Vocht in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

vista-ready

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Ik heb vanmiddag perongeluk melk over me laptop gegooit ( hoeveelheid = 'e'en slok ongeveer )
dus had ik snel alles van me toetsenbord gehaalt en ftjes een half uurtje onderste boven gehaalt

maar ik had de hele tijd nog de stroom er op staan en ik heb hem nog een paar x aan gedaan om te kijken wat er gebeurde

( heb nu het stroom er al af gezet )
heb ik nu een kans dat me laptop het helemaal niet meer doet ( tenzij ik nieuwe onderdelen koop )

Als nog snel stroom er af en de batterij er uit, dan een dagje of twee op een warme en droge plek leggen

Met een beetje geluk heb je nog geen ernstige sluiting gehad.

Laatst bewerkt:
maar als ik nu me batterij er fftjes in doe en aan zet
dan start ie op en dan staat er welk moederbord ik heb en welke celeron ofzo en f8 bios f12 ..... dan zie ik dan en verder komt ie niet

maar wat zou een aanbevolen plek zijn om hem neer te leggen
om me kamer is het veel te warm
in de kelder veel te koud
of moet ik hem gewoon in de huiskamer zetten ofzo

Hoe warm is het op jouw kamer dan ? :shocked:

pak en beet bijna 30 graden want de hele dag staat de zon te branden om me schuin aflopende dak en de warmte wil er gewoon niet uit

maaruh ff info over me 2e post aub :p

Laatst bewerkt:
Zoals gezegt, batterij er UIT,dagje of twee in je kamertje liefst nog in de zon ook.
Ook niet ff de baterij er in voordat hij volledig droog is, vocht en stroom geeft kortsluiting !!!

Laatst bewerkt:
Melk kan nog meevallen. Normaal is je keybord matrix bescherm met een folie. Als er geen melk naar onder gedruppeld is, gewoon drogen( spanningen uit natuurlijk( zie reactie Jozo) Melk bevat geen suiker en gaat dus ook niet kleven aan je toetsen bord.Dus al bij al zal het nog meevallen. Weerstand gemeten in een glas water --> 30.000 ohm In een glas melk --> 350.000 ohm.

Die 350.000 ohm, was dat volle, halfvolle of magere melk ? :D

Goeden morgen allemaal

maargoed heb hem nu een nachtje laten drogen
vandaag breekt de zon door dus zet ik heb lekker achter het raam in de zon.
en morgen op mijn verjaardag probeer ik hem op te starten

Edit : bestaat er miss een soort hoes(je) dat je om je laptop heen kan dan voor het gaval dat :p

Laatst bewerkt:
ja hoor, neem gewoon keukenfolie, kleeft en is elastic en is waterdicht.:D

Oke ik heb nu net ff me batterij in me laptop gestopt was heel nieuwschierig of ie het nog deed

alleen me toetsenbord deed het niet meer wat nu ??

Goed zo zet er iedere keer maar stroom op :shocked:

Als iets nat is moet je er geen stroom op zetten, dan krijg je kortsluiting !!!

Ik geef het verder op met jou. :rolleyes:

Als je er telkens stroom blijft door jagen..... als je 10 keer wou testen dan zijn er ook 10 kansen meer dat je laptop stuk is, volg de raad hier op en geef de laptop de kans (als het nu nog nut heeft :confused: ) om het vocht te laten verdampen. en dat is niet op 1 dag

Zijn er nog problemen, bij het opstarten.??

neej tenmisnte dat hoop ik ik heb hem vancht tegen een warme verwarming aan gelecht en dat doe ik vandaag ook en morge probeer ik het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan