• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hoi,

Wederom een vraagje.
Ik heb een overzicht (inkoop/bestel regels). met hierin een rits aan gegevens.
Ook in dit overzicht een kolom met de gevraagde leverdatum.
Nu wil ik via een invoer scherm kunnen kiezen vanaf - tot welke datum de gegevens zichtbaar zijn
Dus bv. alle inkoop regels van 01-01-07 tot 01-02-07 of alle inkoop regels tot vandaag (dus < nu() ) bv. Als ik dit doe via het invoegen van een auto filter, en deze handmatig filter op datum filter -> voor -> vandaag (office 2007) dan geeft tie precies weer wat ik wil
Echter als ik dit opneem via de makro recorder, en reset de filteren en speel daarna de makro weer af, is het resultaat dat er niets weergegeven wordt.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.

Dus ik wil in een invoerscherm invoeren een startdatum en een einddatum en met deze gegevens moet via een makro de juiste gegevens gefilterd worden.

Wie weet raad??

Robbie32

Laatst bewerkt:
Waarom moet dit geprogrammeerd worden? Dat gaat ongeveer even lang duren dan het intypen van je datums op een andere manier, bv. inputbox.

Waarom moet dit geprogrammeerd worden? Dat gaat ongeveer even lang duren dan het intypen van je datums op een andere manier, bv. inputbox.

Dit programmeren lijkt mij makkelijker, omdat meerdere gebruikers dit bestand gaan gebruiken, en na deze sortering er nog een sortering volgt maar dan worden alle inkoopregels per leverancier gekopieerd naar een nieuwtabblad (elke leverancier een nieuw tabblad)
Ik had dit liever via acces gedaan, maar helaas hebben we dat binnen ons bedrijf niet.

Maar kan je een voorbeeldje geven van de inputbox? Misschien kom ik daar verder mee..

Maar kan je een voorbeeldje geven van de inputbox? Misschien kom ik daar verder mee..

Helpfiles, internet, ...

Je laat de gebruiker iets ingeven, en dan moet er code zijn die nagaat of het wel een datum is, of er niet niets ingevuld werd, of gecanceld werd,... Ook kan een datum op veel manieren ingegeven worden... Niet onderschatten zou ik zo zeggen.

Wigi,

Ik snap dat je via de inputbox kan vastleggen hoe een datum correct of incorrect ingevoerd kan worden, alleen dat is het probleem op dit moment niet.
Mijn probleem is hoe kan ik aan de hand van een tabblad waar ik in een cel een datum neer zet (begin en/of einddatum) met deze informatie sorteren op het data blad.
Via de optie zoals ik beschreven heb, werkt het wel, maar neem ik dezelfde handelingen op via een makro, dan werkt het niet meer?... de overige sorteringen werken ook zo, echter alleen met een datum bereik wil het niet lukken...

nog even een onduidelijkheid wegwerken... het invoer scherm is gewoon een tabblad. Waar in in bv cel a4 de startdatum geef en in cel a5 de einddatum Dus het filter/makro moet met deze gegevens gaan werken

Laatst bewerkt:
Robbie32, Je zou voor de aardigheid is in de helpfiles (of op internet) moeten zoeken op advanced filter (weet niet hoe dat in de nederlandse versie heet). Deze HELE krachtige Excelfunctionaliteit doet precies wat je wilt (en nog véél meer!) zonder dat je daar een letter aan moet programmeren.:thumb:

Groet, Leo

na wat zoeken op i-net vond ik de volgende website.

http://www.contextures.com/excelfiles.html#Filter

Hierop staan een aantal voorbeelden van filters.. en ook precies degene welke ik wilde hebben.

Ik had gehoopt dat jullie een passende oplossing hadden.. vandaar mijn vraag..
bedankt voor de moeite en tot de volgende keer maar weer.

Robbie32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan