Blauw Scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Badger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Hey

Ik heb een paar dagen geleden mijn ram geheugen uit gebreid van 192 naar 480mb. En nu kan ik in de normale modus niets meer doen want nadat ik mijn wachtwoord heb ingetypt krijg ik na enkele sec een blauw scherm met oa de volgende fout meldingen:
0E:0028:63E1ACF4
0E:0028:67BDFC64
0D:0AB7:017775BC
0D:0287:01778869
Dit is een greep uit de fout meldingen ik krijg zodra ik het ene blauw scherm weg enter en ander blauw scherm met een ander fout.

De enig serieuze in greep die ik de als laatst heb gedaan is dus het ram geheugen uit breiden van 128+64mb naar een 256+128+64+32mb
Mij processor: een pentium 3 866mhz
Windows versie: Me

Kan iemand mij helpen

Badger

Je probleem ligt ook bij je geheugen volgens mij. Je gebruikt verschillende soorten modules en (merken?) dooreen wat niet aan te raden is.

Laat alleen es de 256mb en de 128mb zitten. Draait je pc dan wel stabiel?

Heb je verder geheugen met dezelfde snelheden (pc133 bijv) en dezelfde CAS-latencies?

Zijn verder alle reepjes dubbelzijdig of enkelzijdig (chips op beide kanten of aan één kant)? Een mengelmoes hiervan kan ook problemen opleveren.

Je probleem ligt ook bij je geheugen volgens mij. Je gebruikt verschillende soorten modules en (merken?) dooreen wat niet aan te raden is.

Daar ligt het niet aan zelfs als ik nou weer terug ga naar wat ik eerst had heb ik nog steeds het zelfde probleem
De geheugens zijn PC133 dim 2x en een PC100 dim 1X en 1 waar het niet opsstaat en we hebben alle mogelijke combinaties al geprobeerd

Laatst bewerkt:
Dan hoop ik voor je dat je niet per ongeluk de sloten hebt beschadigd.

Dat kan o.a komen door het geheugen verkeerd om te proberen te plaatsen, wat natuurlijk niet gaat passen.

Wat ik er nog vergeten ben bij te zeggen is dat het systeem wel stabiel draait in veilige modus. Er is waar schijnlijk niks beschadigd want er er zaten tussen het upgraden en vandaag een paar dagen waar hij zonder blauw scherm heeft gewerkt

dan mag je in de veilige modus je software wel allemaal gaan nakijken.

dit duidt namelijk op instabiele software

haal alle software eraf, en doe elke keer een reboot nadat er 1 prog geïnstalleerd is.

je hebt er even tijd voor nodig, maar dan heb je ook wat

Daarnaast wordt in de Veilige Modus veel minder programma's gedraait (services o.a) dan in de normale modus.

Dus nu weet je nog niet of je slecht geheugen hebt.

Draai es Memtest:
http://www.memtest86.com/download.html

Wat zijn je temperaturen trouwens? (kan je zien met Everest of Speedfan)

Er bestaan allerlei beperkingen voor combinaties van verschillend geheugen. Een combinatie van PC100 en PC 133 geheugen daar had ik nog niet van gehoord. Je kunt ook vaak niet enkelzijdig en dubbelzijdig met elkaar gebruiken. Het enige dat je kunt doen is een handleiding van het Moederbord zien te downloaden, op een andere computer, en daarin de mogelijkheden die de bankjes bieden goed te bestuderen.
Je schrijft dat je ook al weer terug gegaan bent naar de origineel gebruikte geheugens maar er kunnen automatisch instellingen in de Bios zijn veranderd die het geheugen betreffen. Als het geen probleem voor je is zou je de standaard instellingen of Restore to Defaults weer eens kunnen inschakelen. Ik weet niet of het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan