Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Dim laatsteregel1, laatsteregel2, legeregel, teller As Long
Dim c
‘ dit wil zeggen dat de variabele laatsteregel1 gelijk is aan het bereik kolom A, snap niet
‘goed wat die row op het einde van de regel betekent.
‘kan dit ook op een andere manier gezegd worden of niet?
voor elke variabele b in het werkblad Lijst in het bereik A2:A65536
‘Zoek de variabele b in heel het werkblad en ken het resultaat toe aan de variabele c
‘als de variabele c niet gevonden word in het werkblad samenvatting dan
‘de variabele legeregel begint in het werkblad nieuwe rekeningen in cel A1 + 1, dus A2
‘ik snap niet goed de bovenstaande regel, dus hoe het niet gekende rekeningnummer naar het
‘werkblad “nieuwe rekeningen word gecopieerd, snap niet goed hoe ik het moet lezen
‘snap de b.Row niet goed
‘snap de b.Row niet goed
Code:Dim laatsteregel1, laatsteregel2, legeregel, teller As Long
Dit is niet goed. De eerste 3 variabelen zijn nu gedeclareerd als Variant, en niet als Long, zoals velen denken als ze deze syntax bekijken.
Kan je dat even verder verduidelijken aub.
Dim laatsteregel1, laatsteregel2, legeregel, teller As Long
Hoi Finch
Dit is de situatie;
De komma is een scheidingsteken hier. En als er niets bij staat, dan wordt de variabele gedeclareerd als Variant (dus een soort als allesomvattende - inefficiënte - soort van variabele). Als je dit dus leest in de gedachte dat de komma geen scheidingsteken is, dan zou je denken dat al die variabelen als Long gedclareerd worden. Dat is dus niet zo. Die "As Long" moet je 4 keer herhalen.
Zo, hopelijk is het hiermee wel duidelijk.
Wigi
Bedankt voor de uitleg. Dat wist ik niet. Nochtans zie je veel die constructie in vba code.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.