OE comprimeren melding uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deejayy

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
sinds enige tijd krijg ik bij het afsluiten van OE de melding om mijn mailberichten te comprimeren.Dit wil ik dus niet want het schijnt dat deze mails dan worden verwijderd.Elke keer wordt dit gevraagd bij het afsluiten van OE.Ik gebruik OE 6.0 met sp2 en WinXP.
Maar hoe kan ik deze melding uitschakelen?

Ik geef daar altlijd oké op en heb nog steeds email van 2005.

Als je email mist kan je altijd een backup terug vinden in je prullenbak.

Laatst bewerkt door een moderator:
Comprimeren is het meer in elkaar zetten van je e-mails, maar er wordt er niet één weggegooid. (In XP kun je ook bestanden comprimeren, daarbij worden ook geen bestanden weggegooid.) Outlook Express maakt ruimte in de diverse postvakken, meer niet.

Ik geef daar altlijd oké op en heb nog steeds email van 2005.

Ik heb een hoop mail er in staan.
Als ik OK doe is ie uren bezig en uiteindelijk gebeurt er niks.
Dus ik wil die melding niet meer,vandaar.
Het moet toch te configureren zijn toch?Ik zie alleen die optie nergens.

Ik durf er bijna geen antwoord op te geven, bij mij is binnen enkele minuten gebeurd en komt in mij prullenbak terecht, en ik zelf heb er 600 emails in gebruik deze als database.

In OE kun je wel de boel zelf in de hand houden bij Extra, Opties, tabblad Onderhoud. Je kunt instellen dat alle berichten verwijderd worden uit de map Verwijderde berichten als je OE afsluit. En als je op de knop Nu opruimen klikt, krijg je een nog meer mogelijkheden. Maar dat het comprimeren een uur duurt bij jou, is erg vreemd.
Staan al je e-mails wel in de standaardmap? Die vind je door op de knop Archiefmap te klikken.

In OE kun je wel de boel zelf in de hand houden bij Extra, Opties, tabblad Onderhoud. Je kunt instellen dat alle berichten verwijderd worden uit de map Verwijderde berichten als je OE afsluit. En als je op de knop Nu opruimen klikt, krijg je een nog meer mogelijkheden. Maar dat het comprimeren een uur duurt bij jou, is erg vreemd.
Staan al je e-mails wel in de standaardmap? Die vind je door op de knop Archiefmap te klikken.

nee ik bewaar ze op een andere partitie...misschien is dat de reden.Ik heb de UK versie maar dat maakt niet uit.Het gaat niet om de verwijderde berichten,die mogen eruit.Maar de gewone mails wil ik bewaren dus.
Maar al met al wil ik gewoon die melding niet hebben en daar zou ik misschien in het register een aanpassing kunnen doen.Maar heb nog eens gegoogled en meer lui hebben hier last van blijkbaar.zonder dat er een pasklaar antwoord op verkregen werd..tot nu toe althans.
Maar bedankt voor het meedenken .

Outlook Express is ontwikkeld in het tijdperk dat elke Mb aan ruimte kostbaar was, daarom zit de comprimeerfunctie er ingebakken. Maar die knop Archiefmap geeft je de mogelijkheid om de locatie van het berichtenarchief te wijzigen. Je kunt dan het pad naar jouw archiefmap opgeven. Heb je dat al gedaan?

Laatst bewerkt:
oe gebruikt het woord comprimeren,maar zou beter defragmenteren noemen
want dat doet het ook gewoon alle gaten opvullen,

Outlook Express is ontwikkeld in het tijdperk dat elke Mb aan ruimte kostbaar was, daarom zit de comprimeerfunctie er ingebakken. Maar die knop Archiefmap geeft je de mogelijkheid om de locatie van het berichtenarchief te wijzigen. Je kunt dan het pad naar jouw archiefmap opgeven. Heb je dat al gedaan?

tuurlijk,hoe zouden die berichten anders op die lokatie moeten komen?Dat kan alleen als je dat pad verandert toch?Of ik had ze handmatig daar moeten zetten maar dat is niet het geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan