visusscanner en fire wal niet voldoende?

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Er was daarnet een reportage op de radio over internet. Ze gaven daar aan dat een firewal en antivirus programma niet meer voldoende waren om de computer te beschermen tegen virussen en aanvallen van buiten af. Ze gaven ook aan dat je je moest abonneren op een waarschuwings instantie. Die kan je waarschuwen voor ........... gevaren op internet.
Wie weet hier meer van. Maak ik mij voor niets zorgen of kan ik gewoon toe met mijn firewal en mijn virusscanner.
Ik ben dacht dat ik vrij goed gespecialiceerd ben in het computer gebeuren, Heb ik iets gemist?

groet Erik

Eerst even werken dan kom ik terug online

onder aan de home pagina van deze site staat toch al een redelijke up to date waarschuwing.

en wat als je een waarschuwing krijgt.antivirus programma's lopen in principe altijd achter de feiten aan toch?

Persoonlijk lijkt mij dat een waarschuwingsdienst net zo up to date is als je virusscanner. Op het moment dat er een virus bekend is gaan de makers van een antivirus programma aan de gang om er iets op te vinden en hebben meestal binnen een korte tijd een eerste fix. In diezelfde tijd is een waarschuwingsdienst bezig een bericht op te stellen en te verzenden. Beide zullen dus ongeveer tegelijkertijd de wereld in gestuurd worden en dan heb ik meer aan een fix dan aan een waarschuwing.
Daar komt nog bij dat het gros van de antivirus programa's in staat zijn om 'virusgedrag' te herkennen (en tegen te houden), dus alhoewel het programma nog geen oplossing heeft voor een nieuw virus, wordt het wel tegengehouden.
Maar de stelling 'virusscanner en firewall niet voldoende' ben ik het wel mee eens maar dan in een ander opzicht. Je kan tegenwoordig eigenlijk ook niet meer zonder een anti spy/malware programma.
Het allerbeste middel tegen allerlei ongewenste zaken op de pc blijft echter nog altijd het gezonde verstand.

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reactie. Ik denk er net zo over maar ik dacht dat ik iets in computerland gemist had. vandaar mijn vraag. Maar ik ben tevreden met het antwoord.

Erik

Ik meld me alsnog aan voor de waarschuwingsdienst en zal m'n updates checken.

Bedankt.

Het is precies zoals maestro zegt, je bent altijd te laat als er een nieuw virus is gekomen,
Mooie praatjes van bijv. Panda dat zij met hun TruPrevent-technologie nieuwe virussen of malware kunnen blokkeren. Soms is dat wel zo, maar vaak worden nieuwe virussen toch niet gevonden zonder update van je anti-virusprogramma.

Het is precies zoals maestro zegt, je bent altijd te laat als er een nieuw virus is gekomen,
Mooie praatjes van bijv. Panda dat zij met hun TruPrevent-technologie nieuwe virussen of malware kunnen blokkeren. Soms is dat wel zo, maar vaak worden nieuwe virussen toch niet gevonden zonder update van je anti-virusprogramma.

ja...!

Daar draait het om .... Updates.!

supernova<:shocked:

Ik hoorde vanmorgen in een nieuws programma op de radio dat internetten toch wel heel gevaarlijk was. Met virussen malware en fishing mail. Het werd bevestigd door een deskundige (vrouw) (ik zeg er niets van hoor) en die deskundige gaf aan dat je tegenwoordig niet meer voldoende hebt aan een virusscanner en een firewall. En toen dacht ik "'k heb vast iets gemist". Maar zo te lezen aan jullie opmerkingen valt dat nog wel mee.

Wat ik aanraad:

- 1 anti-virusprogramma ( niet meer )
- 1 firewall ( niet meer )
- 1 anti-spywareprogramma met real-time protecion, dus beveiliging

Indien je mailt via je provider:

- 1 spamfilter / anti-spamprogramma ( niet meer )

Indien je veel gebruik maakt van beveiligde webpagina's:

- 1 phishingfilter

En bovenal een gezond verstand: niet zomeer overal Ja / Yes / OK / I Agree op klikken en letten op je surfgedrag ( niet naar warez-sites bijvoorbeeld ).

En als je dan toch bent geinfecteerd, zijn er geweldige internetfora te vinden die je helpen met je probleem, zoals Helpmij!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan