Aantal vragen voor eigen WebBrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninjaplayer

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Beste VB - Programmeurs,

Ik heb een paar vragen over het maken van mijn eigen WebBrowser.

1. Hoe kan je een Menubalk maken net als bij bijvoorbeeld IE? 'Bestand' 'Bewerken' 'Beeld' etc.

2. Hoe kan je een Google zoekbalk maken? Dat als je er wat intypt, dat er met dat woord op google word gezocht en je de zoekresultaten in de WebBrowser ziet.

3. Hoe kan je een Annuleer-knopje maken? Het rode kruisje was je ziet in IE.

Kan je ook sneltoetsen daarvoor maken?

Laatst bewerkt:
Leuk! een nieuw initiatief, een nieuwe ontwikkeling!
Maar als ik je vragen zo lees, vraag ik mij werkelijk waar af of je ooit hebt gehoord van Firefox. (En dat bedoel ik niet verkeerd!)
Binnen Firefox kun je alles zo instellen zoals je het zelf wilt.
Eigenlijk zou ik je vragen allemaal kunnen beantwoorden met: dit is mogelijk met Mozilla!
Begrijp me niet verkeerd: ik wil absoluut niet je ideeen afkraken, sterker nog: ontwikkeling van nieuwe applicaties zou ik alleen maar stimuleren! En ik ben ook echt geen 'prediker' van Mozilla (integendeel: ik ben een Opera-fan), maar euh:
Probeer je nu niet 'het wiel' uit te vinden?

Vergeet niet: Mozilla valt onder de Open Source-gemeenschap. Je kunt o.a. je eigen add-ons ontwikkelen en implementeren.

Laatst bewerkt:
Leuk! een nieuw initiatief, een nieuwe ontwikkeling!
Maar als ik je vragen zo lees, vraag ik mij werkelijk waar af of je ooit hebt gehoord van Firefox. (En dat bedoel ik niet verkeerd!)
Binnen Firefox kun je alles zo instellen zoals je het zelf wilt.
Eigenlijk zou ik je vragen allemaal kunnen beantwoorden met: dit is mogelijk met Mozilla!
Begrijp me niet verkeerd: ik wil absoluut niet je ideeen afkraken, sterker nog: ontwikkeling van nieuwe applicaties zou ik alleen maar stimuleren! En ik ben ook echt geen 'prediker' van Mozilla (integendeel: ik ben een Opera-fan), maar euh:
Probeer je nu niet 'het wiel' uit te vinden?

Vergeet niet: Mozilla valt onder de Open Source-gemeenschap. Je kunt o.a. je eigen add-ons ontwikkelen en implementeren.

Neh, ik wil het zelf maken. Dat vind ik veel leuker! Je kan dan uit veel meer dingen kiezen. Met een builder heb je maar een beperkte keuzen uit een menuutje en je weet al een beetje hoe alles in elkaar zit omdat je wat ervaring hebt met programmeren. Met Visual Basic (en natuurlijk andere programmeertalen) kan je helemaal je eigen webbrowser maken. Bij IE etc heb je weer een klein dingetje dat je weer niet kan aanpassen.

Ik wil geen "wiel" uitvinden, het is iets wat ik zelf wil gaan gebruiken, ook al heb je IE, Mozilla Firefox, Opera etc, helemaal je eigen webbrowser.

Laatst bewerkt:
Oké,

Ik respecteer en waardeer je bedoelingen. Het is zeker leuk om iets zelf te ontwerpen.
Ik heb zelf helaas te weinig ervaring met VB om je verder te helpen.
Succes met je project!

Neh, ik wil het zelf maken. Dat vind ik veel leuker! Je kan dan uit veel meer dingen kiezen. Met een builder heb je maar een beperkte keuzen uit een menuutje en je weet al een beetje hoe alles in elkaar zit omdat je wat ervaring hebt met programmeren. Met Visual Basic (en natuurlijk andere programmeertalen) kan je helemaal je eigen webbrowser maken. Bij IE etc heb je weer een klein dingetje dat je weer niet kan aanpassen.

Ik wil geen "wiel" uitvinden, het is iets wat ik zelf wil gaan gebruiken, ook al heb je IE, Mozilla Firefox, Opera etc, helemaal je eigen webbrowser.

Lekker moeilijk je eigen webbrouwser schrijven:p :D

Ik heb het zelf ook wle eens willen doen, maar het idee heb ik toen gelijk maar verworpen omdat het voor m ij te lastig was; je moet namelijk voor (bijvoorbeeld) elke html-tag enzovoorts je eigen code schrijven, en daarbij nog javascript, php, enzovoorts. HEt is heel erg veel werk, maar als je het graag wilt doen dan moet je dat vooral doen!!!!!

V.:thumb:

Zo moeilijk is het niet. Wat je minimaal nodig hebt voor een webbrowser is:
- een textbox of combobox of waar je iets in kan typen
- een webbrowser
- een button, 'Go'

Verder hoef je alleen de code
Code:
webbrowser1.navigate(textbox1.text) 'kan ook combobox zijn

onder Private sub button1_click bla bla bla te tikken

Ja, heel leuk maar je gebruikt dan nog WEL steeds IE niet je eigen webbrowser

Ja weet ik, de webbrowser is gewoon van Windows IE maar je kan wel een andere layout maken daarvoor.

Maak maar even snel een webbrowser en start hem op. Als je een normaal woord intypt zoals 'boek' zie je een error pagina van IE

Ik ben nog een vraag tegen gekomen.

Hoe kan je de title van de html-pagina de text laten worden van Form1?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan