WEP Sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deken

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Na de herinstallatie van de draadloze router (Topcom WBR611) wordt de WEP kode, bij het heropstarten van een of meerdere pc's van mijn netwerkje automatisch veranderd in een reeks nullen. Het netwerkje bestaat uit 1 laptop (draadloos) en 1 desktop (draadloos), beiden met winxp en 1 desktop (UTP kabel) pc met linux. Buiten het WEP sleutel probleem is het netwerkje in orde. Onderlinge verbinding van alle (3) pc's en de verbindingen met het internet zijn in orde. Weet hier iemand raad mee? Na de eerste installatie was er geen enkel probleem.
Leo

Laatst bewerkt:
Op een andere PC in het netwerk moet je bij de instellingen de code denk ik kunnen vinden.
't Is alleen WEP, en geen WEB.

Misschien iets overgeslagen uit onderstaande uitgebreide uitleg over WEP??
Zoals bv: 'The key is provided to me automatically' moet uit staan

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/4

Dank voor uw reaktie. Ik heb gedaan zoals in het door u aangeduide dokument, maar dat lost mijn probleem niet op. Als ik de gewenste WEP sleutel heb ingevuld in de router setup en dan deze nieuwe WEP sleutel invul om een verbinding te bekomen, krijg ik eerst gedurende enkele seconden: "Verbonden" en daarna "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" In de status van de verbinding staat dan: "169.254.196.22 en 255.255.0.0", wat volgens mij wil zeggen dat er geen geldig ipadres van de router ontvangen wordt. Als ik echter de reeks nullen invul krijg ik wel een geldig ipadres en dus ook verbinding.

Ik weet niet precies wat ondersteund wordt door je router en netwerkkaarten, maar zijn andere beveiligingsmogelijkheden geen optie? (WPA, MAC-filtering, SSID uitschakelen)

Het enige wat ik verder kan bedenken - maar daar denk jij vast zelf ook al aan - is dat de herinstallatie niet vlekkeloos is verlopen. Eventueel nog een keer doen en/of zoeken naar een update voor de Topcom?

Web Kodifikatie

.......I
Het enige wat ik verder kan bedenken - maar daar denk jij vast zelf ook al aan - is dat de herinstallatie niet vlekkeloos is verlopen. Eventueel nog een keer doen en/of zoeken naar een update voor de Topcom?
Ik heb inderdaad een update van de router gedaan en nu SCHIJNT (Tot nader order na verdere onderzoek.) alles in orde te zijn. Daarmee is deze topic voor mij afgesloten. Dank voor uw hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan