Hallo ,
Als uitbreiding op een vorige gestelde vraag van mij :
In mijn form heb ik een zoekknop .
Ik heb 3 zoekcriteria die niet verplicht zijn om in te vullen .
De gevonden records die overeenkomen met de zoekcriteria komen in een listbox te staan .
Nu zou ik graag 2 waarschuwingen krijgen bij bepaalde acties
1) Als ik geen criteria heb ingevuld zou ik een msg willen krijgen dat bv U heeft geen Criteria ingegeven , het zoeken kan lang duren , Wilt u verder ?
2) Als ik een zoek criteria ingeef en er is niks gevonden volgens deze criteria wil ik ook een msg met bv de door u ingegeven criteria heeft niks opgeleverd.
Ik heb al van alles geprobeerd en geraak er niet uit. ( Tardis ,is geen schoolopdracht hoor
)
Volgende code heb ik ook eens bij Cmd_Zoeken gezet
Heb een voorbeeldje toegevoegd
Als uitbreiding op een vorige gestelde vraag van mij :
In mijn form heb ik een zoekknop .
Ik heb 3 zoekcriteria die niet verplicht zijn om in te vullen .
De gevonden records die overeenkomen met de zoekcriteria komen in een listbox te staan .
Nu zou ik graag 2 waarschuwingen krijgen bij bepaalde acties
1) Als ik geen criteria heb ingevuld zou ik een msg willen krijgen dat bv U heeft geen Criteria ingegeven , het zoeken kan lang duren , Wilt u verder ?
2) Als ik een zoek criteria ingeef en er is niks gevonden volgens deze criteria wil ik ook een msg met bv de door u ingegeven criteria heeft niks opgeleverd.
Ik heb al van alles geprobeerd en geraak er niet uit. ( Tardis ,is geen schoolopdracht hoor

Volgende code heb ik ook eens bij Cmd_Zoeken gezet
Code:
Dim Zoekwaarde As Integer
Zoekwaarde = Me.IstSelection.ItemData(Me.IstSelection.ListIndex)
If Zoekwaarde = 0 Then
MsgBox "Er zijn geen werknemers gevonden met de door u ingegeven zoekcriteria!", vbOKOnly, "Zoeken"
Call Cmd_annuleren_click
Heb een voorbeeldje toegevoegd
Bijlagen
Laatst bewerkt: