epson r300

Status
Niet open voor verdere reacties.

odin1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
heb een epson stylus photo r300 een heel leuk printertje heb hem nu 3 jaar
maar sins kort is hij er mee opgehouden en zegt onderhoud vereist
op zijn displee krijg ik een fout melding en dit gebeurde van de eene print op de andere
deze printer doet helemaal niks meer en staat voledig vast krijg zelf de inkt patrone er niet meer uit
iemand vertelde me dat ik te veel geprint had en dat de printer gerestet moet worden
maar hier staat niks over in gebruikershadleiding

zal wel weer een nieuwe kunnen kopen

groetjes odin1

Hoi,

Ook ik heb sinds kort dit probleem,ik gebruik altijd goedkope inktpatronen die perfecte printen maakt.
maar ook ik krijg nu de melding dat er onderhoud nodig is.de melding is;
onderdelen van uw printer zijn aan het einde van hun levensduur raadpleeg de printerdocumentatie voor meer info.
Maar in de documentatie staan niets.heb gemailt met Epson en die zeggen dat er een reparatie/vervanging van onderdelen nodig is.
maar ik ben bang dat de kosten van een reparatie net zo hoog zijn als de kosten van een nieuwe printer.dit is nu mijn 3 Epson printer in 4 jaar tijd,ik denk dat ik toch maar eens aan een ander merk moet gaan denken.mocht je een oplossing hebben gevonden dat zou ik dat graag van je horen.

Groet John

epson met foutmelding gefixt

Dag allemaal,

ik heb de oplossing voor jullie probleem.
De printer geeft deze melding als er veel is geprint. Steeds als de printer wordt aangezet en als er gereinigd wordt, dan loopt er wat inkt in de ink-waste-pad.
Dat is een vilten spons die onder in de printer ligt. De printer houdt bij hoeveel inkt erin loopt, en als epson vind dat de spons te vol wordt (of als epson dat alleen maar denkt....) dan krijg je die melding.
Ik heb op internet het programma "SSC service utility" gevonden, waarmee je de counter van de waste-ink kunt resetten.
Natuurlijk moet je dat eigenlijk pas doen als je dan ook de spons hebt vervangen, maar ik heb dat niet gedaan, en de printer (mijn R220 en R300) werken al weer maanden als vanouds.

Ik heb voor de zekerheid de R220 eens opengemaakt, en toen bleek dat de spons nog lang niet halfvol was.....

Ik kan op verzoek ook de service manual van de R220 opsturen. Daarin staat precies hoe je de printer moet openmaken en welke onderdelen op welke plaats zitten.

Ik geef niet aan waar het programma SSC service utility is te vinden, want ik weet niet of het illegaal is. Maar een beetje handige Googelaar kan het wel vnden denk ik.

Epson drama

rfrolfes,

Bedankt voor je reactie

Ik heb inderdaad best veel geprint dus dat klopt wat je zegt want de printer geeft ook aan dat er een onderdeel door slijtage vervangen moet worden en dat is dan waarschijnlijk de spons waar jij het over hebt.
zelf ben ik niet zo handig met computers /printers maar ik heb het programma via google opgezocht en ga nu in mijn omgeving iemand zoeken die me daar verder mee kan helpen.
Nogmaals bedankt voor de tip !

als je het programma opstart, moet je eerst je printer kiezen uit de lijst. (in beide vakjes)
Maar helaas kun je de benodigde resetfunctie niet op deze plaats vinden.
Sluit het programma dan af met het witte kruisje, en kijk in de systemtray (bij de klok) en klik met de RECHTER muisknop op het icoon van SSC.
Kies dan voor protection counter en klik op reset protection counter. Doe het nog eens maar kies dan voor clear counter overflow.

Het programma vraagt je of je de Wastepad hebt vervangen. Je antwoordt dan gewoon met "ja".

Succes!

Rien

Epson drama

Ik ga eerst lekker 2 weekjes met vakantie,
als ik terug ben ga ik er zeker mee aan de slag.

Bedankt.john:thumb:

problemen met EPSON-PRINTERS

Hallo beste bezitters van Epson-printers, ik zit dus met hetzelfde probleem.
Mijn EPSON CX 3650 gaf dus ook alarm, alle lampjes begonnen ineens te flikkeren, en ik kreeg ook de mededeling dat ik naar de leverancier moest om een onderdeel te laten vervangen.
Heb net als julie veel geprint, en altijd zelf de cartridges gereset en gevuld.
Ook heb ik nu SSC Service Utility gevonden, maar ik ben er nog niet uit.
Alvast bedankt voor de tip, ik hoop dat ik iemand vindt die me verder kan helpen !
Fijne zomervakantie allemaal.
ahoogesteger

Ik weet niet of de CX3650 in de lijst van ondersteunde printers voorkomt in het programma SSC.
Als je hem wel kunt vinden, dan moet je -nadat je het programma hebt opgestart- het programma weer afsluiten, waarna je met je rechtermuisknop in de systemtray meer functies van SSC kunt vinden.
Zoek naar reset ink wastepad, en reset de counter.
Je printer zou dan weer als vanouds moeten werken.

Ik weet niet of de CX3650 in de lijst van ondersteunde printers voorkomt in het programma SSC.
Als je hem wel kunt vinden, dan moet je -nadat je het programma hebt opgestart- het programma weer afsluiten, waarna je met je rechtermuisknop in de systemtray meer functies van SSC kunt vinden.
Zoek naar reset ink wastepad, en reset de counter.
Je printer zou dan weer als vanouds moeten werken.

Rolfers, ik wil je hartelijk bedanken, want wat je hierboven noemt is mij dus gelukt, het alarm is weg, maar helaas drukt de printer niet goed meer af, te lang niet gebruikt ?
Van alles geprobeert, cartridges vol, gereinigd, ik weet het niet meer.
Misschien komt het nog goed.
Al eerder heb ik geantwoord, maar blijkbaar niet goed, ik hoop dat je dit ontvangt !
groeten, ahoogesteger

Beste Ahoogsteder,

Epson maakt fantastische printers, maar ze hebben een nadeel: als je ze langere tijd niet gebruikt gaat de kop verdrogen.
Het is doogaans op te lossen door de kop te reinigen met het reinigingsprogramma, maar soms is dat ook niet voldoende.
Ik plaats in dat geval gewoon nieuwe cartridges, en dan wil het meestal wel lukken.
Die cartridges koop ik overigens voor 2,10 euro per stuk.
Ja, je leest het goed, voor twee euro tien.
Dan kun je lekker printen zonder op de prijs te hoeven letten, heb je een complete set voor 12,50.
Als je het adres wilt kun je mij dat -buiten dit forum om- vragen per mail.

Hallo Rolfes, ik ben niet zo op de hoogte met de printerconstructie, is er eventueel dus verdroging van de cartridge-opening, wan die is nat, en een reinigingsbeurt had inderdaad geen effect. ( kon ook via SSC enz. )
Ik zou dus kunnen proberen om eerst een zwarte cartridge te vervangen.Als je mij het postorder adres kunt geven dan graag, ik weet niet hoe ik je e-mail adres te weten kan komen, het is voor mij allemaal nieuw bij Helpmij !
Bedankt en groeten, ahoogesteger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan