Opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommm

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo, ik heb al een tijdje wat problemen met mijn pc. Hij reageerd zeer traag en er staan allemaal dingen op waarvan ik niet weet of ik ze veilig kan verwijderen. Ook zitten er wat errors in en dat soort dingen. Een backup maken is geen probleem maar de herinstallatie en het hele proces (formateren, schoonmaken, herinstalleren) is wel een probleem. Ik heb tot nu toe alleen nog maar slechte ervaring met het herinstalleren. Ik zou het fijn vinden als ik een handige uitleg zou kunnen vinden over 'een schone installatie van mijn Windows XP Home Edition Service Pack 2 (ofzo :o )'. Ik bezit een CD en ik kan redelijk goed met computers omgaan als het aankomt op begrijpen.
Alsjeblieft geef me een handige uitleg (een link of tips) over 'de Herinstallatie', de voor- en nadelen, en belangrijke dingen die ik niet mag vergeten. Alsjeblieft ik zit al een tijdje met het probleem en mijn PC word maaar slomer en slooooomer. Ik ben echt toe aan een schone frisse PC waar ik weer een goede virusscanner op kan zetten en zodat ik hem DIT KEER EENS ECHT goed schoon kan houden :rolleyes: .

Groet Tom.

PS: Als het nodig is meer informatie te geven moet je het gewoon even zeggen;) .

Als je ECHT alle troep er definitief af wilt hebben, kun je ook eerst de harde schijf overschrijven.

Wanneer je een bestand verwijderd, wordt allen dit stukje van de harde schijf als leeg
gemarkeerd. De data staat er echter nog steeds. Ook bij verwijdering uit de prullenbak.
Ook bij formatteren gooi je alleen de zogeheten index weg. De 'enen en nullen' blijven staan.
Pas wanneer een nieuw bestand de 'lege' ruimte overschrijft met nieuwe data, is de oude
data pas echt verdwenen. Je kunt met een gratis programmaatje je volledige harde schijf
met onzin overschrijven. Duurt lang, maar het is zeer effectief. Ik heb het onlangs zelf
gedaan, en geloof het of niet, zelfs mijn harde schijf is stiller... Zonder dollen.

Meer info? Vraag maar...

Eeuuhmm, kan je een link geve van dat gratis programmatje =D
Mijn geheugen is bijna vol, dus ik verwijder al het troep die ik niet nodig heb (het zijn er veel), dus zoals jij zei, blijven ze nog ff staan, ik wil echt zeker weten dat ze helemaal uit mijn computer verwijderen :)

Dank u

DBAN, http://dban.sourceforge.net/.
Je moet met behulp van een image een CD maken, en met die CD booten (opstarten).
Mocht dit lastig zijn kan ik ook een ISO-image van mijn CD maken, en je een programma
geven om met die ISO een image te branden. Dan zit je zeker geramd.

Image
Een kopie van een (harde) schijf, gecomprimeerd tot 1 bestand.

Bedankt

Hartstikke bedankt voor jullie aardige reacties ik zal er zeker wat aan hebben!!! IK zal binnenkort er eens rustig de tijd voor nemen om mijn pc weer helemaal in orde te maken.

Bedankt!

Vriend, ik blijf natuurlijk niet bezig hè?
Als je een ISO download is het een ISO ja, lijkt me logisch.
Een ISO is een bestandsformaat voor een image, een bestand waarin een hele CD staat.
Met ImgBurn kun je deze ISO openen en de inhoud op CD zetten, je maakt dan dus van
die ISO weer een werkelijke CD.

Met die CD kun je opstarten (net als met een XP-cd), en vervolgens je harde schijf wissen.

Kortom: je download een samengepropte CD in één bestand en en brand deze met ImgBurn.

Ohja, en dat je een ISO niet kunt openen lijkt me logisch. Want daarvoor moet je software hebben,
ImgBurn namelijk. Je kunt ook geen Word-document openen zonder Word.

Je moet namelijk ook niet vanuit Windows gaan werken. Dat begrijp je? Windows is slechts een
programma.

Vergeet je niet dat hetgene dat je niet back-upt voorgoed kwijt bent?
Voor je gaat beginnen moet je jezelf er dus van verzekeren dat je alle data die je wilt behouden apart
hebt, je je XP-cd klaar heb, je je drivers bij de hand hebt, enzovoort.

Laat het me weten wanneer je de DBAN-schijf gebrand hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan