systeembronnen virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik ben op zoek naar een antivirusprogramma met daarin een firewall.
Echter het is voor een oudere pc (PIII) en daarom zoek ik er een die zijn werk goed doet maar die vooral WEINIG geheugen gebruikt tijdens het "real time" scannen.

Dat wordt moeilijk, want een anti-virusprogramma gebruikt nu eenmaal veel van de pc.
Om precies te zeggen welke het lichtste is, is moeilijk, maar je kan wel stellen dat NOD32 en Kaspersky horen tot de lichtere scanners.
En Norton, McAfee en Panda horen bij zwaardere programma's.

Een firewall verbruikt minder, je zou dan kunnen kijken naar de zeer lichte Sygate.
ZoneAlarm, Kerio en Comodo zijn zwaarder dan Sygate is.

Een anti-virusprogramma heeft meestal niet een firewall in zich, dat vind je vaker terug in security suites, totaalpakketten met daarin dan ook anti-spyware, anti-spam enz.

Ok, maar dan ben ik dus eigenlijk op zoek naar een security suite.
Mogelijk daar nog een advies in met bovenstaande vraag in het achterhoofd?

Het beste wat je op dit moment kunt krijgen is Kaspersky, Nod32 is ook bezig met een suite maar die is op dit moment nog in het beta stadium.

Maar een security suite vraagt en gebruikt in het algemeen meer van je pc dan een lichte firewall en een lichte virusscanner samen.

Ik raad dus aan:
- Sygate ( firewall )
- NOD32 ( is heel licht, virusscanner )

Voor een security suite is nu Kaspersky Internet Security ( KIS ) denk ik de beste keuze.

Maar dat ga je wel merken op de snelheid van de al wat tragen Pentium 3.

Voor een security suite is nu Kaspersky Internet Security ( KIS ) denk ik de beste keuze.

Maar dat ga je wel merken op de snelheid van de al wat tragen Pentium 3.

Ik denk dat het met KIS hard meevalt. :)

Goed, ik ga het met Kaspersky proberen. (30 dagen versie.)
Werkt dat te langzaam dan probeer ik het alternatief, Sygate en NOD32.
Bedankt voor het advies. :thumb:

Dat ga je echt wel merken hoor, ook met KIS, of een ander product uit het Kaspersky-paradijs.:p

Het zou mij niet verbazen als Nod en Sygate zwaarder zijn dan KIS..................sterker...... ik weet het bijna wel zeker. :rolleyes:

Het zou mij niet verbazen als Nod en Sygate zwaarder zijn dan KIS..................sterker ik weet het bijna wel zeker. :rolleyes:

Ik heb niet gezegd dat die combinatie lichter is dan KIS, al denk ik dat wel.
Ook NOD32 + Sygate ga je merken, hoe veel meer of minder dan KIS, weet ik niet.
Maar ik beide gevallen gaat de snelheid er op achteruit.
Wat wel zeker zo is: security suites zijn vaak zwaarder, niet vaak, bijna altijd.

Ik heb niet gezegd dat die combinatie lichter is dan KIS, al denk ik dat wel.
Ook NOD32 + Sygate ga je merken, hoe veel meer of minder dan KIS, weet ik niet.
Maar ik beide gevallen gaat de snelheid er op achteruit.
Wat wel zeker zo is: security suites zijn vaak zwaarder, niet vaak, bijna altijd.

Met alle combinaties die ik geprobeerd heb, dus AV en firewall, was er geen één combinatie die lichter was dan KIS.
Norton, McAfee, ZoneAlarm, enz. ja dat zijn zware pakketten.

Sygate en Nod32 heb ik nooit geprobeerd, maar dat kun jij nakijken dus……………..:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan