nero is agressief

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hoe kan ik voorkomen dat Nero7 ultra al mijn files meeneemt.
Ik wil mijn MP3 afspelen met mediaplayer en niet met Nero.
Evenals fotos. Die wil ik niet bekijken met Nero maar met paint of irfan of faxviewer.
Ook al zeg je bij de installatie dat die dat niet moet doen. En toch veranderen alle iconen.
Verder staat mediaplayer nergens meer bij!

Hoe kan ik dat probleem omzeilen?

Oorzaak is dat je te vlug hebt geklikt bij de installatie.... lezen is zeker bij Nero belangrijk... Op een zeker moment vraagt Nero welke bestandstypen je wilt toewijzen en bovenaan dat schermpje staan ook een aantal tabjes... die moet je één voor één afwerken.... of het vinkje bij "deselect all" aanklikken.....
Je kunt het terugzetten met Verkenner -> Extra -> mapopties -> bestandstypen... kies daar de extentie en "wijzigen", daarna kies je het programma dat je wilt gebruiken......

Of korter: installeer Nero opnieuw, en let wel op de vragen......

Rechts klikken op de file die je wilt openen met bijv. media speler.

Openen met... (klik) zoek je in de lijst media speler (klik again), onderaan aanvinken "altijd openen met". En dan op ok.

Dan zouden de files vervolgens met het nieuwe aangewezen programma moeten opstarten.

Rechts klikken op de file die je wilt openen met bijv. media speler.

Openen met... (klik) zoek je in de lijst media speler (klik again), onderaan aanvinken "altijd openen met". En dan op ok.

Dan zouden de files vervolgens met het nieuwe aangewezen programma moeten opstarten.

Beetje tijdrovende klus in dit geval.
Kijk eens bij nero in de preferences of je alle bestandstype weer terug kan zetten naar de standaard.

Of in WMP klikken op

Extra >> Opties >> Bestandstypen >> Alles selecteren >> Ok

Beetje tijdrovende klus in dit geval.
Kijk eens bij nero in de preferences of je alle bestandstype weer terug kan zetten naar de standaard.

Hangt er van af wat er allemaal veranderd is. Voor ieder type file is dit maar 1x nodig.

Of in WMP klikken op

Extra >> Opties >> Bestandstypen >> Alles selecteren >> Ok

WMP is dus niet meer te openen. Nero heeft die weg gedrukt. Ik heb de instelling in zo gezet dat nero geen Wav af speelt. Maar nou kan ik ze helemaal niet meer afspelen.
Omdat WMP nog steeds niet terug is...

Dan doe je

Rechtermuisklik op een bestand wat je wilt afspelen met WMP >> Openen met >> WMP >> Vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen'

Dan doe je

Rechtermuisklik op een bestand wat je wilt afspelen met WMP >> Openen met >> WMP >> Vinkje bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen'

Laat nero er nou net voor hebben gezorgd dat WMP niet meer in dat lijstje staat:-)
Dat is dus het probleem. Probeer nu WMP opnieuw te installeren.
Kijken of dat lukt!

Laat nero er nou net voor hebben gezorgd dat WMP niet meer in dat lijstje staat:-)
Dat is dus het probleem. Probeer nu WMP opnieuw te installeren.
Kijken of dat lukt!

je moet ook bladeren en dan naar het proggramma navigeren

je moet ook bladeren en dan naar het proggramma navigeren

Ja maar WMP stond er gewoon niet meer tussen. Foetsie! Dus dan kan je bladeren wat je wilt.
WMP nu opnieuw geinstalleerd. En ik heb mijn associaties weer terug. Nu moet ik Nero nog installeren. Ben benieuwd hoe het gaat.

WMP niet opnieuw installeren

Hoi, zag hier net de problematiek voorbijgaan tijdens iets te zoeken : WMP NIET opnieuw installeren ! gewoon naar je prgr. files gaan en dan snelkoppeling maken bij wmp.exe, deze snelkoppeling vervolgens knippen en zetten op je bureaublad of in je taakbalk, waar je maar wilt. Je kan nu WMP gewoon starten en dan vervolgens de hierboven weergegeven instelling maken waardoor alle files weer gewoon met WMP worden geopend ..... ;)

Groeten, leon25 :cool:

Ps : bij installatie van NERO ( bijgeleverd bij Writemaster van Samsung ) had ik dit beschreven probleem ook. Soms matigt het zich een en ander toe maar is ook makkelijk te corrigeren. :D :rolleyes: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan