XP dubbel

• Onderwerp starter Onderwerp starter vpbv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vpbv

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Hallo,

Ik wou XP herinstalleren op mijn C:\ schijf, maar bij het herinstalleren van XP op de C:\ schijf wou hij een aantal bestanden niet kopiëren, na een paar keer dezelfde installatie uitvoeren heb ik XP dan maar op de D:\ schijf gezet, wat wel lukte.

Bij het opstarten moet ik nu iedere keer kiezen uit de 2 zelfde besturingsystemen, het bovenste lukt om op te starten, het onderste niet.

Kan iemand mij helpen om XP weer op mijn C:\ schijf te laten draaien en de XP van mijn D:\ schijf te verwijderen ( ik werk nu met de XP van de D:\ schijf)

Alvast bedankt

Bart

Misschien, maar ik zou ook graag weer XP op de C:\ schijf laten draaien en niet op de D:\
en bij de installatie geeft hij fouten als ik het op de C:\ schijf wil installeren.

c verwijderen
opstart boot ini aanpassen naar cdrom
cd erin
nieuwe installatie op c

d verwijderen

Moet ik dan C:\-schijf verwijderen via PartitionMagic 8.0? Daar staat er wel mijn Boot.ini in ...

zou kunnen moet je wel weer nieuwe part maken dacht ik

weet niet wat je nog meer op c heb staan anders ff backup

c verwijderen
opstart boot ini aanpassen naar cdrom
cd erin
nieuwe installatie op c

d verwijderen

Indien je de C: verwijderd wordt de volgende partitie de C:, de voormalige D: dus, denk niet dat het de bedoeling is.
Indien de optie formateren aanwezig is, is dat een betere optie.

Je kunt wel de C: verwijderen als een NON-DOS partitie met een 98 opstartflop, een FAT32 aanmaken, met de cd weer opstarten, dan is de C: nog de C: die je dan kunt veranderen in een NTFS partitie.

Als er geen bestanden gekopieërd willen worden, een andere cd gebruiken.

Op de D:\ schijf staan een aantal documenten van mij dat komt omdat ik vroeger de C:\-schijf gebruikte als schijf voor windows zelf en programma's en D:\-schijf voor mijn eigen bestanden, mails, etc ,en dat wil ik liefst terug als dat kan. Ik denk ook dat het beter is om de C:\ schijf eens te wissen maar ik weet niet zo juist hoe. ben maar 14jaar.

Had je dan al wel gekeken indien je met de XP cd opstart de optie krijgt om de C: te formateren?

Je kunt natuurlijk ook vanaf je 2e installatie alles wissen, behalve de boot.ini, ntldr en de ntdetect.com, weer opstarten van de XP cd en een install op de C: uitvoeren.

Ik heb weer windows proberen te installeren, voor de installatie kon ik de D:\-schijf wissen, wat ik dan ook heb gedaan en het geformateerd naar NTFS type, zoals hij ervoor ook was. nu is m'n vraag of ik hetzelfde zo doen met de C:\ -schijf? Ga ik daar geen problemen door kunnen ondervinden?

Als je dan toch alles kunt weghalen, gooi dan eerst alle partities eraf en maar nieuwe, en installeer windows op de C:, dacht dat er bestanden op de D: stonden die je wilde bewaren.:confused:

Ja maar door het uitschakelen van de functie die bij het opstarten me de twee zelfde besturingssystemen toonde, geraakte ik plots niet meer op m'n PC. Ik heb dan windows opnieuw geïnstalleerd en zag dat je parties kon verwijderen, ik heb de D:\ partie maar verwijderd omdat de C:\ -schijf een ander bestandsysteem had dan NTFS en ik wilde het rizico niet nemen dat ik nooit meer op de pc zou kunnen werken, dus heb dan maar de D:\ -schijf genomen :confused:

Daar stonden voor mij wel belangrijke bestanden maar ja,...
Gelukkig heb ik door wat zoeken een paar terug gevonden die ik ooit eens op de C:\-schijf heb gekopiëerd.
Nu nog juist een online dataopslagaanbieder vinden waarop ik de bestanden kan zetten en dan kan ik weer de C:\ schijf wissen om vervolgens de D:\ schijf te wissen.

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan