Hardeschijf data overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuluji70

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
HD is helemaal vol ik heb een ander HD gekocht, nou wil ik de hele zooi op die nieuwe over zetten hoe gaat dat, geen idee.
Heeft iemand wel een idee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het alleen om data gaat kan je het best gewoon de data knippen en plakken, gaat het om alles van de HDD, dus met besturingssysteem ( Windows ) moet je een image maken en die terugzetten op de nieuwe schijf.

Als het alleen om data gaat kan je het best gewoon de data knippen en plakken, gaat het om alles van de HDD, dus met besturingssysteem ( Windows ) moet je een image maken en die terugzetten op de nieuwe schijf.

Een image maken met de nero want die heb ik namelijk en geen ander.
Wil je me precies uitleggen wat ik moet doen want dat heb ik nog nooit gedaan.

Maar wil je de oude ( volle ) HDD niet meer gebruiken?
Ik zou op de oude en volle HDD Windows op laten staan en programma's en data ( bestanden ) op de nieuwe schijf zetten.

Maar wil je de oude ( volle ) HDD niet meer gebruiken?
Ik zou op de oude en volle HDD Windows op laten staan en programma's en data ( bestanden ) op de nieuwe schijf zetten.

Het zou misschien een goed idee zijn maar ik wil de oude niet meer gebruiken want hij is veel te klein.Ik wil gewoon alles op het nieuwe over zetten

Als jij een oude hardeschijf van 80 gc hebt en je koopt er 1 van 250 gb!
Wil je dan alleen 250GB og 330 GB?
Ik zou het wel weten!

Als jij een oude hardeschijf van 80 gc hebt en je koopt er 1 van 250 gb!
Wil je dan alleen 250GB og 330 GB?
Ik zou het wel weten!

Voor alle duidelijkheid er zit op dit moment een ‘20 in en nieuwe is een 80

Oke, dan moet je dus een image maken, dit gaat heel makkelijk met programma's als True Image en Ghost.
Deze programma's kosten geld, maar zijn natuurlijk ook gratis te krijgen.

Oke, dan moet je dus een image maken, dit gaat heel makkelijk met programma's als True Image en Ghost.
Deze programma's kosten geld, maar zijn natuurlijk ook gratis te krijgen.

Nou we gaan ons best doen ik hoop dat het lukt want ik doe dit soort dingen bijna nooit.
Ik denk dat dit een beetje opgelost is maar nog niet helemaal bedank alvast.
Maar je kunt toch ook met nero dit klusje doen of niet

Het gaat wel lukken, er zitten ook Helpbestanden bij, die je kan raadplegen als je iets niet weet, of natuurlijk het forum.:)
Als je er niet aan wilt beginnen moet je even geduld hebben, ik ben van plan deze week een handleiding te maken over True Image.

Het gaat wel lukken, er zitten ook Helpbestanden bij, die je kan raadplegen als je iets niet weet, of natuurlijk het forum.:)
Als je er niet aan wilt beginnen moet je even geduld hebben, ik ben van plan deze week een handleiding te maken over True Image.

Dan wacht ik zeker even hiermee maar wil je mij even waarschuwen da n als het zo ver is, ik wacht.

Ik heb nog een vraag omdat de schijf zo vol is kan ik hem niet difragmenteren.
Mijn vraag is kan ik schijfopruiming gebruiken en dan meer optie dan zie
Ik drie mogelijkheden winonderdelen geïnstalleerd programma’s of systeemherstel.

Dan zou ik even het volgende doen:

1) Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

En de handleiding over een image maken met True Image is af, en staat voor je klaar op deze pagina.:)

Dan zou ik even het volgende doen:

1) Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

Ik heb ccleaner gedownload en zijn werk laten doen ik heb nu inderdaad meer free space maar het defragmenteren gaat ontzettend traag .Hij blijft heel erg lang staan op 1% daarna word het 28 dan springt hij op 57 dan 85 en daar blijf hij staan.dus niet goed denk ik.

Ik neem aan dat je het defragmenteren hebt geprobeerd met de Windows Schijfdefragmentatie?
Probeer het eens met het gratis programma Auslogics Disk Defrag. Is een goed programma om te defragmenteren.

Ik neem aan dat je het defragmenteren hebt geprobeerd met de Windows Schijfdefragmentatie?
Probeer het eens met het gratis programma Auslogics Disk Defrag. Is een goed programma om te defragmenteren.

Het defragmenteren ging prima moet ik zeggen en nu ga ik het true image proberen een van deze dagen hoop dat het lukt.Ik wil jullie hartelijk bedanken hiervoor en je hoort het wel hoe het verder is gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan