Geluidskaart werkt niet of is niet geinstalleerd...Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcooOoo

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Zoals de titel zegt: de geluidskaart werkt niet of is niet geinstalleerd.

Een week geleden startte onze computer (wat het regelmatig doet) opnieuw op. Ik heb 'm toen weer aangedaan en stond er dat er een een of ander bestand, iets met system32/windows... niet gevonden kon worden of beschadigd was.

Toen heeft mijn vader met de cd-rom de computer gemaakt en kreeg ik een nieuw dingetje dat ik kon aanklikken als je de computer opstart, bijvoorbeeld 'windows xp home edition herstelconsole' enzo. daar moest dus alles opnieuw opgezet worden en al mijn bestanden kwijt:( .

Alles werkte, behalve het geluid. Nu is mijn vraag hoe je een geluidskaart installeerd en waar, want daarvoor had ik wel geluid totdat ik een 'nieuwe computer' kreeg. Weet iemand wat er aan de hand is of is de kaart gewoon niet geinstalleerd, want bij configuratiescherm>geluiden en audioapparaten staat er niks en rechtsonder in de taakbalk staat ook geen luidsprekertje... dus nogmaals, kan iemand mij helpen en weet wat er aan de hand is en hoe ik eventueel mijn geluidskaart kan opzoeken (geen idee hoe je het vind) en kan installeren?

Alvast bedankt,

Marco

p.s ik hoop niet dat het teveel leeswerk is/was :thumb:

[EDIT] Of moet ik misschien een cd-rom ervan hebben

Laatst bewerkt:
meestal heb je idd een cd-rom, maar je kan ook alles downloaden van het internet, heb je toevallig een merk-computer (acer, dell, packet bell) zoja welk type? zonee, weet je misschien hoe je geluidskaart heet?

Wat voor geluidskaart heb je onboard, dus op het moederbord of een bijgeplaatste, drivers kun je downloaden op de site van de fabrikant.
Geef anders even het merk door, je kunt ook Everest downloaden met dit programma kun je zien wat voor hardware er in je pc zit.

Laatst bewerkt:
Ik heb dus op die site gekeken, maar snap het niet helemaal :S kan je me misschien alsjeblieft een beetje uitleggen? En dat EVEREST werkt wel, maar ik weet niet hoe ik precies zie wat mijn geluidskaart is, maar voor dat alles, heel erg bedankt!

Even de naam en type van je Fujitsu comp hier opgeven, bij merk PC's heb je niet zoveel aan Everest.

Achter op de kast? of voorop?
Zit toch wel een sticker op?

Ja, is dat een sticker waar allerlei codes opstaan en ook de product-key? wat moet ik daar dan precies vanaf halen laat maar zeggen, wat moet ik er van gebruiken.

p.s bedankt voor al jullie hulp :D

Is het een scenic een scaleo of een andere naam en welk type?

Kan ik hier wat mee winnen?:confused:

Geef alle gegevens die erop staan maar, de productkey van windows niet maar het indentificatienummer mag ook.

ehhh.... ik denk dat dit dan de verkeerde stikker is, want er staat alleen maar de produc key en allerlei andre dingen op, ik kijk ff op de achterkant... *op de achterkant aan het kijken* ok, ik keek de op de verkeerde stikker :o Het is een scaleo 600 -p moet ik dat dan daar invullen of het SNR (serialnumber?)

ahaaa, ik ben er achter gekomen, dat ik moet weten welke drivers ik heb, maar who the f**k kan ik nou weer weten wat voor drivers ik heb?! ok, nog een ontdekking ^^ nu moet ik via fujitsu weten welke drivers ik moet downloaden, hoe kom ik daar achter?

Laatst bewerkt:
Het serial nummer is goed.

Zet die hier maar even neer.:)

ahaaa, ik ben er achter gekomen, dat ik moet weten welke drivers ik heb, maar who the f**k kan ik nou weer weten wat voor drivers ik heb?! ok, nog een ontdekking ^^ nu moet ik via fujitsu weten welke drivers ik moet downloaden, hoe kom ik daar achter?

p.s ik heb dat allemaal ingevuld, maar nu moet ik de juiste driver dus vinden, maar hoe

*algemene vraag* worden jullie niet gek van me eigenlijk :o :p

Edit:
want kijk, hier staat een hele waslijst, met drivers die ik dan kan downloaden

screen;

http://img291.imageshack.us/my.php?image=driverslt9.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/4783/driverslt9.th.jpg

1 van de 2 denk

Laatst bewerkt door een moderator:
Behoorlijk kierewiet idd:shocked: , wat is het serie nummer? nogmaals.;)

Kijk ik zelf even, van die k*treclame voor poker wordt ik niet goed van.

Kijk nu even met everest welke chip erop zit.

Deze installeren SIS AGP Chipsatz Treiber Ver. 7.2.0.1170 for Win9x,Win2K,XP , rebooten en dan de SOUNDTREIBER FÜR ALC201/65x SOUNDCHIP VER.5.10.00.5760 en wederom rebooten.

heel erg bedankt :) ik hoop dat het werkt na al die tijd :P maar nogmaals bedankt voor alles ^^
laatste vraag; wat is rebooten? (ik ben nu aan het downloaden)

Edit:
Maar wat is rebooten en hoe installeer ik uiteindelijk mijn geluidskaart?

Laatst bewerkt door een moderator:
Rebooten, opnieuw opstarten.
Drivers installeren, indien een zip bestand, uitpakken en de setup opzoeken en draaien, indien een selfextracting exe file, die dubbelklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan