Ik kom mijn hardeschijf niet meer in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ichelle

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Heey,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. K ben een beginner dus heb niet overal verstand van :o . Ik kan me D schijf niet meer in. Hij geeft een melding: schijf is neit geformateerd, nu formatteren?

Nu is formateren het probleem niet. Wel de bestanden die erop staan. Die zijn onwijs belangrijk en k zou de gelukkigste vrouw van de wereld zijn als k die weer in bezit krijg ;) .

Weet iemand hoe ik die bestanden nog terug krijg of word k nu de verdrietigste vrouw van de wereld :(

Kijk met PTEDIT32 hoe die partitie wordt weergegeven, plaats hier een screenshot.

Kies wel, en de goede schijf en de goede partitie.

En wat heb je gedaan alvorens dit probleem ontstond?

Bedankt voor je reactie :thumb: .

Nou eigenlijk had ik al eerder dit probleem. Toen heb k een programma gebruikt om mn bestanden weer terug te krijgen. Ik geloof dat het TestDisk was. Toen heb ik m geformateerd en meteen me pc opnieuw geinstalleerd. Daarna deed ie t perfect, jmmr genoeg voor maar een week of 2. Zomaar opeens gaf ie t bericht. Ik heb nix verkeerds gedaan.

Wel moet ik zggn dat ie gedeeld is. Tenminste, k weet niet hoe je het noemt (raid control??) :o . Er zitten 2 schijfen in maar in me verkenner geeft ie r 3 aan: C, D en E schijf.

Bijlagen

Je hebt echte schijven en schijfletters, de virtuele schijven, en wat raid ermee te maken heeft, ontgaat mij volledig.

Dat plaatje is zo niet te lezen, verklein hem, maak er een jpg van, en voeg hem in.

Haha, ja daar was k al bang voor. Excuses

Bijlagen

• Print Screen 1.jpg
    Print Screen 1.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 74
Ga eens met de muiscursor in het vakje 2 en type staan, en druk op GotoEPBR, en maak weer zo'n mooi screenshot.

:shocked: Je zal t allemaal maar weten....

Bijlagen

• Print Screen 1.jpg
    Print Screen 1.jpg
    68,6 KB · Weergaven: 78
Meten is weten.:)

Maare, dit is de tweede schijf, als je in het eerste geplaatste plaatje kijkt, zie je bij 1, dat bij "boot" 00 staat, maak daar eens 80 van.

Ik weet dus niet bij het tweede plaatje waar die 80 bij "boot"moet staan, bij het type 0F, of volgens het laatste plaatje, bij type 07.

Kun je ook nog even in schijfbeheer kijken en daar weer zo'n mooi plaatje van maken?
Je komt er door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen en voor ok te kiezen.

K snapte je berichtje niet maar heb nog es gedaan wat je in t begin vroeg. Met me muis in t 2e vakje in type en dan op GotoEPBR geklikt. En uiteraard een mooi plaatje ;)

Bijlagen

• Print Screen 1.jpg
    Print Screen 1.jpg
    87 KB · Weergaven: 61
Dat bedoelde ik niet.
Maare, dit is de tweede schijf, als je in het eerste geplaatste plaatje kijkt, zie je bij 1, dat bij "boot" 00 staat, maak daar eens 80 van.
Dat moet je doet, nou ja moeten.

Kun je ook nog even in schijfbeheer kijken en daar weer zo'n mooi plaatje van maken?
Je komt er door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen en voor ok te kiezen.

En dit ook.:)

K heb bij Boot gewoon 80 ingevuld maar voor de rest nergens op geklikt...

Bijlagen

• Boot 80.jpg
    Boot 80.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 61
  • Schijfbeheer.jpg
    Schijfbeheer.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 61
Wel voor "Save Changes" kiezen.

Overigens staat er niets over de harde schijven in schijfbeheer, hoe doe je dat?

Nou ik heb 80 ingevuld en op Save gedrukt.... Op goed vertrouwen dan maar ;) .

K heb geen idee hoe dat kan. K heb pcies gedaan wat je me opdroeg :p. K heb r dan niet zo heel veel verstand van maar vond t zelf ook al raar dat r nix stond, dus heb t nog een x uitgevoerd :D

Bijlagen

• Schijfbeheer - Ingevuld.jpg
    Schijfbeheer - Ingevuld.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 62
K heb me pc nogmaals opnieuw opgestart. K heb nogmaals met PTEDIT32 gekeken op de 2e schijf of de eerste partitie bij boot nog op 80 staat. En die staat r nog. Heb een print screen mee gestuurd.

En kom je er nog steeds niet op?
Dan zou ik er ook geen oplossing meer voor weten.

Zoniet, zou je er nog eentje van schijfbeheer kunnen maken?

Nee k kom r nog steeds niet in, ondanks dat ie aangeeft dat ie actief is...

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan