Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Eindelijk heb ik toestemming van de Baas (mijn vrouw dus) :rolleyes: om een nieuwe pc te gaan kopen. op een voorwaarde hij mag niet meer dan 1000 euro kosten.

nu heb ik er twee gezien die mij wel aanstaan maar de vraag is kan ik er mee wat ik wil gaan doen.
games spelen ook de nieuwere, videofilms bewerken en op dvd branden en foto`s bewerken en op dvd zetten

No 1 = http://paradigit.nl/configurator.php?system=2050

No 2 = http://paradigit.nl/configurator.php?system=2032

en eventueel met wat praten deze http://paradigit.nl/configurator.php?system=2051

Laatst bewerkt:
Ik zou voor de 2de gaan, vooral om de processor, grotere hardeschijf enz. Alleen is het grafisch gedeelte bij de bovenste wel het beste denk ik.. :confused: alleen zijn ze inclusief scherm? want dan zijn ze wel cheap :shocked: want ze zijn allebei gewoon heel erg goed als je naar de inhoud kijkt.

Alleen bij de 1e 2 staat er in kleine lettertjes "excl. monitor" Bij de 3e staat dat er niet bij. Maar het wordt ook niet duidelijk of de monitor er nu wel of niet bij zit. Misschien iets om in de gaten te houden.

3 !
De voeding zou ik nog eens een nachtje over slapen als ik jou was, 350 watt is (zeer) matig!

Met die machine is idd. niks mis, alleen zijn voor mij 2 factoren van groot belang waarom ik voor de Paradigit zou kiezen:

1. als 'ie defect raakt en je rijdt naar een Paradigit vestiging met de pc, is de kans zeer, zeer groot dat onmiddellijk de diagnose wordt gesteld en de machine wordt gerepareerd zodat je 'm direct weer mee naar huis kunt nemen. Bij de Medion mag je 'm zelf opsturen naar de reparateur. Enig idee wat dat kost en hoelang je 'm kwijt bent? ;
2. Paradigit is Neerlands grootste pc boer en heeft de afgelopen jaren een goede reputatie opgebouwd waardoor ze m.i. een klein streepje voor hebben.

Laatst bewerkt:
................. en nee, ik werk niet bij Paradigit en JA, ik bezit een Paradigit (wordt met de kerst 6 jaar oud en ik ben al enige maanden zoekende naar een nieuw systeempje)

.................. ja, ik heb een opgeblazen voeding gehad (stroomstoring in meterkast en poef, weg was de voeding) Apparaat onder de arm, op toonbank bij Paradigit geplaatst en 10 minuten later met het apparaat onder de arm weer naar huis (onder garantie de voeding vervangen) en............. draaien maar.

VOOR mij aan de balie was een vrouw met een machine die ook niets meer deed. De monteur hing er een monitor aan, een 220 kabel, een muis en een toetsenbord en concludeerde na 2 minuten dat het moederbord was overleden. Onder het mompelen van onverstaanbare woorden, liep hij naar het magazijn, kwam terug met een gesealde ASUS mobo doos en haalde een splinternieuw mobo uit die doos. Een lang verhaal korter makend? Die vrouw verliet na 25 minuten met een weer goed werkende pc de winkel van Paradigit.

Laatst bewerkt:
................. en nee, ik werk niet bij Paradigit en JA, ik bezit een Paradigit (wordt met de kerst 6 jaar oud en ik ben al enige maanden zoekende naar een nieuw systeempje)

.................. ja, ik heb een opgeblazen voeding gehad (stroomstoring in meterkast en poef, weg was de voeding) Apparaat onder de arm, op toonbank bij Paradigit geplaatst en 10 minuten later met het apparaat onder de arm weer naar huis (onder garantie de voeding vervangen) en............. draaien maar.

VOOR mij aan de balie was een vrouw met een machine die ook niets meer deed. De monteur hing er een monitor aan, een 220 kabel, een muis en een toetsenbord en concludeerde na 2 minuten dat het moederbord was overleden. Onder het mompelen van onverstaanbare woorden, liep hij naar het magazijn, kwam terug met een gesealde ASUS mobo doos en haalde een splinternieuw mobo uit die doos. Een lang verhaal korter makend? Die vrouw verliet na 25 minuten met een weer goed werkende pc de winkel van Paradigit.

die ervaring en zo een oude pc heb ik ook trouwens de harde schijf grote is niet interessand voor mij heb er hier enkele liggen externe dus opslag genoeg

Mijn persoonlijke en bescheiden advies aan mensen die geen highend pc willen hebben, maar een low budget of een midrangesysteem: Paradigit! (Relatief veel vestigingen en bijna altijd wel een bij jou in de buurt)
Als je buiten de garantietijd geen haast hebt om je pc terug te krijgen en je woont in de Randstad, is Dell eveneens zeer aan te bevelen. Buiten de garantie zal je 'm namelijk naar Amsterdam moeten brengen en dat kost Eurootjes per post en vele Eurootjes brandstof als je ver buiten de randstad woont.

Een ander zeer groot voordeel van Paradigit is hun beperkte keus aan apparaten voor inbouw in hun pc (pc configurator) Dit doen zij omdat ze dan zeker weten dat alle door hen te leveren componenten ook feilloos met elkaar kunnen samenwerken in de door hen gebouwde pc.

Er zijn webwinkels waar je met de pc configurator alles kunt inbouwen wat er op deze aardkloot maar te koop is. Edoch, soms doen zich na aflevering vervelende software/hardwarematige probleempjes voor, met onregelmatig optredende blue screens of death (BSOD's) als gevolg. Zoek dan maar eens uit welk apparaatje of welk stuurprogrammaatje daar debet aan is en wellicht nog belangrijker, hoe los je dat financieel / garantietechnisch dan weer op?

Laatst bewerkt:
Waar ik die wijsheid uit de 2e alinea vandaan haal?

Ik heb de afgelopen maanden erg veel tijd gestoken in "research" naar mijn volgende pc.
Ik weet tot op ongeveer schroefjesniveau, wat ik in die pc wil hebben. Bij Paradigit slaagde ik voor 60% v.w.b. die onderdelen. Op 2 essentiele dingen na: moederbord en kast. Ik wil perse een bepaald merk en type kast en verder was het (relatief simpele) moederbord van Asus dat door Paradigit wordt geleverd (de P5B) niet toereikend voor mijn wensen / eisen. Op mijn vraag aan Paradigit of ze dan niet simpelweg een plankje bij Asus konden bestellen voor mij (Asus P5B de luxe/wifi-ap) en de behuizing bij een andere fabrkant, kreeg ik o.a. die "wijsheid" als antwoord.

Ik moet dus na bijna 6 jaren met veel plezier op mijn AMD1900XP van Paradigit gewerkt te hebben, afscheid gaan nemen van Paradigit en dat vind ik best wel vervelend.

jammer 3 is net afgekeurd door de baas :evil:

dus ik moet kiezen tussen 1 + 2

het gaat mij dus alleen maar om games spelen ook de nieuwere, videofilms bewerken en op dvd branden en foto`s bewerken en op dvd zetten

grote schijf maakt niks uit heb hier 150 Gig liggen in mijn oude zit 160 Gig die ik in al de tijd dat ik hem gebruik nooit meer dan 80 Gig vol krijg

ik zit nu met een pc van 1.4 Ghz dus wat snelheid ga ik er zo al een stuk op vooruit met een nieuwe

het is alleen is de AMD slechter dan de Intell en is het niet zo dat ik er met 2 videokaarten in de pc zeker ben van een goede snelle pc of zie ik dit verkeerd

dan zou ik voor 1 gaan, AMD is altijd beter voor games (uit ervaring) en het is een vrij goede processor die er in zit, en de grafische kaart daarin is volgens mij ook wel stukje beter. :thumb: ik denk dat je aan optie 1 het meeste plezier zult beleven :rolleyes:

dan zou ik voor 1 gaan, AMD is altijd beter voor games (uit ervaring) en het is een vrij goede processor die er in zit, en de grafische kaart daarin is volgens mij ook wel stukje beter. :thumb: ik denk dat je aan optie 1 het meeste plezier zult beleven :rolleyes:

ik weet niet of je het gezien hebt maar er zitten 2 kaarten in

ja daarom juist, dat is het mooie ervan toch :thumb: 2 is altijd beter dan 1 toch... zo zie ik het maar :D of heb ik het nou mis ;) je hebt dan wel minder opslag maar je zei zelf dat je nog wel een schijfje had ligge en voor games is die beter geschikt denk ik :thumb:

en wat denk je van deze pc veel goedkoper dan die van jou allemaal maar net zo goed !
€ 777

www.medionshop.de
Multimedia PC Sys. 6360

* Original Windows Vista™ Home Premium (OEM Version)
* AMD Athlon™64 X2 5200+ Prozessor
* 2048 MB DDR-II RAM (667 MHz Taktung)
* 640 GB SATA II Festplatte mit 8 MB Cache 7200 U/min (2x 320 GB)
* GeForce 7900GS PCI-Express Grafikkarte mit 256 MB DDR-III RAM
* DoubleLayer DVD-Brenner (alle Angaben sind Maximalwerte)
o Schreibgeschwindigkeiten: 18x DVD±R, 10x DVD±R (DL), 8x DVD+RW, 12x DVD-RAM, 6x DVD-RW, 48x CD-R, 32x CD-RW
o Lesegeschwindigkeiten: 16x DVD, 40x CD
* 6 channel Audio (on board)
* 10/100MBit LAN (on board)
* IEEE1394 Fire Wire (on board)
* Radio-/TV-Tuner mit MPEG Encoding
* inkl. kabelloser Tastatur - Maus Kombination und Fernbedienung

Het is een duitse site. Zou de windows versie dan niet de duitse taal hebben?

goede vraag :P maar zo'n grote ramp is het toch niet :confused:

het is een hele goede pc ! voor maar € 777

ik ga deze pc ook binnenkort halen je kunt er redelijk goed mee gamen !

en wat denk je van deze pc veel goedkoper dan die van jou allemaal maar net zo goed !
€ 777

www.medionshop.de
Multimedia PC Sys. 6360

* Original Windows Vista™ Home Premium (OEM Version)
* AMD Athlon™64 X2 5200+ Prozessor
* 2048 MB DDR-II RAM (667 MHz Taktung)
* 640 GB SATA II Festplatte mit 8 MB Cache 7200 U/min (2x 320 GB)
* GeForce 7900GS PCI-Express Grafikkarte mit 256 MB DDR-III RAM
* DoubleLayer DVD-Brenner (alle Angaben sind Maximalwerte)
o Schreibgeschwindigkeiten: 18x DVD±R, 10x DVD±R (DL), 8x DVD+RW, 12x DVD-RAM, 6x DVD-RW, 48x CD-R, 32x CD-RW
o Lesegeschwindigkeiten: 16x DVD, 40x CD
* 6 channel Audio (on board)
* 10/100MBit LAN (on board)
* IEEE1394 Fire Wire (on board)
* Radio-/TV-Tuner mit MPEG Encoding
* inkl. kabelloser Tastatur - Maus Kombination und Fernbedienung

ziet er mooi uit maar mijn duits is niet zo geweldig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan