zonealarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakestok

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
ik heb zone alarm gedownload omdat dat wel een goeie firewall is???

maarja er komt steeds een melding voor dat je voor allow en denny moet kiezen hoe moet je dat weten zoals messenger dat weet ik dan nog wel maar de rest niet

als er een allert komt, moet je nagaan of je die wilt toestaan of niet..
en als je een alert niet herkent, moet je nagaan waar die vandaan komt. zogauw je iets niet vertrouwt, moet je niet accepteren..

Ik denk dat niemand dat weet.
Het is een vraag of bepaalde programma's wel of geen verbinding mogen maken met internet.

En niemand waar ook ter wereld weet welke programma's jij hebt geinstalleerd op jouw PC.

Als je de verkeerde keuze hebt gemaakt door een programma te blokken, dan zal er iets niet goed werken.
Maar in zonealarm ( of welke andere firewall dan ook ) kan je deze verkeerde keuze altijd weer herstellen.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
ZA is de vraagsteller zijn keuze niet de mijne
Link is een stukje uitleg meer niet. (beter iets dan niets)..

supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
ZoneAlarm heeft jammer genoeg vaak problemen met updaten, blijkbaar is het vrij lastig een fatsoenlijk werkende update te merken.
Als je problemen hebt kan je kijken of daar weer een patch voor is of een nieuwe versie en anders teruggaan naar de oudere versie.
ZA is een prima firewall.

Voor de toestemming die firewalls vragen, is het niet zo moeilijk. Als je net een programma hebt gestart wat verbinding met het internet zou kunnen maken en de naam of de naam van het bestand klopt kan je gewoon toestemming geven.

Laatst bewerkt:
Voor de toestemming die firewalls vragen, is het niet zo moeilijk. Als je net een programma hebt gestart wat verbinding met het internet zou kunnen maken en de naam of de naam van het bestand klopt kan je gewoon toestemming geven.

Dit is niet altijd waar wat je hier schrijft.
Wat, als je veranderd van de fabrikant van de firewall.
Bijvoorbeeld van Norton naar Zonealarm o.i.d.

Je zal dan een heel scenario vragen over je heen krijgen voor er ook maar 1 programma is opgestart. En dan wordt het voor de leek wel moeilijk gemaakt op te kiezen tussen ja of nee.

Dit is niet altijd waar wat je hier schrijft.
Wat, als je veranderd van de fabrikant van de firewall.
Bijvoorbeeld van Norton naar Zonealarm o.i.d.

Je zal dan een heel scenario vragen over je heen krijgen voor er ook maar 1 programma is opgestart. En dan wordt het voor de leek wel moeilijk gemaakt op te kiezen tussen ja of nee.

Ik had het hier ook over de situatie als je een firewall al hebt, en die scenario vragen kan je herkennen aan bestanden en als je het niet vertrouwt zoek je het op bij Google.
Of vraag je het op Helpmij.:)

Zone Alarm

Nou het is duidelijk mijn keus niet,want ZoneAlarm blokkeerd een heleboel websites en de pagina"s vullen slecht in.
Pas als je in die nieuwe versie 7 veel uitvinkt dan lukt het aardig.Maar waarom moet er nou een Spyware en virusscanner in zitten? Totaal overbodig.
Nou doet Comodo ook tot zekere hoogte je PC beschermen tegen infecties,maar niet hinderlijk.
Bovendien lees ik op een paar Fora dat deze Firewall de naam ZA niet waardig is.
Was versie 6.5 er nog maar,is de algemene opvatting.
Hopen dan maar dat ZoneAlarm bij zijn eigen leest blijft,en geen allerlei onnodige dingen inbouwd.

Pag#10

Helemaal mee eens.! (laatste zin)..

supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan