Spel maken met Visual basic 2005.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Spel maken met Visual Basic >2005

Hey,

Ik wou een spel maken dat je met héél veel mensen tegelijker tijd kan spelen.
Wil het maken in visual basic >2005.
Het gaat er dan om dat je het tegen elkaar speeld.
Dus moet alle informatie ergens worden opgeslagen. Van de speler
En andere mensen moeten ook weer bepaalde informatie van de gebruiken kunnen zien.
Hoe kan je zoiets maken?

En waar moet je alle informatie opslaan?
Hoe kan je het andere mensen bepaalde informatie weergeven?

het spel is niet in een dag gespeeld maar duurt gewoon heel lang bijvoorbeeld 3 maanden dan is het afgelopen.

Moet net zoiets worden als mijn rpg spel maar dan veel uitgebreider:D

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
opslag van data kan in een database...mysql bij een willekeurige webhost die dit ondersteunt :)

hoe je dat precies doet? geen idee... :p

wat makkelijker is qua coding is een textdocument uploaden, maar dit is natuurlijk later lastiger als je voor elk persoon een textdocument op een webhost hebt staan...

V.:thumb:

ik heb een keer een boter kaas en eieren spel met multiplayer functie gemaakt.
Ik kan je nu al zeggen dan een programma met multiplayer functie in vb2005 lang werk is.

Hoe moet je een multiplayer spel maken?
nou de theorie is vrij simpel.
Je maakt 2 programmas een client en een server app
De client opent een socket om een bericht/commando via het internet/netwerk te versturen
De server is aan het luisteren op het internet naar binnenkomende berichtjes van de clients
Zodra er een bericht word ontvangen gaan er een aantal algoritmes draaien die moeten beslissen was ze met deze informatie doen. Sommige info word opgeslagen in een database of txt voor later gebruik en andere info word direct door verstuurt naar de andere clients die er geconnect zijn.

Wat belangerijk is is dat je goed multy thread doet wand anders werkt je socket niet goed.

FLY3RBUG

ps ik raad een MS SQL Server aan als je vb gebruikt wand mysql word door die *****s van microsoft minder/niet ondersteunt dus is ms sql de betere optie.

Laatst bewerkt:
Oké
Heb je ook een tutorial?

En wat betekenen all die ***?

Oké
Heb je ook een tutorial?

En wat betekenen all die ***?

*****s = suk kels ;)

V. :thumb:

haha lol de moderator van helpmij.nl heeft mijn bericht vervangen naar allenmaal sterretjes.

en nee ik heb geen tutorial wand ik heb dit geleert op school van mijn programeer leeraar
maar ik durf te wedden dat er vast wel wat op het internet staat over sockets. google het ff.

O en nog ff een berichtje voor de moderator... Je moet wel kunnen toegeven dat die microsoft mensen enorme ******* en *** *****zijn. Geef mij maar liefer linux.
lol :D

Laatst bewerkt:
Fly, ik denk niet dat het de moderator is, maar het anti-scheld-schild is :p

Ik wil het eigenlijk eerst gewoon in een locale SQL datebase opslaan, en daarna die op een website setten...
Kan iemand mij hier mee helpen, ik snap echt niets van sql

Waarom SQL gebruiken? Ik veronderstel dat dit misschien simpeler te doen valt met een
access database, vermits je toch met een server applicatie zit. Sowieso moet de client
naar de server connecteren, waar je op die computer dan access kunt draaien.

Een webserver is dan helemaal niet nodig en bovendien heb je een betere beveiliging.
Het is maar een idee, tenzij je de clients direct naar een webserver met sql wilt laten
schrijven, zonder dan eigenlijk een server te hebben.

Persoonlijk zou ik voor de server gaan ... het is nl. makkelijker controleerbaar!

Waarom SQL gebruiken? Ik veronderstel dat dit misschien simpeler te doen valt met een
access database, vermits je toch met een server applicatie zit. Sowieso moet de client
naar de server connecteren, waar je op die computer dan access kunt draaien.

Een webserver is dan helemaal niet nodig en bovendien heb je een betere beveiliging.
Het is maar een idee, tenzij je de clients direct naar een webserver met sql wilt laten
schrijven, zonder dan eigenlijk een server te hebben.

Persoonlijk zou ik voor de server gaan ... het is nl. makkelijker controleerbaar!

precies veel makkelijker controleerbaar maar wel veel werk om te programeren.
Ik heb zoals ik al gezecht had eerder in deze tropic een multiplayer spelletje gemaakt voor het spelletje tick-tack-toe (ookwel bekent als boter-kaar en eieren).

ik kan hem alleen niet uploaden naar deze forum omdat hij te groot is maar ik kan hem op mijn webservertje zetten waar je hem dan kan downloaden.
Je kan dan de socket code eruit halen en her gebruiken. maar ik waarschuuw je het zijn veel programeer codes.

en ik heb het een tijd geleden geschreven toen ik nog een vb noob was dus als er rare dingen in de code zitten negeer ze dan lol ;) :thumb:
maar het werkt wel allenmaal.

de link is http://www.yourdimensions.nl/vb_t_2.rar
ik neem totaal afstand van de copyrechten dus je mag er mee doen wat je wild.

fly3rbug

Moet ik die datebase dan op me computer zetten?, en mijn computer altijd aan laten staan?

Moet ik die datebase dan op me computer zetten?, en mijn computer altijd aan laten staan?

Het is handig als je dat servertje als een windows service app maakt. Dat is wat ik zou doen en het is ook weer wat ingewikkelder maar het kan op een heleboel andere manieren ook.

Ik zou mijn com gebruiken maar je kan ook waarschijnlijk wel ergens een hosting pakketje krijgen ergens zodat jij je dan geen/minder zorgen hoeft te maken.
Maar bij welk bedrijf je een vb servertje kan draaien weet ik niet dus moet je weer ff googlen.

Is ook vet handig als je een bedrijf neemt die vlakbij jou in de buurt is zodat je niet alles via de tel hoeft te doen.

maar ik ga zo weg naar schiphol op :cool: vak.. dus veel suc6 met je programma.:thumb:

Fly3rbug

er zijn genoeg gratis hosters... zoek op google op "free hosting" ?

Jep, zal daar wel naar zoeken.

Maar moet je dan voor iedere speler een datebase maken?
Of kan je alles in een datebase doen?, lijkt me wel moeilijk

Laatst bewerkt:
Je hebt 1 database nodig om alle spelers in op te slaan. Ik denk dat jij zoiets wilt
(verbeter me als ik er naast zit):
  1. Alle gegevens van de speler opslaan in de database (ex. Stats, ...)
  2. Alle clients met elkaar te laten communiceren
  1. Dit is dan die ene database die dan met een inlog systeem ... jadajadajada ... you'll get the point
  2. Hiervoor geen database nodig, enkel de clients met elkaar laten communiceren.
    Eventueel kan je dan ook nog een database maken die dan dient als een soort van lobby enz...

In ieder geval ... een serverapp met access database is volgens mij de beste oplossing
voor zoiets. Ik denk dat het niet makkelijk realiseerbaar is met een webserver en SQL-DB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan