Tijdelijk internetten via direct-adsl???

• Onderwerp starter Onderwerp starter El51
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

El51

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Twee maanden geleden Internetplusbellen afgezegd en bij Planet aangegeven dat ik weer terug wilde naar de oude situatie: adsl van Planet en vaste telefonie KPN. Tientallen telefoontjes later en van de ene afdeling naar de andere te zijn gestuurd (en een hoop ergernis mijnerzijds) eindelijk vandaag een monteur gekomen om IPB om te zetten naar analoge telefoon en adsl van Planet. Monteur van KPN had voor zekerheid nog even nagecheckt bij Planet of er ADSL op ons adres is. Kreeg te horen dat ADSL voor ons gereserveerd was. Dus wilde hij met de oude modem (die hadden wij nog van onze oude adsl-aansluiting) internet voor ons gebruiksklaar maken. Ik had specifiek erom gevraagd om dezelfde dag weer op internet te kunnen met ADSL. Dat zou ook gebeuren, volgens Planet. Wat bleek na aansluiten oude modem: wij konden wel op internet komen, maar niet surfen via internet. Monteur ging het dus anders doen: werkt altijd zei hij. Sloot oude modem aan, inloggen op internet via: (ons telefoonnummer)@direct-adsl, en als wachtwoord: kpn. Ik blij, zo blij dat ik vergat te vragen hoe dit nu werkt. Internet ik nu via Planet of via KPN? Wat zijn de kosten? Voor iedere minuut internet telefoontikken betalen? Na enkele telefoontjes naar Planet en KPN weet ik nog steeds niet wat ik aan het doen ben met deze direct-adsl. Zowel bij Planet alsook bij KPN weten ze niet hoe dit betaald wordt. Ik moest van de week nog maar eens naar Planet terugbellen. Wie weet hier iets vanaf?

Welkom op HelpMij !

Volgens HelpMij-log zijn dit je gegevens:
Het IP-adres is: 86.xx.xx.xx De hostnaam is: ip5658c01c.direct-adsl.nl.

(xx heb ik afgedekt)

Laatst bewerkt:
Sorry, was iets te snel!! :o

Neem mij niet kwalijk wanneer ik nu een domme vraag stel, maar wat kan ik nu uit bovenstaand antwoord opmaken? Ik denk dat ik wel op een adsl-lijn zit, maar is die nu van KPN? Ik ben namelijk klant van Planet Internet. Zoals je merkt ben ik geen kei in dit gedeelte van de computerwereld. Even ter verduidelijking: ik ben tijdens googlen op deze forum gestuit en dacht: hier weet men waarschijnlijk wel antwoord op mijn vraag. Ben een jongedame van 51 jaar, heb wel iets verstand van werken met computers maar ben nog lerende. Heb hierin wel veel interesse en wil zoveel mogelijk hier vanaf weten. De term ip-adres ken ik, maar wat zegt mij de host-name?

Welkom op HelpMij !

Volgens HelpMij-log zijn dit je gegevens:
Het IP-adres is: 86.xx.xx.xx De hostnaam is: ipxxxxxxxxxc.direct-adsl.nl.

(xx heb ik afgedekt)

IP adres kan je wel afschermen met een xx.xx maar doe maar eens tracert

ps als je dit gelezen hebt mag je dit weer verwijderen

Laatst bewerkt:
direct internet

Een tijdelijke internetverbinding zonder langlopend contract.

Heeft uw tijdelijk internet nodig? Gaat u verhuizen en kan uw provider u nog niet aansluiten? Heeft u een internetstoring die nog wel even kan duren? Heeft u ergens in het land internet nodig voor een beurs, presentatie of tijdelijke werkplek? Effective Media biedt u de oplossing.

U vraagt vandaag internet aan en de volgende werkdag komt er een monteur langs om u aan te sluiten. U heeft dus binnen 1 dag internet! Tijdelijk internet neemt u af voor één dag, een week, een maand of... zegt u het maar. U zit niet vast aan een contract. Opzeggen is dan ook niet nodig. U betaalt alleen voor de vooraf afgesproken periode.

Tijdelijk internet maakt gebruik van het Vodafone UMTS/HSDPA netwerk en heeft dus dekking in heel Nederland. Het Vodafone netwerk staat tevens garant voor een hoge snelheid en stabiele verbinding. Geen proxy en geen cache, gewoon direct op het internet.

Bandbreedte: 3.6Mbps/384kbps
Datalimiet: geen (fair use policy)
Geschikt voor regulier internet en e-mail verkeer

Prijzen tijdelijk internet: (Nu in prijs verlaagd!)
Vodafone HSDPA Internet [1 mnd] [Fair use policy] [59.50 EUR]
Verzenden per TNT-Post [Aangetekend] [Doe het zelf instalatie] [6.65 EUR]
Modem USB geschikt voor PC en MAC [BORG 70.00 EUR]
Installatie op locatie binnen Noord Holland [binnen 48 uur] [140.00 EUR]
Installatie op locatie buiten Noord Holland [binnen 48 uur] [180.00 EUR]
Installatie te Halfweg NH [Office Effective Media] [70.00 EUR]
Ik installeer het pakket zelf [Support inbegrepen] [0.00 EUR]

mischien heb je hier iets aan?
groetjes riccon

Een jaar geleden had de topicstarter er wellicht iets aan gehad.

Maar we zijn nu meer dan een jaar verder en vraag is niet meer actueel en daarom hoeft er niet meer gereageerd te worden. Daarom gaat dit topic op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan