Beeldscherm gaat niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArAsH

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
139
Hallo,

Ik zal het even kort en simpel houden.

Als ik Counter Strike : Source speel loopt mijn PC wel eens vast, de een zegt dat het aan de "Voeding" ligt.
Maar dat is niet het probleem in dit geval.

Nadat ik mijn pc een paar keer op de reset knop had gedrukt omdat hij een aantal keren vast liep bleef mijn LG beeldscherm gewoon uit.
De computer zelf deed het volgens mij wel maar als ik mijn beeldscherm aan doe dan is het lichtje gewoon rood.

Misschien kan iemand mij hiermee helpen a.u.b?

Hartelijk dank,
Arash
 
Als eerste de vraag hoe je zeker weet dat het niet aan je voeding ligt.
ten tweede: hoe zit het met de temperaturen van CPU, GPU en MOBO?
 
Als eerste de vraag hoe je zeker weet dat het niet aan je voeding ligt.
ten tweede: hoe zit het met de temperaturen van CPU, GPU en MOBO?

Maar op bovenstaande heb je helemaal nog niet gereageerd:eek: :eek:
 
Ik weet niks van voeding, het ding heeft 5 coolers, ik gebruik speedfan dus dat zit goed.
het gebeurt alleen bij spellen.
 
Maar in je eigen startpost zeg je dat al eerder gezegd was dat je voeding het probleem was, maar dat dat zeker niet zo is??? Hoe weet je dat dan???

En het feit dat je meerdere coolers gebruikt en Speedfan wil nog niet zeggen dat je temperatuur goed is. Welke temperaturen geeft Speedfan aan dan??
En is de kast helemaal stofvrij van binnen??
 
Ja dat weet ik haast wel zeker, hij is doorzichtig dus ik zie of hij stofvrij is of niet, had nog 1 week geleden helemaal schoongemaakt.

En ik weet niet zo goed hoe het gedoe gaat met voeding.
 
Die voeding verzorgt dus de stroomvoorziening van alle onderdelen van je computer. Wanneer die voeding niet goed meer is, dan kun je dat soort problemen krijgen die jij nu hebt. Wanneer b.v. de voeding nu te zwak is of niet meer stabiel, dan krijgt ook je videokaart niet voldoende spanning meer en heb je dus ook geen beeld.
 
Dat klopt allemaal volgens mij ook.

Weet je misschien hoe ik dit fixeer?
 
Eerst moet je erachter zien te komen dat dit zeker de oorzaak is, en dat kan maar op twee manieren:

- of de voeding door (laten) meten
- of even een andere voeding proberen.

Blijkt je voeding stuk te zijn, dan zul je een nieuwe moeten kopen.
Is je voeding nog ok, dan is dus iets anders de oorzaak
 
Zou je mij nog misschien kunen uitleggen hoe ik de voeding meet, en hoe ik het kan vervangen.

Dank je
 
Doormeten moet je met een multimeter doen, maar als je niet weet hoe dat werkt beter even naar een electronica-zaak gaan, die kunnen dat zo voor je doen.

En voor wat betreft een andere proberen:
Stroomkabel aan de buitenkant verwijderen, kast openmaken, alle draden die uit je voeding komen en naar onderdelen van je pc lopen losmaken en dan in omgekeerde volgorde een andere plaatsen
 
Ik zal het proberen en ik reply nog wel als het gelukt is.

Hartelijk dank voor je hulp!

Arash
 
mijn stomme broertje kon mijn opdracht niet goed uitvoeren en heeft alles verkeerd uitgelegd,,,
hij was tevens ook degene die dit heeft veroorzaakt

ik heb van hem gehoord dat toen hij counter strike source speelde dat de game vastliep en als gewoonlijk drukte hij op de reset knop van de pc

en de eerst volgende keer dat hij de pc opstarte bleef het beeldscherm op het standby knopje
het is bijna zeker dat het niet aan het beeldscherm ligt want die doet normaal,, alleen ontvangt het geen beeld van de pc

als ik de pc nu opstart dan blijft het scherm gewoon zwart met rechts onderin het standby (oranje) knopje en dan HOOR ik na een tijdje het opstart geluidje van windows alleen zie ik niks...

ik kan hier niet mee leven want het is een goede pc en al mijn games, documenten foto's zitten erop.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen? je zou me er heel erg blij mee kunnen maken als me pc het weer doet aub !!!!!
 
Het is deels opgelost....
mijn videokaart was kapot denk ik want toen ik mijn andere pc opende en die videokaart in deze pc heb geplaatst doet hij het...

Alleen heb ik nog 1 probleem

De kleur van de beeldscherm is lichbt blauw doorzichtig de hele dijt en het is geen aangename kleur,
ik kan zo niet computeren....
Ligt het aan de drivers ?
of aan de lg scherm?

kan iemand mij helpen aub?
 
Het lijkt me geen oplossing ArASH. Daarom wat ik zou doen. Door het wiebelen bij het spelen van het spel is er mogelijk een kabel los geraakt. Ook kan een jumper van een schijf of drive zijn gaan jumpen. Daarom kan de monitor geen groen licht geven en blijft die zwart.
Baat het niet dan schaad het niet. Kijk eens kritisch naar alle aansluitingen, met de stekker uit het stopcontact, en controleer ook de lintkabels goed op mogelijke kabelbreuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan