internet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyvan

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
beste helpmijlezers,

ik heb hier een desktop staan met draadloos internet. nu heb ik laatst en laptop gekocht met windows vista erop. nu wil ik ook met die laptop draadloos internetten, maar moet ik dan zo'n kaartje kopen met hetzelfde merk van de router (sitecom)?

of kan ik het draadloze netwerkkaartje dat de fabriek er in heeft gemaakt gebruiken? want nu pakt hij geen signaal op. en ik had al geprobeert om mijn laptop '' lid'' te maken van het draadloze netwerk maar dat lukte niet.

groeten,

jordy

Als het goed is kun je gewoon met de ingebouwde draadloze netwerkkaart gebruik maken van het netwerk. Daar hoef je dus niet speciaal een Sitecom kaart voor aan te schaffen.

Wat bedoel je met "nu pakt hij geen signaal op"? Betekent dat dat je het hele draadloze netwerk niet ziet of dat je hem wel ziet maar geen verbinding krijgt?

Heb je een beveiliging ingesteld op je netwerk?

moet lukken met de ingebouwde kaart ...
bij sommige merken moet je trouwens de kaart telkens activeren zodat ie gaat zoeken naar een netwerk.

Laatst bewerkt:
Als het goed is kun je gewoon met de ingebouwde draadloze netwerkkaart gebruik maken van het netwerk. Daar hoef je dus niet speciaal een Sitecom kaart voor aan te schaffen.

Wat bedoel je met "nu pakt hij geen signaal op"? Betekent dat dat je het hele draadloze netwerk niet ziet of dat je hem wel ziet maar geen verbinding krijgt?

Heb je een beveiliging ingesteld op je netwerk?

hoi,

ja, ik heb er beveiliging op staan. maar dan zou er toch kunnen gevraagt worden om het password?

hij ziet geen draadloos netwerk. aan de ene kant wel beter, betekent dat alles wel goed is beveiligd ;)

groeten,

jordy

Heb je ingesteld in je router dat er geen SSID wordt gebroadcast? Wanneer je het netwerk niet ziet kun je er ook geen verbinding mee maken.

Heb je ingesteld in je router dat er geen SSID wordt gebroadcast? Wanneer je het netwerk niet ziet kun je er ook geen verbinding mee maken.

hij is wel goed beveiligd, maar niet door mij. dus ik weet niet echt wat ssid is.

Is het dan niet handiger dat je contact op neemt met degene die je netwerk heeft beveiligd?:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan