• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbrommer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Hallo,

Kan ik tabbladen kleuren zodat er meer onderscheidt ontstaat tussen de verschillende tabbladen? Het gaat om dat stukje waar alleen de naam van het tabblad instaat.

Groeten Bas

Klik daar eens met rechtermuisknop op...

Werkt wel niet met alle Excel versies, ik dacht vanaf Excel 2000, maar dit is een gok.

Wigi

Hallo,

Kan ik tabbladen kleuren zodat er meer onderscheidt ontstaat tussen de verschillende tabbladen? Het gaat om dat stukje waar alleen de naam van het tabblad instaat.

Groeten Bas

Hallo Bas rechts klikken op de tab>tabkleur>op gewenste kleur klikken.

Gr Justes

Ik kom er toch nog even op terug.

Thuis werk ik met excel 2002 maar op mijn werk waar ik het wil toepassen, werken ze met excel 2000 SR1. Thuis had ik het veranderd maar op mijn werk staat alles weer terug in de oude staat. Mijn vraag is dus "Hoe ik dit regelen in Excel 2000?"

Groeten Bas

Q: Can I change to color of the sheet-tabs in my workbook? Can I change the fonts?
A: Colored tabs were introduced in Excel 2002. You cannot change the color of the tabs in earlier versions. In Excel 2002 and later, right click the sheet tab and choose Tab Color from the pop up menu. In no version of Excel can you change the font of the tab.

http://www.cpearson.com/excel/excelqa.htm

Wigi

Geloofde je mij niet, wigi?

Natuurlijk wel, was enkel maar extra evidentie voor de vraagsteller.

Laten we een kat een kat noemen. Als het over Excel en VBA gaat moeten we véél eerder iets aannemen van Chip Pearson dan van jou of mij...

Wigi

Als het over Excel en VBA gaat moeten we véél eerder iets aannemen van Chip Pearson dan van jou of mij...
Met alle respect: ik geloof niet dat wij elkaar kennen. En zonder mij met Pearson te willen vergelijken, komt zijn info over het kleuren van tabbladen waarschijnlijk toch uit dezelfde bron als die van anderen en mezelf, namelijk van de makers van Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan