Windows op een nieuwe PC instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

roykra

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
hallo,

Ik heb gisteren een nieuwe computer gekocht, en natuurlijk meteen aangesloten en de XP-cd erin gestopt. telkens krijg ik de error: Disk boot failure, insert boot disk and press enter.
1maal was ik al zover dat ik in het setup menu kwam maar toen hij met ik geloof
''ICCS floppy'' bezig was kreeg ik een error.

ik hoop op een reactie.
roykra

En die error was ?

Is de XP cd onbeschadigd ?

Ja de XP-cd is onbeschadigd. maar op een of andere manier wordt de CD niet gelezen ofzow, want je hoort de dvd-rom eerst lezen en dan opeens kapt ie ermee.

wat die error is weet ik nie precies meer :p

Orginele of gekopieerde cd ?

Probeer de cd eens op een andere pc te kopieren naar de harde schijf.

gekopieerde:o al gedaan, op gewone pc start ie ook meteen op.

Ik bedoel als je de inhoud van de gehele cd naar de harde schijf kopieer kom je de eventuele fouten op het schijfje vanzelf tegen.
Dat de cd opstart wilt niet zeggen dat die vrij van fouten is.

Die error was waarschijnlijk dat er een bepaald bestand niet gekopieerd kon worden.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel als je de inhoud van de gehele cd naar de harde schijf kopieer kom je de eventuele fouten op het schijfje vanzelf tegen.
Dat de cd opstart wilt niet zeggen dat die vrij van fouten is.

Die error was waarschijnlijk dat er een bepaald bestand niet gekopieerd kon worden.

Ja ik kan het allemaal naar m'n hardeschijf kopieren. Maar een vriend van mij zei dat het aan de hardeschijf kon liggen

Laatst bewerkt:
Ik denk toch nog dat het aan de cd ligt.
Kan je niet een andere cd regelen/lenen ?

Oké, dat had je dan wel eerder mogen zeggen.

In de bios ingesteld dat van de cd gestart moet worden, dan opletten en op een toets drukken.
Tot zo ver gaat het goed ?

Oké, dat had je dan wel eerder mogen zeggen.

In de bios ingesteld dat van de cd gestart moet worden, dan opletten en op een toets drukken.
Tot zo ver gaat het goed ?

ja CD-rom voor Harddisk

En dan krijg je heel even de melding "druk op een toets om van de cd op te starten"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan