Aansluitschema Carkit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Hoi,

Ik ben op zoek naar het aansluitschema van een carkit, het gaat om de THB Comfort voor de nokia 3310, te vinden op deze site: http://www.thb.de

Of misschien heeft iemand op het forum dezelfde carkit en kan mij vertellen hoe ik de 4 draden moet aansluiten.

Ik heb al verschillend zoekopties op het www geprobeerd maar kan het niet vinden :(

Alvast bedankt.....

Heel simpel.
Je hebt vier draden, geel, rood, blauw, zwart.
Geel: is de aansturing voor je tel.mute op je radio(dit is een massa schakeling, dus let wel op of je radio met een massa aansturing werkt, of mbv een stuurstroompje) is dit het geval, plaats dan een relais ertussen

rood: 30+ (constante voeding)

blauw: 15+ (geschakelde + via contact)

zwart: 31 massa

greetz Patrick

Hoi Patrickt,

Bedankt voor je reactie.
Op m'n autoradio zit wel een draad voor gsm mute, kan ik daar gewoon de gele draad op aansluiten of heb ik dan alsnog een relais nodig.

greetzz,

Jabuzero

Probeer dit ff door de mute aansluiting van je radio aan massa te leggen. Stopt de radio met spelen, dan is ie massa schakelend, en hoef je geen relais te gebruiken.
Of lees ff het boekje van je radio door.:-)

mocht je een relais nodig hebben, omdat je radio-mute werkt mbv een stuurstroompje, gebruik dan een vierpolig relais.
Dit relais met de volgende aansluitingen: 85, 86, 30 en 87 sluit je als volgt aan:
de gele draad vanaf je carkit sluit je aan op 85
op 86 zet je 15+ (voeding via contact)
op 30 zet je ook 15+
en op 87 zet je de draad naar je radio

Greetz Patrick

Laatst bewerkt:
Ok, de mute aansl. van m'n autoradio is inderdaad massa gestuurd, waardoor ik 'm direct op de gele draad kon aansluiten.
Alles werkt nu naar behoren :)

Hartstikke bedankt :thumb:

greetzz

Jabuzero

Geen dank.
Is mijn ervaring van 17 jaar als automonteur toch nog ergens goed voor. lolzzz

Greetz Patrick

aansluiten op stuurcontrols Ford Converse+ HMI

Hoi Patrickt.

Hopelijk lees je dit nog. Ik heb het idee dat je inderdaad aardig wat weet van carkits en auto's. Zou je mij ook mischien kunnen helpen. Zojuist een nieuwe Ford mondeo gekocht. Ik moet van mijn bedrijf een standaard nokia carkit installeren CK-7w. Is het ook mogelijk deze op de stuurbediening van de auto aan te sluiten.

groetjes,
Rob

Hoi Patrickt.

Hopelijk lees je dit nog. Ik heb het idee dat je inderdaad aardig wat weet van carkits en auto's. Zou je mij ook mischien kunnen helpen. Zojuist een nieuwe Ford mondeo gekocht. Ik moet van mijn bedrijf een standaard nokia carkit installeren CK-7w. Is het ook mogelijk deze op de stuurbediening van de auto aan te sluiten.

groetjes,
Rob

Mbt nieuwe auto's zou ik het aansluiten overlaten aan de vakman.
De electronica van tegenwoordig is can-bus gestuurd. En dit vergt toch iets meer kennis van zaken.

aansluiten carkit ck7w of ford converse+ HMI

Beste Patrickt,

Aansluiten door een vakman is een goede aanbeveling en wil ik sowieso laten doen, maar ik wil eigenlijk van een "onafhankelijke" pro willen weten of het technisch wel mogelijk is om dus een nokia carkit aan te sluiten op HMI Converse+ van Ford. Dan weet ik ook dat mijn inbouwcenter me niet zo makkelijk "nee" kan verkopen :)

groetjes,
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan