Ubuntu : Software Installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter visha
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

visha

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Hallo,
Ik heb laatst Ubuntu geinstalleerd.
als ik nu naar een site ga om te chatten heb ik java nodig.
als ik naar java.com ga download de linux versie maar krijg het niet geinstalleerd.
heb ook geprobeerd hoe het in de instructie staat beschrijven maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Dubbel klikken op het bestand net als een .exe bestand bij windows werkt ook niet. je moet het volgens
mij installeren met terminal maar krijg het niet voor elkaar. weet iemand hoe het wel moet??
Visha

- Ga naar je Applications menu ik draai engels dus even vertalen
- de onderste optie is add/remove software
- Daarin zorge je dat de selectie op all staat en tik je in het zoekveld gewoon java en je kunt de pakketten die je nodig hebt aanvinken

daarna onderaan nog even op de juiste knop klikken en het word geinstalleerd.

dankje wel voor je antwoord. het werkt :D
nu nog een vraag.
Zijn alle programma's zo te vinden die beschikbaar zijn voor linux?

Ja hoor die zijn zelfs getest voor Ubuntu ;)

Als je in dit lijstje het niet kunt vinden kun je ook nog zoeken in synaptic pakketbeheer.
Dit is te vinden onder:

Systeem --> Beheer.

Zorg wel dat je maar 1 van de 2 draaiende hebt, dit geeft ie ook aan dat er maar 1 actief kan zijn.

:D

dankje wel voor je antwoord. het werkt :D
nu nog een vraag.
Zijn alle programma's zo te vinden die beschikbaar zijn voor linux?

Alle programma's niet, maar wel veel. Een programma dat er bijvoorbeeld bij mij niet tussen staat is Opera (internetbrowser), ook niet bij Synaptic.

Nog een voordeel van ubuntu is dat al de programma's die je op deze manier installeert geupdate worden via update functie van ubuntu. Je moet dit dus niet voor elk programma afzonderlijk doen zoals op een windows pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan