Vervanger voor mijn moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

babos1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2007
Is er iemand die mij kan helpen???
Ik heb laatst een probleem gehad en een vriend zou mij wel even helpen, bij hem aangekomen met kast en steek ik de 230V stekker en het beeldscherm en muis+toetsenbord in de pc. Resultaat : NIX!!! Voeding opgeblazen was zijn conclusie. Na een nieuwe voeding te hebben geplaatst opnieuw geprobeerd, met als resultaat een blauw scherm. Nu denk hij dat mijn moederbord wellicht een tik heeft gehad door de voeding.....
Ik geloof het allemaal maar een nieuw moederbord zit er heelaas niet in : niet meer leverbaar!!! Het gaat om een HP Pavilion t380.nl met een azus A7N8X-LA moederbord. Nou is mij vraag, is hier een vervanger voor zodat ik alleen het moederbord maar hoef te vervangen????

Groeten Lars

dat kan maar als hij denkt dat alleen het moederbord een (tik) heeft gehad.
dan kan de andere hardware ook wel eens een (tik) gehad hebben.

Even een paar dingen.

Allereerst zou je zeker moeten weten dat je moederbord kapot is, wat voor melding stond er op de blauwe scherm??

Ten tweede zijn die A7N8X bordjes nog volop verkrijgbaar via Marktplaats voor een paar tientjes

Ten derde kan in principe elk moederbord in die kast, maar wanneer de rest van je hardware nog goed is en niet aan vervanging toe, dan wel een Socket A/ Socket 462 bordje

mijn harde schijf is nog goed want ik heb er op mijn nieuwe pc al wat gegens af weten te halen. Aan het ram geheugen kon volgens de computerwinkel niet veel kapot gaan.....
Ik heb volgens mij al heel marktplaats gehad en ik kan er geen vinden met hetzelfde typenummer als die van mij....

Je moet dat LA achter het typenummer weglaten, dat is alleen maar een toevoeging omdat dit bordje speciaal is aangepast voor HP, maar is verder niet van belang!

Type bij Marktplaats A7N8X en je moet eens kijken!

ten eerste heeft een LA bord maar drie PCI sloten en twee geheugen banken .
een normaal bord heeft er vijf en vier geheugen banken .
en het bord ondersteunt niet ddr 3200 .
gaat maar tot pc 2700 ddr166MHz DDR 333MHz

dus daar zit al het verschil in .
dus past een normaal bord niet in die kast .
maar als de ts wel een blauw scherm krijgt dan zit er nog muziek in .
ik denk eerder dat er wat verkeerd is aangesloten .
of reset het bios eens

Maar hoe moet ik de bios resetten?? Ik heb idd naar die andere moederboarden gekeken maar die zijn van een heel ander formaat. Ik kom dan in mijn kast niet uit met de slots...

Edit:
kan nu niet kijken wat de melding op het blauwe scherm is want ik heb de voeding al weer terug gebracht, volgende week zet ik er weer een voeding in, ik zal dan posten wat er op het blauwe scherm stond, volgens mij stond er nl alleen maar iets van HP???

Laatst bewerkt door een moderator:
ten eerste heeft een LA bord maar drie PCI sloten en twee geheugen banken .
een normaal bord heeft er vijf en vier geheugen banken .
en het bord ondersteunt niet ddr 3200 .
gaat maar tot pc 2700 ddr166MHz DDR 333MHz

dus daar zit al het verschil in .
dus past een normaal bord niet in die kast .

Maar waarom zou je er dan niet een ander bord in kunnen zetten??
Ik kan je niet helemaal volgen:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan