vreemd probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquiahora

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo

Wie kan mij helpen?

Ik krijg geen euro bij mijn tekstveld bedrag.
Even duidelijk:
Ik heb een form met een subform.
Op dat subform staan o.a. twee tekstvakken: omschrijving en bedrag.
Die worden gevuld via mijn selectie op de combolijst. Dat werkt.
Echter in het tekstvak bedrag vult die alleen de cijfers in, ondanks dat ik op het eigenschappenveld euro heb ingevoegd. Tik ik nu gewoon zelf een bedrag in dan geeft die wel euro aan. Bij hele getallen geeft die ook geen decimalen weer. Dus wel 50,50 maar geen 50,00.

Ik snap niet hoe dit kan. Iemand raad?

Gebruik de funktie Format in de VBA code die je gebruikt om je tekstveld "bedrag" te vullen:

Me.naamtekstveld = Format(Me.naamkeuzelijst.Column(x),"Currency")

x = nummer van kolom in je keuzelijst, gerekend vanaf 0

Groet,

Tardis

Bedant Tardis,

Werkt nog niet, maar weet nu waar ik moet zoeken. Kende het Format in deze vorm nog niet.

Okidoki.
Laat je nog even weten of je er zo uitkomt?

Groet,

Tardis

Zal ik doen. Maar op dit moment ben ik er nog niet uit. Heb momenteel niet zoveel tijd. Het is jammer dat het niet goed wil lukken. Maar ik zal laten weten als ik ht opgelost heb.

Of je maakt het veld in je tabel van het type valuta, dan komt er automatisch een euro teken voor.

Wie?

Ik heb geprobeerd het anders op te lossen. Vind het zelf wel een mooiere constructie dan met de keuzelijst. Echter nu krijg ik wel het bedrag, maar het verandert niet als ik de records doorloopt. Dus het bedrag blijft staan.

Ik ben hier nu al zolang mee bezig. Wil iemand aub, heeeeeeeeeeel aub even kijken naar mij db?
Ik sluit hem bij. Wat ik wil is dat als je form BoekRabo opent, en dan bij het subform boekingstype debiteur kiest, vervolgens openstaande posten.
Dan moet je een keuze maken en vervolgens moet het bedrag en het veld omschrijving bij dubbelklikken overgenomen worden in het subform.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand even kan helpen. Ik ben al zover gekomen en nu loop ik daar tegen aan.

Alvast mijn grote dank!

Bijlage ontbreekt ;)
Als je een Access 2000 bestand bijsluit, gewinzipt, wil ik wel even kijken.

Groet,

Tardis

Ik heb geprobeerd het anders op te lossen. Vind het zelf wel een mooiere constructie dan met de keuzelijst. Echter nu krijg ik wel het bedrag, maar het verandert niet als ik de records doorloopt. Dus het bedrag blijft staan.

Ik ben hier nu al zolang mee bezig. Wil iemand aub, heeeeeeeeeeel aub even kijken naar mij db?
Ik sluit hem bij. Wat ik wil is dat als je form BoekRabo opent, en dan bij het subform boekingstype debiteur kiest, vervolgens openstaande posten.
Dan moet je een keuze maken en vervolgens moet het bedrag en het veld omschrijving bij dubbelklikken overgenomen worden in het subform.

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand even kan helpen. Ik ben al zover gekomen en nu loop ik daar tegen aan.

Alvast mijn grote dank!

Bijlagen

Hallo Aquiahora,

heb even gekeken, snap niet wat je probeert te doen.
Als je openstaande posten wilt bewerken, doe je dat normaal gesproken vanuit een formulier openstaande posten.

Groet,

Tardis

Hallo Aquiahora,

heb even gekeken, snap niet wat je probeert te doen.
Als je openstaande posten wilt bewerken, doe je dat normaal gesproken vanuit een formulier openstaande posten.

Groet,

Tardis

Ik wil de openstaande posten niet bewerken. Maar weergeven in Subform tekstveld bedrag tekstveld omschrijving.
Dus aan de hand van debiteurnummer op de knop openstaande posten drukken. EN DAAR DAN KIEZEN welke record ik wil hebben met omschrijving en het bedrag. (open form BoekRabo, kies in het subform boekingstype Debiteuren, druk op openstaande facturen knop)

Hoop dat het nu duidelijk is?

Kijk eens in je landinstellingen van je pc of daar bij valute velden wel een valuta teken staat. Als dat niet het geval is dan laat access ze ook niet zien bij valutavelden.

Kijk eens in je landinstellingen van je pc of daar bij valute velden wel een valuta teken staat. Als dat niet het geval is dan laat access ze ook niet zien bij valutavelden.

Hallo Bartuls

Bedankt voor je meedenken.Maar je hebt het probleem niet van voren af aan gevolgd denk ik. Ik krijg namelijk normaal wel het euro teken. Het probleem doet zich alleen voor als ik het bedrag )op subform) laat vullen dmv een keuzelijstje uit de combobox. Vandaar een "vreemd" probleem.
Zie mij eerste probleemstelling.

Voor je eerste probleemstelling heb ik je al en oplossing aan de hand gedaan.
Als je deze juist vertaalt naar jouw situatie, moet die op zich werken.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan