2 dvd covers naar 1 cover , welk progje ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJHans

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2001
Hallo,

Ik gebruik zeer veel dubbel dvd doosjes.
Ik zou graag dus 2 dvd covers samen willen voegen als en opslaan als één cover
en dan als één cover printen.

Welk proramma kan ik hier het beste voor gebruiken ?

Alvast bedankt voor de tijd en aandacht.

Groeten van Hans

Ik begrijp de vraag niet helemaal?
Ik stel mij bij een dubbel DVD doosje een normale DVD doos voor waar echter 2 DVD's inpassen? (Oftewel, aan beide zijdes van de doos is ruimte voor een DVD)
ALS dit zo is, wat wil je dan precies / hoe samenvoegen?

@Pasja: Stel je hebt Spiderman 1 en 2, deze wil je in 1 doosje doen maar je wilt wel weten dat beide dvd's erin zitten.

Dus haal je de beide covers van de dvd's en hier maak je een nieuwe cover van.

@DJHans: Paint is het makkelijkst, gewoon de afbeeldingen op maat maken... Of je daarmee een mooie cover krijgt is een tweede...

Je hebt het helemaal goed begrepen.
Een dvd doosje waar aan beidezijde een dvd in gaat.

De vraag is , ik heb 2 jpg plaatjes (2 covers) die ik wil amenvoegen om 1 dvd cover (jpg) van te maken , om als één dvd covr e printen.

Ben benieuwd welk programma dat zou kunnen doen.

Groeten van Hans

OK, ik had het dan toch goed begrepen meen ik?

Zelf maak ik simpelweg gebruik van Word. Ik download een cover een rek dat op in een Landscape papierformaat naar 27.4 bij 18.5 (standaardmaat voor een DVD cover)

Wat jij nu mogelijk simpelweg kunt doen is EERST in Word een textvak maken van 27.4 bij 18.5 Plaats daar precies op de helft een verticale lijn in. Vervolgens voeg je de ene cover links van de streep in en de andere cover rechts. (je bent dan wel 50% van elke cover kwijt, want een normale cover heeft een voor en een achterzijde en als je 2 covers op 1 DVD doos wil aanbrengen, zal je keuzes moeten maken: of 2 voorkanten of 2 achterkanten)
Als je het vel papier dan vouwt heb je op de rugzijde een overloop van enkele milimeters per cover, daar zul je even mee moeten experimenteren.
Zelf zou ik het volgende doen -> de beide covers zodanig versmallen dat na het vouwen van het papier de rugzijde wit / blanco blijft en daar tot slot een textvak in te plaatsen waarin je dan beide titels van de films plaatst.
Da's even wat experimenteren, maar dan heb je ook wat!

Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets -> ?

(screendumpje gemaakt van een Word screen)

('k ben alleen met het bijsnijden van Verhoeven wat te snel te werk gegaan, maar het gaat ook meer om de idee, toch ?)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Zie er goed uit , maar is niet wat ik bedoel.
In principe wil ik de rug met tekst handhaven en dus onder elkaar 2 titels op de rug hebben.

Ik dacht dat er mischien een programma was wat dit makkelijk kon doen.

Groeten van Hans

't principe blijft hetzelfde ;) :D

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    64,4 KB · Weergaven: 73
Ziet er goed uit.

Weet je misschien ook een grafisch tekenbewerkprogramma waar dit in kan , zodat ik het eindresultaat als jpg op kan slaan ?

Wat jij nu mogelijk simpelweg kunt doen is EERST in Word een textvak maken van 27.4 bij 18.5 Plaats daar precies op de helft een verticale lijn in. Vervolgens voeg je de ene cover links van de streep in en de andere cover rechts. (je bent dan wel 50% van elke cover kwijt, want een normale cover heeft een voor en een achterzijde en als je 2 covers op 1 DVD doos wil aanbrengen, zal je keuzes moeten maken: of 2 voorkanten of 2 achterkanten)
Als je het vel papier dan vouwt heb je op de rugzijde een overloop van enkele milimeters per cover, daar zul je even mee moeten experimenteren.
Zelf zou ik het volgende doen -> de beide covers zodanig versmallen dat na het vouwen van het papier de rugzijde wit / blanco blijft en daar tot slot een textvak in te plaatsen waarin je dan beide titels van de films plaatst.
Da's even wat experimenteren, maar dan heb je ook wat!

Die manier ;)

DJ, 't maakt geen tierelier uit met welk progje je 't doet, al doe je het met Excel.
Het "geheim" zit 'm alleen in de juiste afmetingen van het kader (en die heb ik vermeld, anders had je gewoon even een duimstok langs een fabrieks DVD cover moeten leggen voor de exacte maten)

Maak zo'n vak in whatever welk programma en voeg de .JPG in. Klik de JPG aan en "verklein" 'm / "snijd 'm bij" met behulp van het bijsnijdtooltje.

Vervolgens pak je het 2e covertje en voeg je ook die in en verklein 'm / snijd 'm vervolgens bij.
Daarna bewaar je het documentje als voorbeeld.doc en dan heb je voor toekomstige DVD doosjes een "mal".

Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets -> ?

(screendumpje gemaakt van een Word screen)

('k ben alleen met het bijsnijden van Verhoeven wat te snel te werk gegaan, maar het gaat ook meer om de idee, toch ?)

Na lang zoeken heb ik bijna opgegeven...
Bij de screendump is presies wat ik zoekt, maar hoe kan ik in WORD bewerken?
ik heb een opmaak gemaakt maar ik krijg steeds witte randen.:(
kan ik een *.doc bestand krijgen van je?
ik werk met win 7 + word 2003

mvg,
mofasa

DVD covers/hoesjes maken en opslaan als JPEG

Mofasa, je gaat dadelijk een beetje op je donder krijgen van een moderator. Waarom? Daar ga ik niet over dat lees je wel van die moderator.

Die witranden zijn niet nodig als je deze gehele posting goed doorleest. Enige wat je hoeft te doen in Word is het papier kantelen (landscape) en vervolgens voeg je een plaatje in (zet dan eerst even de tekstomloop van het plaatje op 'contouren') en eenmaal ingevoegd vergroot je de afbeelding naar de eerder genoemde 27.4 bij 18.5. (Vergeet vooral niet om de vinkjes weg te halen bij hoogte en breedte verhouding ander lukt het je never om 27,4 bij 18,5 te verkrijgen)

Reden dat je het op contouren moet zetten is dat je het plaatje dan vrij kunt verschuiven over de pagina. Die witranden waar jij het over hebt komen uiteraard doordat een A4tje groter is dan 27.4 bij 18.5. Tja, ik knip ze er altijd af en met een eenvoudige papiersnijder gaat het nog sneller.

Tip: is je cover overwegend wit, dan knipt of snijdt dat verrekte lastig. Handig is dan natuurlijk om eerst een tekstvak met een zwarte rand op je papier te plaatsen en dáár het plaatje inplaatsen. Dat tekstvak maak je dan 1 millimeter groter dan de afbeelding, het knipt namelijk lekker makkelijk als je de zwarte rand goed kunt zien. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan