Kort vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo

Wat kan je met een process? Ik heb als wat geprobeerd bijvoorbeeld
process1.start("mspaint.exe)
en het werkte maar kan je bijvoorbeeld ook een proces ermee stoppen?

Je processen besturen je hele systeem. Je kunt ze meestal starten en stoppen. Er zijn processen die je nodig hebt voor het besturingssysteem, die kun je soms ook stoppen maar dan zal je hele systeem stoppen, en soms kun je ze niet stoppen omdat het een systeem process is.

Kortom het is best verstandig om er gewoon af te blijven. De 'gewone'gebruiker zal het niet nodig hebben om processen te stoppen of starten. Dat wordt allemaal door de software geregeld.

Je processen besturen je hele systeem. Je kunt ze meestal starten en stoppen. Er zijn processen die je nodig hebt voor het besturingssysteem, die kun je soms ook stoppen maar dan zal je hele systeem stoppen, en soms kun je ze niet stoppen omdat het een systeem process is.

Kortom het is best verstandig om er gewoon af te blijven. De 'gewone'gebruiker zal het niet nodig hebben om processen te stoppen of starten. Dat wordt allemaal door de software geregeld.

Bedankt voor je reactie maar het is eigenlijk niet waar ik naar zocht. Volgens mij geef je een uitleg over processen uit taakbeheer, maar ik wil graag weten hoe je in Visual Basic een proces kan stoppen. Maarja, dat kon je waarschijnlijk ook niet weten want dat was niet echt duidelijk van mij. Dus, weet iemands hoe je in VB een proces kan killen?

Hallo

Wat kan je met een process? Ik heb als wat geprobeerd bijvoorbeeld
process1.start("mspaint.exe)
en het werkte maar kan je bijvoorbeeld ook een proces ermee stoppen?

Je moet niet gewoon mspaint.exe doen om paint te starten maar:

%SystemRoot%\system32\mspaint.exe

Code:
process1.start("%SystemRoot%\system32\mspaint.exe")

Als je andere programma wilt doen klik op de eigenschappen, en dan de tekst achter: Doel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan