Snel Hulp Nodig (internetkaart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roofiej

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo,
Ik ben Rover en ik ben hier zojuist terecht gekomen via google.
Ik heb een paar problemen met mijn computer. Niet echt met mijn computer maar met mijn internet kaart. Dit is wat ik heb :

Q-TEC 774WMP PCI Wir Netw Card.
Item no: 13651
FCC ID: NHPWLB1200

Ik heb de driver al gedownload maar ik krijg hem niet aan de praat.
Hij komt zelfs niet eens in de hardware lijst. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Even op een rijtje :
Driver al gedownload
Nog niet in hardware lijst
Hardware gedownload via Q-tec site en softpedia (www.q-tec.info)
Service Pack 2 (windows gedownload)

Alvast bedankt.
Rover

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Kennelijk een wireless netwerkkaart die je nog niet eerder hebt gebruikt, die niet 'nieuw' is en waarvan je ook niet weet of hij WinXP-compatible is?

Simpele vraag: wat is het probleem om voor een paar tientjes een écht nieuwe te kopen?

Probeer het voor alle zeherheid nog eens even in een ander PCI-slot, je weet maar nooit...

Niet boos worden

Alleen downloaden helpt niet, moet ook geïnstalleerd worden. Zowel SP2 als die driver.
Dus eerst SP2 en dan die driver via apparaatbeheer (geel vraagteken).

XP meldt normaal nieuwe hardware gevonden en als hij hem zelf niet kan installeren krijg je in apparaatbeheer een geel vraagteken.

Als hij dat niet meldt, kan de kaart zelf ook kapot zijn.

Hebben jullie suggesties over welk internet kaartje ik moet kopen?
Zat zelf te denken aan Sweex

Sluit me aan bij Loonytune

Zijn advies lijkt mij juist.:)

Sweex is niet voor beginners. Install is vaak niet "idiot proof".
Maar hun hardware is wel goed, alleen aan de praat krijgen vaak moeilijk.

Hun USB wifi daarentegen is probleemloos.

Eric.:thumb:

Bedankt voor jullie hulp jongens, ik heb uiteindelijk toch een sweex kaartje gekocht. Nu heb ik alleen nog steeds die Q-tec kaart. Wat moet ik daarmee doen? Of wat kan ik er nog mee doen?

Bij ons komen ze wel eens langs om te vragen of ik spullen heb voor de rommelmarkt.
Meestal voor een goed doel ! Ze vragen op zo'n rommelmarkt belachelijk lage prijzen.
Misschien gebeurd dat bij jou ook. Heeft iemand anders weer wat te freubelen met een kaart die het niet doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan