• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad tactisch verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

conceal

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hi,

Om m'n programma sneller te maken en omdat het in feite niks toevoegt wil ik graag een werkblad verbergen voor de gebruiker. Niettemin maak ik wel veel gebruik van de volgende termen in m'n programmatuur:

Code:
Sheets("test").Select
rijen = Cells(1, 1).End(xlDown).Row
kolommen = Cells(1, 1).End(xlToRight).Column

en

Code:
    For j = 1 To kolommen
        Sheets("test").Cells(i, j) = Sheets("test").Cells(i, j) - minimum
    Next j

Is er een mogelijkheid om het tactisch te verbergen zonder dat m'n programmatuur niet meer te gebruiken is? Ik heb namelijk het volgende tevergeefs geprobeerd:

Code:
Worksheets(2).Visible = False

Alvast bedankt!!!

Groet,
Maikel

Voor de goede code kun je eenvoudig de macrorecorder gebruiken ( Hidden ipv Visible ).

Probeer geen .Select te gebruiken. Beter
Code:
A = Worksheets("Blad1").Cells()
dan
Code:
Worksheet("Blad1").Select
A = Cells()

Laatst bewerkt:
Code:
    For j = 1 To kolommen
        Sheets("test").Cells(i, j) = Sheets("test").Cells(i, j) - minimum
    Next j

Je gebruikt hier code waarvan ik in een andere topic van jou al aangegeven heb dat er een beter en sneller alternatief is.

Wigi

Hi WinteE en Wigi,

Inmiddels heb ik de programmatuur aangepast en alle ongewenste 'select'-verwijzingen vervangen. Nu werkt het programma ook met een verborgen werkblad. Nu nog steeds proberen sneller te maken. Bedankt voor jullie antwoorden!!!

Groet,
Maikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan