Computer loopt vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter Semo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Semo

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Hallo allemaal.
Ik heb enorm veel forums afgezocht naar mensen met hetzelfde probleem als mij dat hun computer vastloopt. Maar ik heb niks gevonden dus kwam ik hier met de vraag:
Wat moet ik doen als : Mijn computer loopt vast elke keer als ik een spel opstart.
Ik speel het spel World of Warcraft Dit is een erg zwak spel voor mijn computer en hij liep vroeger nooit vast. Nadat ik heel me harddisk geleegt had en windows SP2 weer erop zetten kreeg liep hij weer vast. Het is alsof dit spel een soort knopje is die ervoor zorgt dat ik vanaf dat moment mijn computer niet meer normal kan gebruiken.
Want dan loopt namelijk ook tijdens gewoon niks doen de computer vast.
Je hoort altijd eerst een tik- geluid voor hij vastloopt en zodra ik het hoor stress ik heel erg.
Dit is mijn computer speceficaties:
512-1024 ram DDR 2
pentium 4 processor 3.00 GHZ
G-Force 6800 GT
200gb hardisk van het merk : MAxtor
het ligt niet aan de temps want ik heb echt genoeg cooling en hij loopt nog steeds vast ook al is alles nog ijskoud.
Maar het is echt heel raar hij loopt soms na 10 minuten soms na 20 minuten soms zelfs na een uur maar echt niet langer dan dat.
En als ik dat spel speel looptie of na 5 minuten of gewoon gelijk al vast.
Dat tik geluid is btw ook nog eens het geluid datje hoort als je op die aan knop hoort tis echt heel vaag voor mij.
ik heb echt alles getest : drivers, cooling , opnieuw windows opzetten en nog meer
(memtest geeft geen fouten aan en tijdens het erop zetten van windows en formateren van de drivers loopt hij ook soms vast)
Alsjeblieft help me ik weet echt niet meer wat het kan zijn! :(

Alvast bedankt.

Semo

Is het een legaal gekocht spel ?
Of is het een vage download die de nodige rommel op je PC gezet kan hebben?

dus je hebt alles weer opnieuw er op gezet .
en toen begon het probleem .
dat kan dan komen door dat je de chipset driver niet geinstll heeft .
en ook niet de videodrivers .
of het kan zijn dat de psu wat brak aan het worden is .

100% legaal ik betaal er 12.95 per maand voor maar dat is het niet het is zkr niet het soort spel maar hij loopt ook vast bij battlefield 2 en alle andre best nieuwe spellen maar tis 100% niet de videokaart want die heb ik nu van mijn broer en daar doetie het 100% perfect.

BTW vergeten te zeggen als hij vastloopt is het beeld bevroren en kan muist niet bewegen.
enigste oplossing is dan de reset knop of effe uit laten staan.

@ultraplex
het opnieuwe alles erop zetten was naar aanleiding van het vastlopen.
Dus omdat hij steeds vastliep heb ik windows eropnieuw opgezet en heel me C: E: en F: geformateerd.

PS sorry for double post

Alleen XP er opnieuw opzetten is niet genoeg.
Ook alle drivers van alle hardware installeren is erg belangrijk.

De grafischekaart moet meestal bij een spel het nodige werk verrichten.
Daarom denk ik dat je het in die hoek moet zoeken.

Heb je de drivers van de G-Force 6800 GT geinstalleerd ?

nee ik heb die drivers ook steeds herinstaleerd anders kan ik het spel niet eens opstarten maar ik heb nu ongeveer 45 minuten gespeelt zonder vastlopen en nu ineens weer...
(iemand een verklaring voor het tick geluid dat hij steeds maakt ?)
Alvast erg bedankt voor de hulp!

Semo

Heb je wel al is eens vga geleend van een kenis en dan kijken wat deze dan wel goed.

Krijg je bij het herstarte nvan de pc wel eens de melding van Checkdisk?

Je zou nu aan andere dingen dan die ze allemaal uitgevoerd heeft.

Heb je het spel al eens op een andere computer geprobeerd, en dan kijken het spel daar doet.

@ humpe: het ligt echt 100% niet aan de videokaart en ook niet de drivers want hij loopt ook vast soms tijdens het formateren + ik heb meerdere videokaarten getest zoals : x850xt
en het ligt ook niet aan het spel want hij loopt soms ook vast tijdens het formateren.

@patrickt : nee als ik hem restart dan doet hij het net als normaal alleen hij loopt random vast.

bedankt allemaal voor het meedenken ik hoop dat we eruit kunnen komen .

ik kan alleen nog zeggen dat het lijkt alsof hij vastloopt bij dingen waarbij hij erg lang moet laden. Bijvoorveeld als ik het spel speel komt eerst een schermpje dat hij moet laden en dan looptie ook erg vaak vast.
ik hoop dat dit wat meer erover vertelt!

alvast bedankt voor jullie hulp
Semo

Duurt lang om te laden en een tikkend geluid: Harde schijf probleem?

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan