik heb gemaild naar O&O en moest een space defrag doen en het rapport opsturen. Aldus gedaan en wat de oorzaak is blijkt uit onderstaand antwoord. Dus hoe jullie zonder porblemen gebruik kunnen maken van O&O is me dan ook een raadsel, tenzij je geen gebruik maakt van system restore, ik nu even niet meer en ga kijken of ik dan een defrag kan uitoefenen.

Dear Mr Kok,

the problem is caused by the files from System Restore (C:\System Volume Information). With Vista at the moment it is not possible to defragment (or
move) this files because there is a bug in volsnap.sys (a component from Windows). Till the problem is solved we cannot touch the files for safety reasons and have to exclude them. Microsoft has published a knowledge base
article:

http://support.microsoft.com/kb/932790/en-us

We are trying to solve the problem soon together with Microsoft. At this time it is only possible to deactivate System Restore temporarily, then the system restore points will be deleted. But in this case you couldn’t restore your system to an earlier point, so I wouldn’t recommend that procedure.

Best regards / Mit freundlichen Gruessen
--
Brigitte Nill

Inderdaad,

Ik heb System Restore altijd uitstaan. Daarom werkt het hier wel. :)

Inderdaad,

Ik heb System Restore altijd uitstaan. Daarom werkt het hier wel. :)

Na uitschakelen system restore deed ie het goed, heb jij dan versie 10 plus Vista??

Ik heb v10 Professional. Alleen nog niet geinstalleerd. (de test was uitgevoerd met v8.6 op een Vista-laptop)

Ik heb v10 Professional. Alleen nog niet geinstalleerd. (de test was uitgevoerd met v8.6 op een Vista-laptop)

ok probleem is een bug in Vista en treedt ook op met diskeeper 11 en dus O&O 10

Dus alleen wanneer SystemRestore aanstaat treedt dat probleem op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan