kan site-com router niet configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan P

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat ik een draadloze internet verbinding heb met een router van mijn buurman i.p.v. mijn eigen sitecom router.

Als ik met mijn Mac een verbinding wil maken met mijn router dan moet ik een password opgeven. Maar als ik deze invoer dan geeft hij een foutmelding. Nu heb ik mijn router gereset en wil ik hem hem opnieuw configureren maar als ik http://192.168.0.1 invoer dan kom ik er niet in.

Ook na het resetten vraag mijn Imac opnieuw naar een password.

Wie kan mij helpen mijn router te configureren en de instellingen in mijn mac juist te zetten?

Met vriendelijke groet,

Jan

Je probeert er toch niet wireless in te komen? Om de router te configureren moet je hem even aan een draadje hangen...

Je probeert er toch niet wireless in te komen? Om de router te configureren moet je hem even aan een draadje hangen...

Heb hem met een vaste lijn verbonden maar ik kom er nog steeds niet in. Kan het iets te maken hebben met de instellingen op mijn mac? Er staat in mijn netwerkstatus het volgende over mijn ingebouwde ethernet:

Ingebouwde ethernet heeft een door zich zelf toegewezen ip adres en kan mogelijk geen internet verbinding tot stand brengen. Is dit het probleem en zo ja wat kan ik er aan doen?

p.s.Via de router van de buurman kan ik nog wel internetten.

mvg

Jan

Laatst bewerkt:
De netwerkkaart van de Mac moet op DHCP staan, d.w.z. dat het netwerkadres wordt toegewezen door de router.....

dat heb ik, ik kan inmiddels al inloggen op mijn router, alleeen daar kom ik het volgende probleem tegen: Ik kan helemaal niets wijzigen in het scherm van de router cxonfiguratie. Weet je misschien wat er aan de hand kan zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan