Boven of onderkant Harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Kan iemand mij vertellen wat de boven of onderkant is van een harde schijf. Denk zelf printplaat onderkant en alluminiumplaat bovenkant. Maar maakt het uit hoe je hem monteert? Om ruimte te creëren tussen de twee schijven heb ik ze met de prinplaat naar elkaar toe gemonteerd dus een van de twee staat ondersteboven en ik vraag me af of dat een goed functioneren verhindert? Heb het idee dat de ondersteboven gemonteerde meer lawaai maakt, maar kan ook aan het merk liggen Western Digital SATA 320 versus Hitachi Deskstar 260 die je dus echt niet of nauwelijks hoort. Ben benieuwd want ik wil de boel definitief gaan monteren.

De kant met de printplaat is de onderkant. Hoe de schijf vast zit maakt niet uit. Als hij maar stabiel staat.

Maakt niks uit. De warmte die de hd's afgeven stijgen zoiezo, dus de warmte van de onderste hd gaat toch langs de daarboven gemonteerde hd.

Maar hoezo heb je dan meer ruimte? De afstand tussen beide hd's is toch hetzelfde, of deze nu ondersteboven gemonteerd is of niet?

Ik heb ook wel es hd's gezien in casemods gezien die gewoon rechtop gemonteerd waren en deze functioneerden ook zonder problemen.

maakt niets uit .
je kan ze ook op de zijkant monteren .
dat doen systeembouwers ook wel eens om wat ruimte te creëren

maakt niets uit .
je kan ze ook op de zijkant monteren .
dat doen systeembouwers ook wel eens om wat ruimte te creëren

Ok bedankt, alleen de warmteafoer is beter dus met een grotere tussensleuf of maakt dat ook niets uit?

Dat maakt nauwelijks wat uit. Dan ben je beter af door een hd-koeler te monteren.

OK, staat een fan tegen aan te blazen dus ik zet hem toch maar normaal in de sleuf, kan er nog eentje bij.

Alles ok dan behalve het tegenvallend lawaai dan (western digital sata 320)
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan