• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe splits ik kolommen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Treamos

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hallo,

Ik moet kolommen maken waar ik één grote boven heb staan en daaronder allemaal kleine vakjes eronder, stuk of 5. Voor iets meer uitleg zie het plaatje!

29820842qi7.jpg

Iemand die mij kan helpen?

Hoi Treamos,

Je kunt dit doen door de cellen te selecteren en dan via Opmaak - Celeigenschappen - Uitlijning - en dan kiezen voor samenvoegen.
Maar dat is niet altijd even gemakkelijk om achteraf te bewerken.
Daarom is het beter om de tekst eerst te typen in de eerste cel van het bereik en diezelfde cellen te selecteren en via - Opmaak - Celeigenschappen - Uitlijning - kiezen voor gecentreerd over selectie.

Dan blijft de structuur van je bestand intact en toch staat de tekst mooi in het midden van het gebied.

Cobbe

Thnx! Het is gelukt :D

Dan mag de vraag op opgelost komen.

Cobbe typte de uitgebreide uitleg achter de laatste zin in mijn handtekening (op dit moment toch ;)). Dat is gerust een post waarnaar later elke keer verwezen kan worden vanaf dat er over samengevoegde cellen gerept wordt.

Wigi

Dan mag de vraag op opgelost komen.

Cobbe typte de uitgebreide uitleg achter de laatste zin in mijn handtekening (op dit moment toch ;)). Dat is gerust een post waarnaar later elke keer verwezen kan worden vanaf dat er over samengevoegde cellen gerept wordt.

Wigi

Hoe zet ik een vraag op opgelost?:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan