Geen DRAADLOOS internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

esile

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Hallo,

Ik heb een D-link DSL-G624T wireless modem.

Ik heb een nieuwe macbook gekocht waarop ik draadloos op het internet wou geraken, maar dat lukte niet, hij verwittigde mij dat het WEP wachtwoord fout was.
Dus ben ik naar de site 192.168.1.1 gegaan (op een pc), heb het WEP wachtwoord veranderd, op "Aply" gedrukt, dan bij "Tools" op "Save and reboot". En nu geraak ik niet meer op de draadloze verbinding, zelfs niet met de PC's. De pagina van 192.168.1.1 wordt niet meer weergegeven.

Ik heb de modem gerest (wanneer de computer nog aan was) en geprobeerd om het opnieuw te configureren maar er is niets veranderd.
Ik heb ook de stekker van de modem uitgetrokken, geen verandering.

Met de Ethernet kabel lukt het wel nog.
Het IP adres op de computer met kabel is nu 192.168.1.2 , gisteren was dat 192.168.1.4 maar toen ik nog draadloos kon surfen was het 192.168.1.1. Ik weet niet wat die codes willen zeggen, maar het zal wel betekenis hebben.

ip-adres192.168.1.2
subnetmasker: 255.255.255.0
standaargateway:192.168.1.1

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, mij duidelijk kan uitleggen wat ik moet doen.

Groetjes

type in je internetbrowser balk.......dus waar je normaal www.....zet het volgende.

192.168.1.1

geef dan een enter.....er mag dus niks voor de cijfers staan.
Nu komje weer in je router als het goed is.....
En dan kun je alles weer instellen.
Zet wep en wap in eerste instantie uit om te kijken of je draadloos verbinding kunt krijgen.

type in je internetbrowser balk.......dus waar je normaal www.....zet het volgende.

192.168.1.1

geef dan een enter.....er mag dus niks voor de cijfers staan.
Nu komje weer in je router als het goed is.....
En dan kun je alles weer instellen.
Zet wep en wap in eerste instantie uit om te kijken of je draadloos verbinding kunt krijgen.

http://192.168.1.1/ lukt niet: De webpagina kan niet worden weergegeven.
Ik heb ook zojuist opnieuw geprobeerd om de Dlink te resetten (10sec indrukken - dan stekker uittrekken- resetknop loslaten- stekker er terug in) maar ik kan nog steeds niet op die "site".

Probeer eens met de kanalen te spelen. Zet deze standaard eens op een waarde lager dan 12

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan