Hoe maak ik een html forum en een html poll?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webmaker

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
Hallo,

Ik heb een probleem want ik zou niet weten hoe je met wat dan ook een forum of een gewone poll kan maken.

als iemand het antwoord daarop weet stuur dan liever een broncode dan een site want dan blijf ik ook nog eeuwig zoeken.:(

Laatst bewerkt:
Kort gezegt: Niet.

Edit: HyperText Markup Language (afgekort HTML) is een taal (geen programmeertaal) voor de opmaak van documenten. HTML wordt vooral gebruikt op het internet, om webpagina's te tonen.

Bron: Wikipedia

Laatst bewerkt:
Een forum maken met html valt niet te doen. Je hebt daar altijd php, javascript en/of een mysql database voor nodig.

Aangezien het verder best ingewikkeld is, kun je beter een forum als vbulletin, phpbb of een andere downloaden, aangezien deze best goed zijn en gemakkelijk te instaleren op je website.

Kun je dan misschien een poll maken met javascript want die forum websites vind ik zo onhandig

Kun je dan misschien een poll maken met javascript want die forum websites vind ik zo onhandig

Dat maak je niet zo even 1,2,3

Maar als je even zoekt met google naar bij kant en klaar poll script, o.i.d, dan vind je snel genoeg iets

PHP:
ik heb al 2 dagen gezocht maar ik vind niks.
kan misschien iemand zeggen hoe [SIZE="7"]dit[/SIZE] forum is gemaakt?

Onderin zie je staan: Forum software: vBulletin, versie 3.6.2

Dat is dus ook zo'n systeem. Een forum maak je niet even zo 1,2,3 dat is voor 1 persoon maanden werk

maar dit forum zit toch in de site.

ik zie bij dit forum bij de adresbalk niet staan www.(en dan een forumsite).nl vaak is dat dan een extern forum maar ik wil intern. (niet dat ik veel van extern en intern weet:o )

Ik zou gewoon zo'n forum als dit willen hebben op m'n site.

Is dat mogenlijk?

Dat is ALLEEN mogelijk als je een database ter beschikking hebt. Databases heb je meestal alleen bij betaalde hosts, en zodoende is het niet mogelijk om zelf een forum te runnen op een gratis host.

Misschien moet je je daar eerst nog wat meer in verdiepen en dan overwegen een betaalde host op te zoeken. Voor 30 euro per jaar heb je bijvoorbeeld al een site bij antagonist.nl, zij zijn best goedkoop en ik zit er ook al weer enkele maanden en zeer tevreden. Ze bieden 3 gigabyte aan ruimte en 10 databases, dus kun je daar wel meerder fora plaatsen als je dat zou willen.

Laatst bewerkt:
ok en hoe maak je een poll in html want ik weet nu dat een forum niet kan

Voor een poll heb je of php of javascript nodig. met alleen html kan het niet

Je hebt daar altijd php, javascript en/of een mysql database voor nodig.
Pardon?! Dat het niet met HTML kan klopt, maar dit is natuurlijk onzin. Er zijn ontzettend veel talen waarmee je een prima forum kunt maken. Die 'PHP Only'-mentaliteit hier is verschrikkelijk irritant voor mensen die liever in andere talen programmeren, zoals ik.

Pardon?! Dat het niet met HTML kan klopt, maar dit is natuurlijk onzin. Er zijn ontzettend veel talen waarmee je een prima forum kunt maken. Die 'PHP Only'-mentaliteit hier is verschrikkelijk irritant voor mensen die liever in andere talen programmeren, zoals ik.

Klopt, heb je gelijk in. Met ajax, asp enz kan het ook maar ik dacht niet dat de vragensteller er veel mee op zou schieten. PHP wordt nl. er veel voor gebruikt en is volgens mij ook wat wijdverbreider.

Maar SvU kunt u dan misschien de broncode geven om een poll te maken en een forum?

Mvg,
Ciro

Relaxt man, ben je pas 12?

Ik intreseer mij pas sinds mijn 16e in het web(ben nu 17)

Jong geleerd, oud gedaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan