firewall probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinsessje

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
hallo !
Ik heb een tijdje geleden het muziekprogramma 'limewire' gedownload om wat muziek op mijn ipod te plaatsen maar nu plotseling lukt het me niet meer om nog muziek te downloaden en volgens de 'hulp-site' van limewire komt het door mijn firewall van norton die de toegang verbiedt. Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen en hoe ik eventueel die firewall kan uitschakelen of wat dan ook?:confused:

Alle hulp is alvast welkom! :thumb:
dankje

heb je een icoontje rechtonderin?

dubbelklik of rechtermuisklik

opent zich dan iets met opties?

Waarschinlijk rechts kliken en dan alles toestaan windows zal waarschijnlijk zeggen dat het onveiling is maar het is de enige manier!!!
Anders moet je in een lijst kijken van norton en kijken of hij limewire blokkeerd dan moet je hem natuurlijk toestaan!

als ik rechtsonderaan klik opent er wel iets met opties maar dan?
Moet ik de "persoonlijke firewall" daar dan uitzetten? of nog wat anders ook?

Inderdaad zegt hij dat het dan niet veilig is, maar vroeger had ik wel perfecte toegang tot limewire en liep ik geen risico op limewire ?

als ik rechtsonderaan klik opent er wel iets met opties maar dan?
Moet ik de "persoonlijke firewall" daar dan uitzetten? of nog wat anders ook?

Inderdaad zegt hij dat het dan niet veilig is, maar vroeger had ik wel perfecte toegang tot limewire en liep ik geen risico op limewire ?

zet die maar eens uit ja en proberen op limewire

vergeet niet daarna weer aan te zetten

Hoe kan ik trouwens zien of limewire geblokkeerd wordt door norton of niet?
Is dat in het menu van norton of..? :confused:

Firewall niet uitzette. Dan ben je niet meer beveiligd tegen hackers. Alleen aanduiden dat ie limewire moet toestaan. Heel vermoedelijk is het enige waar je dan last van hebt is dat norton elke keer als je opstart gaat aangeven dat dat programma onveilig is en dat je het beter zou blokkeren maar dat moet je dan gewoon negeren.

ik zeg ook niet dat ze hem altijd uit mooet zetten maar wilde weten of het daar aan lag

daarna kijken wat er geblokkerd staat

TIJDELIJK UITZETTEN

Even door de opties van norton lopen en zie je het wel!( ik weet nie hoe het heet!)

oke, ik heb hem eventjes uitgezet maar op limewire verandert er dan niets...

Als ik hem dan toch beter zou laten aanstaan, hoe kan ik erdan voor zorgen dat norton Limewire toch toestaan? Waar moet ik daarvoor klikken in norton?:confused:

Er verandert niets? Dus het ligt niet aan de firewall dan? Heb je misschien laatst een update geinstalleerd van limewire?

er verandert inderdaad niets. Maar 'kheb ook geen updates geinstalleerd :confused:

Als ik op limewire bijvoorbeeld een liedje intyp om te zoeken geeft hij:
"limewire is nu verbinding aan het maken. uw zoekaanvraag zal weinig resultaten produceren todat u volledig met het netwerk verbonden bent"

Aangezien dat er opkwam dacht ik eerst dat het aan mijn internetverbindg lag, maar die werkt prima en ook op alle andere sites en programma's lukt dat allemaal, daarna zag ik onderaan het programma van limewire dat er een icoontje staat dat wil zeggen dat de firewall limewire tegenhoudt...

Misschien moet je nog poorten openen in de firewall van je router, kijk hier is.

Wat ook kan is dat er meerdere firewalls op je computer actief zijn, wat uiteraard best niet zo is.
Misschien de firewall op de internetverbinding of de firewall van windows zelf?
Kijk even in je beveiligingscentrum. Daar kan je zien bij firewall dat er eventueel meer dan 1 firewall actief is.

er verandert inderdaad niets. Maar 'kheb ook geen updates geinstalleerd :confused:

Als ik op limewire bijvoorbeeld een liedje intyp om te zoeken geeft hij:
"limewire is nu verbinding aan het maken. uw zoekaanvraag zal weinig resultaten produceren todat u volledig met het netwerk verbonden bent"

Aangezien dat er opkwam dacht ik eerst dat het aan mijn internetverbindg lag, maar die werkt prima en ook op alle andere sites en programma's lukt dat allemaal, daarna zag ik onderaan het programma van limewire dat er een icoontje staat dat wil zeggen dat de firewall limewire tegenhoudt...

ps: AntiVirus/Malware Scanners wel Up to Date.?

supernova<:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan