laptop vraagje..

Status
Niet open voor verdere reacties.
het enige verschil tussen de 2 laptops is het aantal geheugen... bij de 1 is het 1 gb en de anders is het 2 gb waar je dus maar 30 euro meer voorbetaald.
aan de andere kant kun je kijken naar het uitlerlijk meestal zijn de sony's mooier qua uitlerlijk. maar dat kun je pas in de winkel zelf zien...

Als ik zou kiezen voor de prestatie kies ik voor de Compaq(HP)
Als ik zou kiezen voor het uiterlijk kies ik voor de Sony..

het is maar net wat jezelf wilt.

tja, daarom kan ik ook geen keuze maken.. Ik vind die van sony qua uiterlijk dus echt mooier, die ander is echt zo\n zwart blokje..

is die sony dan qua geheugen echt echt veel minder dan? ik bedoel gb en als dat soort dingen zeggen mij niks..

die van sony is: geheugen 1024 MB ( 2 x 512MB ) harddisk 120 GB

die van compaq is: geheugen 2 GB ( 2x1024MB ) harddisk 120GB

dus qua harddisk zijn ze hetzelfde, alleen het 1e gedeelte is anders, maar ik weet niet wat dat inhoud?

en nog ff een vraagje, bij compaq staat wel dat er draadloze netwerk is, maar bij de ander staat Wifi, dat is tch hetzelfde?

en als laatste, zijn ze allebei qua merk wel goed?

Bedankt voor het antwoorden.

Ik vind ze allebij niet lelijk en zou dus ook zeker gaan voor de gene met het meeste geheugen. Aangezien hij Vista draait zou dat geen slechte keuze zijn;)

voor vista is 2 gig wel beter ja

maar de sony is mooier dat zeer zeker:love:

en als je de sony koopt en zelf wat geheugen bijprikt?

de sony is 30 euro goedkoper dus dat heb je al gewonnen

beetje bijleggen en ga met bij 1.5gig zitten

draait vista prima op

is maar een idee??!!

allemaal bedankt voor de reactie..

maar ik ben elke dag een beetje aan het surfen, af en toe download ik wat spelletjes en muziek, heb ik dan echt die 2 gig nodig?

en kan iemand me aub vertellen waar die gig voor nodig is, want de harddisk is bij allebei hetzelfde?

Sorry, maar ik begijp dat echt niet? :confused:

dat is het werkgeheugen

vista draait wel hoor op 1 gig maar sneller op meer

hmm ok, dat zegt me meer :)

jeetje, ik wist niet dat die dingen zo verschillen van elkaar, moeilijk hoor..

Ik vind het hele vista gebeuren zowieso helemaal niks, heb toch wel weer liever xp..

maar zoals ik heb begrepen kan ik dus eventueel (als ik die sony neem) hem uitbreiden zodat hij meer gig krijgt dus? Is dat duur dan?

hmm ok, dat zegt me meer :)

jeetje, ik wist niet dat die dingen zo verschillen van elkaar, moeilijk hoor..

Ik vind het hele vista gebeuren zowieso helemaal niks, heb toch wel weer liever xp..

maar zoals ik heb begrepen kan ik dus eventueel (als ik die sony neem) hem uitbreiden zodat hij meer gig krijgt dus? Is dat duur dan?

ik heb tot nu toe ook nog liever xp en heb dat ook
1gig geheugen 80 euro ongeveer(afhankelijk van merk, type)kan wat naar boven zijn

voorstel:stel je koopt de sony(want die vind je toch mooier!!)
die is al 30 euro goedkoper als die andere
je koopt zelf 1 gig(laten we uitgaan van die 80)
kost je dus 50
je verwisseld 1bankje en dan heb je dus 1.5gig(afgerond)
dat bankje wat je eruit gahaald hebt zet je op marktplaats(altijd wel een koper voor te vinden)levert je paar tientjes op
kost het dan je kop??

voordeel :je hebt je sony en voldoende geheugen voor de laptop voor jou gebruik

ja en zo kun je er nog wel 100 bekijken

zie je door de bomen het bos niet meer toch?

:D ja dat klopt..

nou ik ga dan toch maar voor die vaio, en dan kan ik hem dus eventueel uitbreiden..

iedereen erg bedankt, jullie hebben me goed geholpen!!! :thumb: :thumb:

:D ja dat klopt..

nou ik ga dan toch maar voor die vaio, en dan kan ik hem dus eventueel uitbreiden..

iedereen erg bedankt, jullie hebben me goed geholpen!!! :thumb: :thumb:

succes ermee en laat nog ff weten wat je verrassing aan jezelf is geworden

Ik wil het probleem eigenlijk niet opnieuw starten..... maar... er miste een deel aan de discussie... wat wil je met die laptop doen.?
... ga je er veel mee slepen, ga je er mee "gamen".... beide hebben namelijk een "trieste" videokaart [met shared geheugen]
Een Toshiba Tecra [bijvoorbeeld] is uitstekend uit diverse "valtests"gekomen... kan dus goed tegen een stootje.... andere laptops hebben NVidia videokaarten met eigen geheugen [zeer goed voor gamen en intensieve foto en filmbewerking].......

nou ik heb nu eigenlijk een pc die ik al (volgens mij) 5 jaar ofzo heb :)
gebruik het niet meer zo vaak, straks als ik laptop heb ga ik hem dus eigenlijk gebruiken om wat rond te surfen, voor msn e.d.
Ik download af en toe wat muziek van Limewire, en af en toe download ik van die arcade spelletjes bijv. en nadat ik wat uitgespeeld ben verwijder ik het ook weer.. That's it eigenlijk..

Dan is de keuze goed.......
[mocht je een fanatieke Sims2 speler zijn geweest, dan zou de aanschaf bitter tegen vallen]

let wel, die vaio heeft shared videogeheugen.

dit houdt in dat dat aantal mb's van het werkgeheugen af gaat.

bij de compaq is dit niet het geval.

ik zou dus gaan voor de Compaq.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan