Automatische volgorde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjenlodder

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hallo,
Mijn vader die spaart pennen. Hij heeft er nu al rond de 5.000 :D En nou wil hij ze in de computer gaan zetten. hij heeft er al een kleine 1.000 in word gezet op alfabetische volgorde, met nummers ervoor.
Zoiets dus:
1. a......
2. a....
3. b....
enzovoort
Weten jullie misschien een programma (of misschien kan het in word) wat een vak bovenaan heeft waar je de naam in schrijft en dat het alles dan automatisch op de goede plek zet ?
Dus dat je bijvoorbeeld een pen hebt van Helpmij. En dat je dan schrijft Helpmij, en dat er dan op nummer 2.489 komt te staan: 2.489. Helpmij
en dat hij zo gemakkelijk en snel de lijst groter kan maken.
BTW. Als het een ander programma is dan word moet het wel word bestanden kunnen importeren.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

GR Arjen

Ok, bedankt.
Ik zal het is voor hem gaan proberen. Is er niet nog een makkelijker porgramma voor /?

GR Arjen

ik zou het in excel maken als je geen grote computergebruiker bent. op het forum vind je verschillende voorbeelden om automatisch te sorteren.

steven

Dag Arjen,

In bijgaand document zitten een userform en een module. Importeer die in het document van je vader en open het bestand. Dan opent automatisch het dialoogvenster om de naam van de pen in te voeren. Klik op Toevoegen en de pen naam wordt genummerd toegevoegd. (Je kunt ook na de naam in te typen tweemaal op Enter drukken.)
Klik op Sluiten en het document wordt opgeslagen en gesloten.

Let wel: Voor de nummering is het van belang dat elke pen in één alinea staat, want het programma telt het aantal alinea om te bepalen hoeveel pennen er al in staan. Zorg er voor dat de eerste keer de laatste alinea leeg is.

Oefen eerst met het bijgevoegde document.

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

Wow,
Bedankt, ik wist niet dat zoiets kon in Word.
Ik zal er ff mee testen.

GR Arjen

edit:
Ik heb het ff snel geporbeerd. Maar ik doe Insert -> File -> Pennen.doc.
en dan komt er geen Dialog in.

GR Arjen

Laatst bewerkt:
Ik heb het ff snel geporbeerd. Maar ik doe Insert -> File -> Pennen.doc.
en dan komt er geen Dialog in.
ik ook, maar ik open gewoon de file en enable de macro's. het werkt, maar ze staan niet alfabetisch. als dat ook de bedoeling is en dat dan de nummering ook wijzigt, moet je toch uitwijken naar excel.

steven

Dag Arjen,

Het werkt niet omdat de macro niet is geïmplementeert. Ik zal vanavond iets anders sturen.

Gegroet,

Axel.

Dag Arjen,

Bijgaand tref je het programma. Er staat nu allerlei onzin (maar wel alfabetisch). Probeer eerst maar eens uit. Je kunt toevoegen (klik in de listbox op Nieuwe pen) of wijzigen (klik op het te wijzigen item).
Als de textbox is ingevuld klik op Toevoegen c.q. Vervangen.
Als het werk klaar is klik dan op Sluiten. De oude tekst wordt eerst vervangen door de nieuwe tekst en het document wordt opgeslagen en gesloten.
Als je het onder de knie hebt dan kun je de originele pennenlijst selecteren en in dit document plakken. Even goed testen of het goed werkt en daarna kan je vader z'n gang gaan.

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

Dag Arjen,

Bijgaand tref je het programma. Er staat nu allerlei onzin (maar wel alfabetisch). Probeer eerst maar eens uit. Je kunt toevoegen (klik in de listbox op Nieuwe pen) of wijzigen (klik op het te wijzigen item).
Als de textbox is ingevuld klik op Toevoegen c.q. Vervangen.
Als het werk klaar is klik dan op Sluiten. De oude tekst wordt eerst vervangen door de nieuwe tekst en het document wordt opgeslagen en gesloten.
Als je het onder de knie hebt dan kun je de originele pennenlijst selecteren en in dit document plakken. Even goed testen of het goed werkt en daarna kan je vader z'n gang gaan.

Gegroet,

Axel.

Bedankt voor de moeite :D
Maar het kan aan mij liggen, maar ik zie nergens een Dialog Box. Alleen een control toolbox. Moet ik ergens iets selecteren ?
Iig Hartstikke bedankt.

GR Arjen

Dag Arjan,

Sla het document op ontZIP het en sla het ontZIPte document op. Open het daarna en de rest volgt automatisch. Misschien nog wel de macrobeveiliging op gemiddeld zetten.

Ik heb het net zelf geopend en het werkt perfect.

Gegroet,

Axel.

Dag Arjan,

Sla het document op ontZIP het en sla het ontZIPte document op. Open het daarna en de rest volgt automatisch. Misschien nog wel de macrobeveiliging op gemiddeld zetten.

Ik heb het net zelf geopend en het werkt perfect.

Gegroet,

Axel.

Het is Arjen :P
En ik heb het bestand ge-unzipped, daarna geopend, dat werkte niet (ik zag wel alles maar er kwam niets waar ik iets in moest voeren) daarna opgeslagen als, en toen weer geopend, maar nog steeds niets.

GR Arjen

dag axel en arjen,

ik kon het wel openen, maar ik kan maar 1 pen toevoegen en op sluiten klikken. word sluit en als ik het terug open, staat mijn pen (aaakwenie) er niet in.

als ik 00 nieuwe pen selecteer en de naam verander, komt deze niet te voorschijn. als ik op een andere pen klik en de naam wijzig, ik de userform sluit (ik zie hierin de nieuwe naam niet) en ik sluit word, krijg ik geen vraag om de wijzigingen te bewaren.

steven

Laatst bewerkt:
Dag Arjen en Steven,

Ik begrijp er niets van. Bij mij werkt het uitstekend.

Klik op Nieuwe pen en in het tekstvak verschijnt Nieuwe pen en het opschrift van de commandknop wordt Toevoegen. Typ de pennaam en klik op Toevoegen. De nieuwe pen wordt in de listbox toegevoegd.
Klik op een willekeurige naam. De naam verschijnt in de tekstbox en kan worden gewijzigd. Het opschrift van de commandknop wordt Wijzigen of zo iets. Klik op Wijzigen en de oude bnaam wordt verwijderd en de nieuwe naam toegevoegd.
Na elke handeling wordt het opschrift van de commandknop Sluiten. Maar als je weer in de listbox klikt dan kun je weer toevoegen c.q. wijzigen.
Als je klaar bent klik je op Sluiten en alle wijzigingen wordn in het document opgeslagen.
Zit je in de listbox of de textbox en je wilt toch sluiten klik dan op Esc.

Ik hoop dat je er zo uitkomt, want het werkt prima.

gegroet,

Axel.

P.S.
Voor de zekerheid voeg ik het bestand nogmaals toe.

Bijlagen

Dag Arjen en Steven,

Ik begrijp er niets van. Bij mij werkt het uitstekend.

Klik op Nieuwe pen en in het tekstvak verschijnt Nieuwe pen en het opschrift van de commandknop wordt Toevoegen. Typ de pennaam en klik op Toevoegen. De nieuwe pen wordt in de listbox toegevoegd.
Klik op een willekeurige naam. De naam verschijnt in de tekstbox en kan worden gewijzigd. Het opschrift van de commandknop wordt Wijzigen of zo iets. Klik op Wijzigen en de oude bnaam wordt verwijderd en de nieuwe naam toegevoegd.
Na elke handeling wordt het opschrift van de commandknop Sluiten. Maar als je weer in de listbox klikt dan kun je weer toevoegen c.q. wijzigen.
Als je klaar bent klik je op Sluiten en alle wijzigingen wordn in het document opgeslagen.
Zit je in de listbox of de textbox en je wilt toch sluiten klik dan op Esc.

Ik hoop dat je er zo uitkomt, want het werkt prima.

gegroet,

Axel.

P.S.
Voor de zekerheid voeg ik het bestand nogmaals toe.

Hij werkt !!!
Het probleem bij mij was dat bij Macro's het security level op High stond. Heb het op Low gezet en nou werktie perfect :D zelfs hoofdletter gevoelig.
Hartstikke bedankt.

GR Arjen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan