Inhoudsopgave. Simpel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Hallo forumlid,

heb je hier ervaring mee?

Ik heb een word-document geschreven, met hoofdstuk-titels en subtitels, ieder in een ander letterformaat. Geen gebruik gemaakt van 'opmaak' tijdens het typen. Pagina's zijn genummerd.

Nu wil ik een inhoudsopgave maken met de titels en subtitels. Hoe kan ik dat stap voor stap aanpakken? Zo te zien moet ik iets met 'opmaak' doen, maar heb daar geen enkele ervaring mee.

Is fantastisch wanneer je me dat uit kunt leggen.

Hartelijke groet,

Jananda

je kunt met word een automatische inhoudsopgave maken.
klik hier voor de handleiding
succes

Handleiding...

Hallo Zartay,

bedankt voor je snelle reaktie.

Ik heb de handleiding gevolgd, maar er verschijnen allerhande items in de inh.opgave die ik daar niet wil hebben. Zelfs regels uit de gewone tekst.

Enig idee?

J.

dan hebben die zinnen een andere opmaak.
wat je het beste kunt doen is alles selecteren (ctrl + a) dan de opmaak standaard kiezen.
vervolgens de kopen een voor een selecteren die je wilt hebben in je inhoudsopgave. en de opmaak veranderen naar kop 1 bijv. Nu zullen de zinnen die je niet in je inhoudsopgave een andere opmaak hebben dan je tekst.
ik hoop dat het duidelijker is geworden

succes

Laatst bewerkt:
duidelijkheid voor een newbie

Hi Zartay,

als ik alles selecteer en 'opmaak standaard' kies, verandert m'n lettertype naar times new roman. Maar ik had arial. Dat is niet de bedoeling. Alle schuingetypte teksten staan nu rechtop...enz.
Denk dat ik iets meer duidelijkheid nodig heb... Snap er weinig van. Volledig 'Word-newbie'.
Hoe moet ik dat nu precies doen met die koppen?

Groeten,

Jananda

Dag Jananda,

Maak van de regels die je in je inhoud wilt opnemen Kop1, Kop2, Kop3 enz.
Ga naar Invoegen - Index en inhoud en selecteer Kop1, Kop2, Kop3 enz

Gegroet,

Axel.

Hallo Axel,

...het begint te dagen...

Bedankt voor je reaktie,

Jananda

jananda,

de werkwijze van axel werkt perfect. het probleem is dikwijls dat veel mensen tijden het typen aan hun layout werken. het invoegen van koppen moet je pas doen nadat je een hoofdstuk of document af hebt. zo blijf je consequent voor alle koppen.

steven

Fout opgetreden...

Hallo Steven,

je hebt volkomen gelijk, en ik ben daar nu ook gelukkig achtergekomen. Handig om te weten voor de volgende keer! Nu moet ik het hele document overdoen.

Daar is trouwens wel een complicatie bij ontstaan.
Het volgende:

Ik heb de oude opmaak gewist om de koppen opnieuw in te voeren.
Wanneer ik nu een lettertype verander, of de grootte, krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden in microsoft-word, en dat het document hersteld moet worden. Ik kan nu HELEMAAL NIKS MEER met het document! Krijg steeds weer die melding.

Kan dat misschien te maken hebben met het feit dat er afbeeldingen in staan?

Het is belangrijk dat dit opgelost wordt, omdat het een zelfgeschreven boek is wat ik zo spoedig mogelijk online wil zetten als e-book.

Enig idee wat er aan de hand is en hoe ik het op kan lossen?

Groeten,

Jananda

jananda,

zonder voorbeeld kan ik niet zien wat er aan de hand is. ik zou nu suggeren dat je Word afsluit, de normal.dot hernoemt, Word terug opent en er wordt een nieuwe normal.dot aangemaakt. kijk of de koppen en standaard hier het lettertype hebben wat je wil, zo niet verander het dan. dan ga je via invoegen - bestand je bestand invoegen en je geeft het een andere naam.

succes

steven

vandaag heb ik niet veel tijd meer omdat ik hier een bijeenkomst heb. en aan het weer te zien zullen we niet buiten kunnen zitten.

Hallo Steven,

normal.dot hernoemen, dat is abracadabra voor mij. Heb iets meer stapsgewijze instructie nodig.
Wat ik er van begrijp is, dat normal.dot een soort standaard sjabloon is, en dat dat niet zomaar gewijzigd kan worden.
Wanneer ik mijn opmaak helemaal heb gewist, dan staat het document dus in het standaard sjabloon? En wanneer ik daar wijzigingen in aanbreng in de lettertypes en groottes, en koppen probeer toe te wijzen, dat ik daarom die foutmelding krijg?

Dit meen ik er nu van te snappen, maar begrijp nog niet hoe dat zit met 'hernoemen', en hoe ik dat precies moet doen.

Prettige zondag alvast. En dat de zon weer door mag breken.

Groeten,
Jananda

Dag Jananda,

Je hoeft je document niet opnieuw te doen.

Ga naar Opmaak-Opmaakprofielen en stel Kop1, Kop2, Kop3 enz welke je van plan bent te gaan gebruiken in op de opmaak die je wenst.
Daarna ga je naar je document, zet de cursor in de eerste alinea die je kop1 wilt maken en klik in de opmaak werkbalk op opmaak Kop1. Ga naar de volgende alinea die kop1 moet worden en druk op de toetsen CTRL-Y (herhalen laatste handeling). Naar de volgende alinea Kop1 en druk op CTRL-Y enz enz
Als je dat ook doet voor kop2 enz dan is je document klaar.

Gegroet,

Axel.

dag jananda,

je kijkt in Word bij extra - optie - bestandslocaties waar normal.dot staat. dan sluit je Word en je gaan via de verkenner naar deze plek en je hernoemt normal.dot naar bvb normal.org (dan kan je altijd terug gaan moet het niet lukken).

dan volg je mijn vorige stappen.

steven

Dag Steven,

Waarom een nieuwe Normal.dot laten aanmaken? Als je Normal.dot verwijderd ben je ook al je prive instellingen en werkbalken kwijt. Als je het standaard lettertype wilt veranderen dan doe je dat in het opmaakprofiel Standaard.

Gegroet,

Axel.

Waarom een nieuwe Normal.dot laten aanmaken? Als je Normal.dot verwijderd ben je ook al je prive instellingen en werkbalken kwijt.
dag axel en jananda,

in de normal.dot zit dikwijls veel smurrie. ik stelde ook voor om hem te hernoemen zodat je altijd terug kan. normal.dot -> normal.org -> normal.dot en je hebt weer het oude.

steven

Dag Steven,

Als je adviseert Normal.dot te vervangen dan is het goed om daarbij te vertellen dat via Beheer de prive Opmaakprofielen, Autoteksten, Werkblaken en Macro's zijn te kopieren van de oude naar de nieuwe Normal.dot.

Extra-Macro-Macro's-commandknop Beheer

Gegroet,

Axel.

Hallo Steven en Axel,

beiden bedankt voor de input. Toch blijft het systeem in kringetjes rondlopen (en ik dus ook).

Ik heb eerst normal.dot vervangen door normal.org.
Nieuw word-document geopend en lettertype en koppen ingesteld zoals ik ze hebben wil.
Toen mijn oude bestand (boek) ingevoerd, nieuwe naam gegeven, en alles leek goed te gaan. Koppen toewijzen etc.
Tot ik een bepaalde regel veranderde in een ander lettertype. Weer hetzelfde probleem. Bestand moest hersteld worden, en dat doet ie dan automatisch. Dan moet je het herstelde bestand opslaan, wat ik ook deed, en toen kreeg ik weer de melding dat het bestand hersteld moet worden. Vicieuze cirkel.

Je moet toch zonder problemen een regel in een ander lettertype kunnen maken? Of niet?

Toch heb ik het gevoel dat we dicht bij de oplossing zitten, omdat het in eerste instantie goed ging, tot ik die ene zin veranderde.

Nog creatieve ideeen?

Groeten,
Jananda

Tot ik een bepaalde regel veranderde in een ander lettertype. Weer hetzelfde probleem.
jananda,

is het steeds dezelfde zin die je wil veranderen en dat het dan misloopt? zo ja, dan kan je een alle pagina's voor en na deze pagina wissen en dat opslaat en hier als bijlage bijvoegen. ik vermoed dat er ergens verborgen tekens inzitten.

je kan ook bij google eens "Remove hidden data" ingeven en dan kan je de verborgen gegevens verwijderen.

steven

hi steven,

dit gebeurt bij eender welk woord of zin ik verander in een ander lettertype.

Een kennis van me heeft geopperd om het hele office-pakket opnieuw te installeren. Denk je dat dat zinvol is?

Groeten,

Jananda

jananda,

het zou kunnen dat het helpt. je moet wel eerst de huidige office eraf gooien en de PC herstarten.

anders moet je eens een pagina hier zetten. misschien dat ik iets zie.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan