welke laptop kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerexpert

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2006
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen en heb er 3 gevonden:
de eerste is de Acer Aspire 7720-302G32MN

de specificaties:

Windows Vista™ Home Premium, Intel® Core™2 Duo processor T7300 2.0GHz (800MHz/4MB), Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 17TFT WXGA+ CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 2x 160GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11a/b/g/n, Bluetooth, Up to 1024MB ATI Mobility™ Radeon® HD 2300 HyperMemory™(256MB dedicated), 5-in-1 card reader, 0.3MP CrystalEye

de tweede de Acer Aspire 5920G-302G16N

Windows Vista™ Home Premium, Intel® Core™2 Duo processor T7300 (2GHz/800MHz FSB/4MB cache/1G Robson), Works 8.5 + Office Home & Student 2007 Trial (60 days), 15.4TFT WXGA CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 160GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Gigabit & Wireless Lan 802.11n, Bluetooth, NVIDIA® GeForce® 8600M-GT 256MB/1024MB TC, 5-in-1 card reader, 0.3MP CrystalEye

de derde is de toshiba p200 15n

de specificaties:

Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T7100 (1,8 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB) Chipset Intel 965PM, Display TruBrite 17" Wide TFT , 1440 x 900, WXGA + (16:10)
Graphics ATI Mobility Radeon HD2600 up to 1024 MB Video Memory using HyperMemory , 256 MB DDR dedicated, Memory 2Gb DDR2 RAM 667 MHz, Harddisk 250 GB, 4200 rpm SATA / 1GB Turbo Memory, Media Drive DVD Super-Multi (Double layer)
Card-reader 5-in-1, LAN Integrated, 10 / 100 Mbps, Modem V.90, 56 Kbps, Wireless LAN Intel (802.11a/g/n),Bluetooth Bluetooth 2.0 + EDR, Audio Intel high definition, Speakers Dolby Sound room Microphone / webcam Webcam & Microphone, Battery Lithium-Ion 6-cell.

welke van deze drie raden jullie aan?

hmm even aannemende dat beide videokaarten zelf 256 mb hebben (en dat dus niet snoepen van je ram) zou ik de acer met het kleinere scherm nemen. verschil in grafische kaarten ben ik niet heel erg van op de hoogte maar lijkt me verwaarloosbaar.
de prijs/kwaliteit verhouding van een 17" was toen ik ging kijken (2 maanden geleden?) nog niet echt goed. er kan wel wat veranderd zijn natuurlijk.
heb zelf dus een 15 inch en die is prima, alleen in de hoogte mis ik nog wel wat, maar dat is vooral omdat ik moet wennen aan het breedbeeld... ik heb het ook alleen als ik met photoshop aan het werk ben, dan is een groot scherm nu eenmaal ideaal. geen spijt van iig
17 inch betekend automatisch ook groter en zwaarder (kortere batterijduur??) en daarbij de prijs was het voor mij geen optie.

de toshiba lijkt me op alle fronten qua prestaties net even minder, processor+ lager type grafische kaar, en zou je alleen moeten kopen als je behoefte hebt aan grote opslagruimte. ik zie dat daar 2 schijven van 160 inzitten. zelf lijkt me die 160gb genoeg, ik heb voor het archiveren van mn spullen een externe 500gb Mybook staan van 120 euro. Mijn keuze zou zijn om dus puur de prestaties te kiezen, en daarmee een van de acer laptops.

Acer Aspire 7720-302G32MN

Ook al ben ik GEEN fan van acer... is het altijd net niet.. ;)

Waarvoor dan wel?

Hij is voornamelijk voor mijn werk. Hij moet goed kunnen werken met een beamer want ik geef cursus in word excel en powerpoint, ook moet ik er soms wat mee branden enzo, downloaden doe ik ook wel is en soms wat rommelen met foto's heel af en toe bewerk ik nog is een filmpje.

wrm ben jij geen fan van acer kan je dat toe lichten ben benieuwd.

De hele laptop is het gewoon altijd net niet... komt altijd wat te kort.. (daar is de prijs ook wel een beetje naar)

Voorbeeld: vaak ontbreekt net ff een extra usb aansluiting, of zit het op een rotte plaats (waardoor je zit te ***ten met je usb stekkers), ontbreken s-video out, valt er naar 2 jaar zomaar toetsen uit het toetsenbord, ontbreken van handige functies op toetsenbord, ontbreken van firewire aansluiting enz enz...

Of ze hebben er een snelle processor in gestopt met slechte videokaart, of zoiets zo'n foute combi...

verschild per type van acer maar er ze hebben naar mijn mening allemaal wel iets goedkoops wat het net ff jammer maakt.. en omdat je een laptop zeer beperkt kan uitbreiden moet je gelijk een goede nemen waar alles op en aan zit. Daarom word het voor mij niet zo heel snel een acer.

Misschien is het wat zeikerig, maar dat is mijn mening.

Als ik tussen die drie zou kiezen zou ik gaan voor de eerste. Aangezien je van plan bent om te werken met foto's en filmpjes lijkt me voldoende schijfruimte geen overbodige luxe. (tenzij je natuurlijk al over een externe harde schijf beschikt, maar dan nog).

Bedoel je trouwens gewoon downloaden van het net (dus via je browser) of via een P2P-programma?

Laatst bewerkt:
Als ik tussen die drie zou kiezen zou ik gaan voor de eerste. Aangezien je van plan bent om te werken met foto's en filmpjes lijkt me voldoende schijfruimte geen overbodige luxe. (tenzij je natuurlijk al over een externe harde schijf beschikt, maar dan nog).

Bedoel je trouwens gewoon downloaden van het net (dus via je browser) of via een P2P-programma?

anders via nieuwsgroepen en soms p2p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan