cd recovery doet t niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yess7

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Hallo,

Ik heb een hoop met rotzooi gekregen in mijn pc, dit doordat ik een virus had gekregen via msn.
Virus heb ik verwijderd, maar pc is nog erg traag, en erg veel last van vervelende sites.
Omdat ik meestal 1 of 2x per jaar mijn pc helemaal leeg maak naar hoe deze van de fabrikant afkomt, wilde ik dat nu ook doen.
De system recovery kan ik starten door op F10 te drukken als de pc opstart.( heb geen cd).

Alleen 1 probleem: Als ik F10 druk gebeurt er niks, en start mijn pc gewoon normaal op. dus nergens geen recovery.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
En kan ik van iemand anders met een ander merk pc de recovery cd gebruiken?
wie help mij?

andere recovery gebruiken kan niet, wegens beveiliging en problemen die er zouden komen met de drivers. (wel van zelfde soort pc als het op een cd staat maar die was er niet zei je).

en bestaat de recovery partie op je HD nog wel of heb je met partie software zitten "prutsen" / "proberen" ???

ik kan hem daar niet op vinden, maar ik zou ook niet echt weten waar ik moet zoeken.

weet iemand hoe dit moet waar "compudoc"het over had?

Hoi !

Welk merk PC heb je ?

Bij sommige merken kun je de recovery CD's/DVD nabestellen.

Zo niet, heb je een probleem.

Je kunt proberen een originele XP-CD van iemand te lenen en dan te installeren met de key die op je kast staat.

Je bent dan wel alle toeters en bellen van dat merk kwijt.

Greetz,

Harry.

hoi,

Ik heb een SKY COMPUTER EUROPE
Intel Pentium 4.

Is dit wat je bedoelde?
En moet ik dan bij de klantenservice of zoiets zijn om deze na te bestellen?
Maar ik heb nog nooit een recovery cd/dvd gehad.

Je hebt geen cd/dvd gehad bij de aanschaf van je nieuwe pc? Maar wel voor een Windows-licentie betaald? Dan moet er toch een schijfje in de doos hebben gezeten.

Je zou nog even kunnen zoeken op je pc naar een map i386. En anders wellicht eerst nog met o.a. adaware, ccleaner en hitman pro kijken of je nog meer rotzooi kunt verwijderen. Het klinkt namelijk alsof dat virus nog wat dingen heeft gedaan waardoor je die fijne sites krijgt. En dan zou ie ook wat sneller moeten worden.

Dat geeft je meer tijd om op zoek te gaan naar dat schijfje...
Suc7!

hoi,

Nee, ik heb echt nooit geen cd/dvd gehad, maar wel de originele windows gehad. Of bedoel je dat niet?

Ik heb ook de map I386 gevonden, maar wat kan ik daar mee doen?
Staat zoveel in.
Alvast bedankt voor je reactie.

Je hebt geen cd/dvd gehad bij de aanschaf van je nieuwe pc? Maar wel voor een Windows-licentie betaald? Dan moet er toch een schijfje in de doos hebben gezeten.
Ik heb ook een PC zonder CD's bij. De Windows-installatie zit in een verborgen partitie, die door de Recovery Console kan worden aangeroepen.

@Yess7: Ik heb het moeten navragen bij mijn fabrikant en bij mij was het de ALT-toets. Zorg er in ieder geval voor dat je op tijd op die F10 begint te rammen. Dus begin op tijd en blijf herhaaldelijk indrukken (niet één keer indrukken en vasthouden). Voor een Recovery Console is het belangrijk dat je echt vanaf het indrukken van de Stand-by-toets begint te "F10"-en :D

Probeer ook ALT anders even. :D

helaas, ik heb continu op F10 gedrukt, help niet.
Ook heb ik ALT geprobeerd, lukt ook niet.
Zou ik die recovery ook gewoon vanaf de map i386 kunnen starten?

Als je een 'schone' installatie van windows wilt doen, heb je die folder nodig. Hierin staan de originele installatiebestanden van Windows. Waar staat deze folder op je pc? En heb je een windows-code op je pc staan?

Het verschil tussen zo'n 'schone' installatie en recovery is dat bij de eerste optie je zelf windows installeert en dus ook alles moet instellen (internet, juiste drivers voor hardware, etc.).
Bij een recovery is er een kant-en-klare kopie van een werkend systeem opgeslagen op je pc. Door deze terug te zetten heb je meteen weer een werkend systeem (zoals je eerder al gemerkt hebt).

Mocht je via de winkel waar je je pc gekocht hebt geen hulp of cd/dvd kunnen krijgen, dan is de 'schone' installatie de beste optie.

Misschien dat iemand anders nog een goede tip heeft?

Succes!

Beste Yess,

Het beste is dat je een Windows CD maakt van die i386-map.

Hier staat uitgelegd hoe je die map kunt toevoegen aan een opstartbare schijf van BartPE. Het is een hele boterham voor iemand die nooit met Bootable CD's werkt (ik bijvoorbeeld :) ), maar het is zeker doenbaar als ik het zo lees.

Ik ga het zelf ook proberen (misschien wel niet vandaag...) en zal de nodige schermafdrukjes voorzien voor je.

Laatst bewerkt:
misschien dat je iemand kent die geabonneeerd is op computer totaal.
in het nummer van juli/augustus (weet niet zeker) stond een volledige workshop over hoe je BartPE moet gebruiken.

Je kunt ook een XP-cd van iemand lenen en dan diens map i386 vervangen door de jouwe denk ik.

Ik merk al wel wat moeilijkheden met dat BartPE-geval... grrr

Nu weet ik dus niet of jij die moeilijkheden ook zou kennen moest je het proberen. Wacht er in ieder geval nog even mee, ik ga verder spitten... morgen.

cmd_bcd_error.gif

@compudoc: de standaard BartPE creator is niet zo moeilijk denk ik, maar dit is dus een Windows-installatie integreren, en daar is eigenlijk op hun site te weinig info bij gegeven. Heb al serieus moeten googlen.

Laatst bewerkt:
hallo

Het is gelukt.
Ik heb nog eens de website van de servicedienst van mijn pc opgezocht, en daar stond het gewoon.
Het blijkt dat als je een Microsoft toetsenbord hebt, dat je eerst het knopje F-Lock moet aantikken. en dan op F10. En alles doet het.
Simpel eigenlijk he.

Maar in ieder geval toch allemaal bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan