• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Basis Werkblad Kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

r2thed

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hallo,

Ik heb een werkblad gemaakt waarin wij onze provisie declaraties kunnen bijhouden. Nu heb ik ook een basis model waarin alle formules en voorwaardelijke opmaak staan, nu wil ik dat ze dit werkblad kunnen kopieren omdat elk jaar weer een nieuwe map moet worden aangemaakt.
Allees als ik een tablad van het basis model kopier, komt er in het gekopierde tablad:
#NAAM te staan in alle kolommen waar formules staan.

Hoe kan ik dit lege basis model kopieren, zonder dat alle cellen waarin formules staan deze aanduiding krijgen?

Bijlagen

Welk tabblad is het basis model? Als ik het tabblad "Nieuw" kopieer, dan krijg ik overigens geen foutmeldingen (Excel 2003)...

Welk tabblad is het basis model? Als ik het tabblad "Nieuw" kopieer, dan krijg ik overigens geen foutmeldingen (Excel 2003)...

Alle 3 zijn Basis, als ik deze naar een nieuwe excel sheet kopier krijg ik die foutmelding, dacht ook versie 2003.

Hallo,

Als ik het goed begrijp moet je ieder jaar een nieuw betand maken, lijkt mij niet nodig, je kopieerd het bestand en geeft het een nieuwe naam met als toevoeging 2008.

Gr Justes

Hallo,

Als ik het goed begrijp moet je ieder jaar een nieuw betand maken, lijkt mij niet nodig, je kopieerd het bestand en geeft het een nieuwe naam met als toevoeging 2008.

Gr Justes

haha dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing! Maar misschien komt er dit jaar nog een nieuwe werknemer hier, en voor hem/haar moet ook de declaraties worden bij gehouden, en die willen we dan toevoegen aan ons huidige bestand!

Het kopieren gaat ook wel alleen krijg ik dus in kolom O, P, en Q de tekst:

#NAAM?

En ik weet niet waarom hij dit daar neer zet!?:confused:

dit staat in kolom O: =Uitkomst($H5;$F5;COLUMN()).

uitkomst is een zelfgedefineerde functie. dus als je je werkblad kopieert, moet je ook de module meekopiëren.
je kan ook bestand - opslaan als kiezen om een duplicaat te maken van je document.

steven

Je verwijst in die cell (waar #NAME? verschijnt) naar een niet standaard functie, maar één die in een macro staat. Die functie heet Uitkomst(). Druk op Alt+F11 en ga naar module1, daar staat die functie.

Je moet dus ook die functie kopieren naar het nieuwe tabblad. Vandaar.

== heh heh, 2 personen die gelijktijdig antwoorden? ==

Laatst bewerkt:
Je verwijst in die cell (waar #NAME? verschijnt) naar een niet standaard functie, maar één die in een macro staat. Die functie heet Uitkomst(). Druk op Alt+F11 en ga naar module1, daar staat die functie.

Je moet dus ook die functie kopieren naar het nieuwe tabblad. Vandaar.

== heh heh, 2 personen die gelijktijdig antwoorden? ==

Klopt! Had ik helemaal niet aan gedacht:rolleyes: , staat ook nog een macro in! Bedankt Etri en Arafy :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan